Συνέντευξη στο in.gr/autoDani Sordo: Η χαμένη ευκαιρία της πρώτης νίκης
Ο Ισπανός έχασε την ευκαιρία να επαναλάβει στο φετινό Ράλι Ακρόπολις το επίτευγμα του συμπατριώτη του, Carlos Sainz, από το 1990 - την πρώτη του νίκη στο WRC. Λίγες ώρες νωρίτερα μίλησε στο in.gr/auto για την επιδίωξη της πρώτης του νίκης, για τον matador και για το Ράλι Ακρόπολις.
Ίσως είναι πιθανό να κατακτήσω την πρώτη μου νίκη και στο χώμα, ποιος ξέρει; αναρωτήθηκε, στη σύντομη συνέντευξη που παραχώρησε στο in.gr/auto, o Dani Sordo -ένας οδηγός που ξεκίνησε την καριέρα του στο WRC ως εξειδικευμένος οδηγός της ασφάλτινης επιφάνειας- λίγο πριν το Ράλι Ακρόπολις.
Στο δεύτερο πρωινό του ελληνικού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, η ευκαιρία παρουσιάστηκε – και ήταν σπάνια. Σε πόσα ράλι έχει τεθεί εκτός μάχης ο Sebastien Loeb; Σε πόσα ράλι απείχε μια ανάσα από την κορυφή, έχοντας πλέον την προσοχή όλης της ομάδας αποκλειστικά πάνω του;
Πιθανώς στο μυαλό του Dani να ήρθε το Ράλι Ακρόπολις του 1990. Ο συμπατριώτης και μέντοράς του στα πρώτα του βήματα, Carlos Sainz, είχε πετύχει τότε την πρώτη του νίκη στη χώρα μας. Είκοσι χρόνια μετά, του παρουσιάστηκε η χρυσή ευκαιρία να κάνει το ίδιο!
Καθώς ο Dani έλεγχε το ρυθμό του, έμενε προσεκτικά πίσω από τον Mikko Hirvonen, πιθανώς με το πλάνο να τελειώσει τη δεύτερη ημέρα οριακά δεύτερος για να εκκινεί πίσω από τον Mikko Hirvonen στο τρίτο και καθοριστικό σκέλος, όλα τελείωσαν σε ένα βράχο στην τρίτη ειδική του Σαββάτου, στο Κεφαλάρι 1.
Εχασα την πρώτη μου αληθινή ευκαιρία για νίκη είπε με απογοήτευση στο τέλος της ημέρας. Όμως έτσι είναι τα ράλι, φαντάζομαι…. Την επόμενη ημέρα επέστρεψε στον αγώνα με τον κανονισμό SupeRally και τουλάχιστον συγκέντρωσε τέσσερις βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Τρεις μέρες νωρίτερα, ο Dani Sordo μας είχε μιλήσει για το Ακρόπολις και την ατμόσφαιρα του ελληνικού αγώνα, για τον Carlos και τη λατρεία του ελληνικού κοινού στον Ισπανό πρωταθλητή, καθώς και για την επιδίωξη της πρώτης του νίκης και την εποχή των αυτοκινήτων Super 2000 που προδιαγράφεται για το WRC.
Dani, πως σου φάνηκαν οι φετινές Ειδικές Διαδρομές του Ακρόπολις;
Είναι σε κακή κατάσταση, έτσι δεν είναι; Για την ακρίβεια όχι σε κακή κατάσταση, απλώς είναι δύσκολες για τα ελαστικά, για το αυτοκίνητο και επίσης για τον οδηγό, διότι η θερμοκρασία είναι πολύ υψηλή.
Ο SebastienLoeb είπε ότι η εμπειρία είναι κρίσιμη για αυτό το ράλι – εσύ πως θα το προσεγγίσεις;
Αυτό το ράλι δεν ενδείκνυται για να κινείσαι διαρκώς στο όριο, διότι έτσι θα καταστρέψεις το αυτοκίνητο. Σε ορισμένα σημεία μπορείς να κινηθείς αρκετά γρήγορα, σε άλλα πρέπει να είσαι προσεκτικός.
