Αποστολή στην ΙταλίαCitroen C3 2010: Haute couture
Ως ένα τυπικό δείγμα υψηλής αισθητικής, το γαλλοθρεμμένο C3 ξεχωρίζει χάρη στο καλλίγραμμο μεταλλικό του περίβλημα και στο αναβαθμισμένο -ποιοτικά, σχεδιαστικά και εξοπλιστικά- εσωτερικό του.
Είναι ακόμη νωρίς να μιλάμε για πωλήσεις και μερίδια αγοράς για ένα αυτοκίνητο που αναμένεται στην ελληνική αγορά σε περίπου πέντε μήνες, παρόλα αυτά το παρελθόν και κυρίως το παρόν του C3 -όπως αυτό διαμορφώνεται με τη δεύτερη, πλέον, γενιά του- μας επιτρέπει να προχωρήσουμε σε ασφαλέστατες προβλέψεις.
Το δημοφιλές μικρό της Citroen αντικαθίσταται, όχι με την ανασχεδιασμένη σκιά του εαυτού του, αλλά με μια πρόταση που δικαιολογεί απόλυτα τη ροπή της φίρμας προς την σχεδιαστική -και μη- εκκεντρικότητα.
Αν και το παρουσιαστικό του έχει διατηρήσει την έντονη… καμπυλότητα του απερχόμενου μοντέλου, γίνεται από την πρώτη στιγμή κατανοητό πως έχει αποφευχθεί η στείρα αναπαραγωγή χρεοκοπημένων σχεδιαστικών προτύπων του παρελθόντος.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο αμάξωμα του νέου C3 διεκδικούν τα φωτιστικά σώματα, οι πτυχές που συναντάς στο πλευρικό του τμήμα και οι λεπτομέρειες χρωμίου που υπογραμμίζουν το εκλεπτυσμένο προφίλ του.
Αισθητή είναι και η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων. Παρά το γεγονός ότι το μήκος του μεταξονίου παρέμεινε σταθερό, το C3 δεύτερης γενιάς ξεπερνά, πλέον, τα 3,94 μέτρα παρουσιάζοντας αύξηση 9 εκατοστών σε σχέση με το παρελθόν. Αντίστοιχα, η αύξηση που παρουσιάζει το πλάτος του αμαξώματος φτάνει τα 6 εκατοστά, ενώ χωρίς ουσιαστικές μεταβολές έχει διατηρηθεί το ύψος.
Ακόμη και έτσι, πάντως, το μικρό Citroen έχει διατηρήσει τις συμπαγείς διαστάσεις του και συνεπώς τα χαρακτηριστικά ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης, που δεν θα δυσκολευτεί να προσφέρει την απαιτούμενη άνεση και ασφάλεια στο πενταθέσιο εσωτερικό του.
Σύμφωνα με τον Γάλλο κατασκευαστή η έξυπνη αρχιτεκτονική του ταμπλό έχει αυξήσει κατά 8 εκατοστά το χώρο που αντιστοιχεί στα πόδια του συνοδηγού, ενώ τρία εκατοστά έχουν προστεθεί στο μήκος της πίσω σειράς καθισμάτων, χάρη στα λεπτότερα καθίσματα των μπροστινών θέσεων. Με την κορυφή της κατηγορίας φλερτάρει μεταξύ άλλων και όγκος του χώρου αποσκευών, ξεκινώντας από τα 300 λίτρα.
Εστιάζοντας, παρόλα αυτά, στα επιμέρους χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εντυπωσιαστείς από την εξαιρετική ποιότητα των υλικών και τον εμπνευσμένο σχεδιασμό τους, συνδυασμός που δημιουργεί, δικαίως, την εικόνα ενός ανώτερου κατασκευαστικά αυτοκινήτου.
Χωρίς εξοπλιστικές ελλείψεις και με το πανοραμικό παρμπρίζ μήκους 1,35 μέτρων να κοσμεί τις πλουσιότερες εκδόσεις του, το C3 θέτει νέα στάνταρ στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, σε ότι αφορά τουλάχιστον την ποιότητα κατασκευής και τον σχεδιασμό.
Καλώς ή κακώς, βέβαια, οι ευχάριστες εκπλήξεις που συνοδεύουν το μικρό Citroen εξαντλούνται στις καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του αμαξώματος και στο εκλεπτυσμένο διάκοσμο του εσωτερικού, καθώς στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου έχουν υιοθετηθεί λύσεις από το πρόσφατο παρελθόν.
Συγκεκριμένα τα γόνατα McPherson έχουν διατηρηθεί στους μπροστινούς τροχούς, ενώ τους πίσω εξακολουθεί να συνδέει ο ανασχεδιασμένος ημι-άκαμπτος άξονας. Αντίστοιχα, το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, προσφέροντας παρόλα αυτά καλύτερη αίσθηση, σε σχέση πάντα με το παρελθόν.
Βελτιωμένες είναι και οι αντιδράσεις του πλαισίου, μιας και οι αναρτήσεις φροντίζουν για την αναβάθμιση της ποιότητας κύλισης, ραφινάροντας με αποτελεσματικότερο τρόπο τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Η απουσία κραδασμών επιβεβαιώνει τα παραπάνω, όπως άλλωστε και την πρόθεση της γαλλικής φίρμας να δημιουργήσει ένα τετράτροχο που δεν θα περιορίζεται στις αστικές του υποχρεώσεις, αλλά θα ξεδιπλώνει με ευκολία τις αρετές τους στο επαρχιακό ή το εθνικό δίκτυο.
Όλα, βέβαια, δείχνουν να ακολουθούν τις δυνατότητες ή αν προτιμάτε την απόδοση του εκάστοτε κινητήρα που φροντίζει για την κίνηση του μικρού Citroen.
Στις εκδόσεις βενζίνης, την αρχή κάνει ο κινητήρας των 1.100 κ.εκ., οποίος αποδίδει 60 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Αντίστοιχα, το οκταβάλβιδο μοτέρ των 1.400 κ.εκ. φτάνει τους 75 ίππους, ενώ τους 95 ίππους αγγίζει η ισχύς του δεκεξαβάλβιδου συνόλου των 1,4 λίτρων.
H ισχυρότερη, μέχρι σήμερα, βενζινοκίνητη έκδοση του C3 εξοπλίζεται με το 1.600άρι μοτέρ άμεσου ψεκασμού, το οποίο αποδίδει 120 ίππους και 160 Nm ροπής, επεκτείνοντας, εκτός των τειχών, τις δυνατότητές του.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, μάλιστα, πέρα από το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων με τις γνωστές αδυναμίες -η απουσία έκτης σχέσης και της απαιτούμενης ακρίβειας του επιλογέα εξακολουθεί να δημιουργεί ερωτηματικά-, προσφέρεται μια αυτόματη, τετρατάχυτη μονάδα.
Την γκάμα του νέου C3 συμπληρώνουν οι τέσσερις συνολικά κινητήρες πετρελαίου, που ξεκινούν από τα 1.390 κ.εκ. και τους 90 ίππους, φτάνοντας στην ισχυρότερη εκδοχή των 1.560 κ.εκ. τους 110 ίππους.
Η άφιξη του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά αναμένεται να πραγματοποιηθεί την προσεχή άνοιξη και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2010.