Πανεπιστήμιο Αθηνών:Οn line ψυχολογική στήριξη στους φοιτητές
Αθήνα: Δεκάδες ερωτήματα θέτουν πλέον και μέσω Διαδικτύου οι φοιτητές στο επιστημονικό προσωπικό του Συμβουλευτικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά τους δύο μήνες της λειτουργία της ηλεκτρονικής διεύθυνσης http://www.uoa.gr/skf η πρωτοποριακή υπηρεσία που παρέχει on line ψυχολογική στήριξη στους φοιτητές, έχει δεχθεί περισσότερες από 1,600 "επισκέψεις". Σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα, συνολικά εφέτος στο Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών απευθύνθηκαν 106 φοιτητές, από τους οποίους οι 26 προτίμησαν τη διαδικτυακή από τη διαπροσωπική επικοινωνία.
http://www.uoa.gr/skf η πρωτοποριακή υπηρεσία που παρέχει on line ψυχολογική στήριξη στους φοιτητές, έχει δεχθεί περισσότερες από 1,600 "επισκέψεις". Σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα, συνολικά εφέτος στο Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών απευθύνθηκαν 106 φοιτητές, από τους οποίους οι 26 προτίμησαν τη διαδικτυακή από τη διαπροσωπική επικοινωνία.&source=in.gr">
Αθήνα: Δεκάδες ερωτήματα θέτουν πλέον και μέσω Διαδικτύου οι φοιτητές στο επιστημονικό προσωπικό του Συμβουλευτικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά τους δύο μήνες της λειτουργία της ηλεκτρονικής διεύθυνσης http://www.uoa.gr/skf η πρωτοποριακή υπηρεσία που παρέχει on line ψυχολογική στήριξη στους φοιτητές, έχει δεχθεί περισσότερες από 1,600 «επισκέψεις». Σύμφωνα με δημοσίευμα στο Βήμα, συνολικά εφέτος στο Συμβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών απευθύνθηκαν 106 φοιτητές, από τους οποίους οι 26 προτίμησαν τη διαδικτυακή από τη διαπροσωπική επικοινωνία.
Η ανταπόκριση κρίνεται ιδιαιτέρως ικανοποιητική από τους υπεύθυνους του Κέντρου και δικαιώνει την επιμονή τους για τη δημιουργία της ιστοσελίδας. «Υπάρχουν φοιτητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα και χρειάζονται ψυχολογική στήριξη, αλλά που δύσκολα θα κατέφευγαν στις παραδοσιακές μεθόδους συμβουλευτικής» λεει ο κ. Γ. Ευσταθίου, κλινικός ψυχολόγος του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Και αυτό διότι «οι περισσότεροι ντρέπονται όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με κάποιο πρόβλημα και κωλύονται να ζητήσουν βοήθεια. Προτιμούν να κρύβουν τις αδυναμίες ή τις ανησυχίες τους και όχι να της εξωτερικεύουν.
Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ένα αξιοσημείωτο ποσοστό φοιτητών που κυμαίνεται από 10% ως 25% χρειάζεται ιδιαίτερους ψυχολογικούς χειρισμούς για να μπορέσει να ολοκληρώσει τις σπουδές του και για να ξεπεράσει άλλες προσωπικές δυσκολίες.
Εκτός από τους φοιτητές που καταφεύγουν στην απρόσωπη και ασύγχρονη επικοινωνία μέσο e-mail με τον ψυχολόγο, λόγω προσωπικότητας ή ιδιαιτερότητας του προβλήματος, υπάρχουν και κάποιοι που αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να κάνουν χρήση της τηλεσυμβουλευτικής όπως είναι οι εργαζόμενοι φοιτητές ή οι φοιτητές με ειδικές ανάγκες. Όσον αφορά το φύλο, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι οι γυναίκες αποτελούν την πλειοψηφία των αποστολέων ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Όπως παρατηρεί ο κ. Ευσταθίου «αυτό είναι αναμενόμενο καθώς οι άνδρες αποφεύγουν όχι μόνον να πάνε σε ψυχολόγο αλλά και να παραδεχθούν ότι έχουν κάποιο πρόβλημα».
Τα συνήθη ερωτήματα στα οποία αναζητούν απαντήσεις οι φοιτητές αφορούν τις σχέσεις με τους γονείς τους, τις ερωτικές σχέσεις τους, το άγχος για τις εξετάσεις και τις επιδόσεις τους στα μαθήματα, την επικοινωνία με τους φίλους αλλά και θέματα αυτοεκτίμησης και διάθεσης. Οι ψυχολόγοι του Κέντρου απαντούν στα ηλεκτρονικά μηνύματα των απλών περιπτώσεων, ενώ όταν εκτιμούν ότι πρόκειται για «βαρύτερο» περιστατικό καλούν τον ενδιαφερόμενο για συνομιλία εκ του σύνεγγυς.