Πως σε βοήθησε ο Carlos [Sainz] στο ξεκίνημα της καριέρας σου και εξακολουθεί να σε βοηθάει τώρα;
Τώρα δεν βοηθάει, δεν έχουμε τόσο συχνή επαφή. Αλλά στην αρχή με βοήθησε πολύ – μίλησε με το αφεντικό [της ομάδας] και με άλλους ανθρώπους.
Ο Carlos ήταν ένας από τους αγαπημένος του ελληνικού κοινού – πιστεύεις ότι είσαι ο διάδοχός του, το νέο κεφάλαιο των ράλι στην Ισπανία;
Προς το παρόν δεν έχω τα πρωταθλήματα του Carlos! Νομίζω ότι ο Carlos ήταν το αφεντικό! Πολύ καλός οδηγός. Προς το παρόν είμαι ο επόμενος Ισπανός οδηγός του πρωταθλήματος – αλλά δεν είναι το ίδιο.
Θέλω να πω το σκέφτεσαι έτσι – θέλεις ακολουθείς τον Carlos;
Ναι, φυσικά! Βέβαια, ο στόχος μου είναι να ακολουθήσω τον Sebastien [Loeb]! Πρέπει φυσικά να αρχίζω να κερδίζω ορισμένα ράλι και μετά βλέπουμε.
Θα πρέπει να περιμένουμε την πρώτη σου νίκη στην άσφαλτο;
Δεν ξέρω, ίσως είναι πιθανό και στο χώμα. Πέρσι στην Καταλονία ο Sebastien πίεζε πάρα πολύ – περισσότερο κι από μένα! Ήταν πολύ γρήγορος, όλο και ταχύτερος, για ένα δευτερόλεπτο, δύο δευτερόλεπτα.
Πως σου φαίνεται η προοπτική ότι θα αγωνίζεσαι με ένα αυτοκίνητο Super2000, που έχει λιγότερη ισχύ;
Δεν έχω οδηγήσει ακόμα τέτοιο αυτοκίνητο. Θα είναι πολύ διαφορετικό, χωρίς τόση ισχύ, χωρίς Turbo. Θα πρέπει να αλλάξεις και το οδηγικό σου στιλ και θα μπορείς να επιτίθεσαι διαρκώς και να είσαι συνέχεια αυτοσυγκεντρωμένος.
Το Ακρόπολις είναι μέσα στα αγαπημένα σου ράλι;
Είναι ένας αγώνας που μου αρέσει, αλλά όχι σε τέτοιες συνθήκες – κάνει πάρα πολλή ζέστη! Αλλά σε γενικές γραμμές μου αρέσει διότι ένα ράλι στο οποίο μπορείς να κινηθείς γρήγορα κατά διαστήματα και αισθάνεσαι καλά στο αυτοκίνητο. Είναι σκληρό βέβαια για τα ελαστικά, αλλά γενικώς οι Ειδικές είναι καλές. Από τους άλλους αγώνες, το Ράλι Φινλανδίας σου δίνει καλή αίσθηση, όπως φυσικά και το Ράλι Καταλονίας. Στην Καταλονία παίζει ρόλο και η ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο κόσμος, διότι ο δρόμος είναι σαν να βρίσκεται διαρκώς σε μια πίστα. Και το Ράλι Σουηδίας μου αρέσει, επίσης, όπως και της Νέας Ζηλανδίας.
Πως σου φαίνεται ο κόσμος εδώ – είναι εξίσου ενθουσιώδης όσο οι άλλοι Μεσόγειοι;
Ναι, εδώ έχει πολύ κόσμο. Είναι σαν την Ιταλία και την Καταλονία, σε όλη τη Μεσόγειο επικρατεί η ίδια ενθουσιώδης ατμόσφαιρα. Και το προτιμώ εδώ (σ.σ.: στο Λουτράκι), διότι είμαστε πιο κοντά στην παραλία!
Ο Σπυρίδων Περεσιάδης (1854–1918) ήταν σημαντικός Έλληνας θεατρικός συγγραφέας της ύστερης περιόδου του 19ου αιώνα, γνωστός για την ικανότητά του να συνδυάζει την ηθογραφία με τον λυρισμό, όπως στο έργο «Ο Μαγεμένος Βοσκός».