Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mazda RX-8 192PS: Smile price!

Mazda RX-8 192PS: Smile price!

Μετά από περίπου ένα χρόνο παρουσίας του στην ελληνική αγορά το RX-8 εξιτάρει τις αισθήσεις ξανά, αυτή τη φορά όμως για διαφορετικό λόγο.

Νίκος Μαρινόπουλος

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, ίσως κανείς δεν θα περίμενε πως θα μπορούσε κάποια στιγμή να αποκτήσει ένα Mazda RX-8 καταβάλλοντας το ποσό των 28.900 ευρώ. Tόσο κοστίζει η νέα έκδοση Challenge, με τους 192 ίππους, η οποία διατίθεται ήδη στην εγχώρια αγορά και είναι φθηνότερη κατά περίπου 9.000 ευρώ σε σχέση με την ισχυρότερη έκδοση Cosmo των 231 ίππων.

Πως όμως διαμορφώθηκε αυτή η τιμή; Εν μέρει, με την περικοπή στοιχείων από την λίστα του εξοπλισμού, όπως το δερμάτινο σαλόνι, το ηχοσύστημα της BOSE, η ηλιοροφή και τα φωτιστικά σωμάτα τύπου Xenon. Συνεπώς, ο εξοπλισμός της έκδοσης του RX-8, με τους 192 ίππους, περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, DSC (σύστημα ευστάθειας), αυτόματο κλιματισμό, ράδιο-CD, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και ελαστικά διαστάσεων 225/45.

Τα μαντάτα όμως για τον ανταγωνισμό δεν είναι και τόσο ευχάριστα καθώς το RX-8 αναμένεται να κλέψει ένα κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων στην κατηγορία των σπορ μοντέλων. Βλέπετε, εκτός από το ξεχωριστό σχεδιασμό, την ισχύ και την μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα, ένας καλός λόγος για να αγοράσει κανείς το ιαπωνικό μοντέλο αφορά στην μοναδικότητά του, αφού δεν υπάρχει κανένα άλλο μοντέλο παραγωγής στο κόσμο με κινητήρα Wankel.

Το ερώτημα, βέβαια, που προκύπτει είναι με ποιο τρόπο μειώθηκε η απόδοση του περιστροφικού κινητήρα κατά 39 ίππους. Η απάντηση είναι μάλλον απλή: με αλλαγές στην εισαγωγή του αέρα και στον ψεκασμό του καυσίμου. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας των 192 ίππων υπολείπεται κατά έναν αυλό εισαγωγής του αέρα και κατά ένα μπεκ καυσίμου σε κάθε ρότορα. Στον αντίποδα, η έκδοση των 231 ίππων διαθέτει συνολικά τρεις αυλούς εισαγωγής και έξι μπεκ.

Οδηγώντας τη νέα έκδοση του RX-8 μας προξένησε εντύπωση η οικονομική αλλά και ομαλότερη λειτουργία του μοτέρ, ειδικά στα χαμηλό εύρος στροφών. Σε σχέση με το ισχυρότερο, αλλά λαίμαργο, RX-8 των 231 ίππων, ο δείκτης καυσίμου στην μικρότερη έκδοση έπεφτε με σημαντικά βραδύτερο ρυθμό ακόμα και όταν κινηθήκαμε σε πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Αξίζει να σημειωθεί, πως στην περίπτωση της έκδοσης Challenge, το εύρος λειτουργίας του μοτέρ είναι περιορισμένο -μέχρι τις περίπου 7.800σ.α.λ.- καθώς η ισχύς των 192 ίππων αποδίδεται 1.200σ.α.λ. χαμηλότερα -στις 7.000σ.α.λ.- συγκρινόμενη πάντα με την έκδοση Cosmo των 231 ίππων. Επίσης, η ροπή είναι αυξημένη(!) κατά 9Nm -συνολικά 220Nm- και αποδίδεται 500σ.α.λ. χαμηλότερα, συγκεκριμένα στις 5.000σ.α.λ.

Αν έχετε οδηγήσει την έκδοση των 231 ίππων, η αίσθηση που θα αποκομίσετε όταν βρεθείτε πίσω από το τιμόνι του RX-8 με τους 192 ίππους, είναι πως η πρώτη είναι μεν πιο δυνατή αλλά η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη όσο ίσως περιμένει κανείς. Απεναντίας, ο τρόπος με τον οποίο ο μικρότερος -σε ισχύ- Wankel περιστρέφεται, δείχνει εμφανώς πιο ραφιναρισμένος χωρίς να υπολείπεται σημαντικά στον τομέα των επιδόσεων.

Ένα στοιχείο, που επίσης τραβά την προσοχή, αφορά στη κλιμάκωση του κιβωτίου, η οποία ανά σχέση είναι αρκετά πιο αραιή από αυτή του εξατάχυτου που τοποθετείται στην έκδοση των 231 ίππων. Εξαιτίας των μακρύτερων -πέντε- σχέσεων αλλά και της μικρότερης απόδοσής του, ο κινητήρας των 192 ίππων αργεί κάπως να ανεβάσει στροφές, ειδικά όταν ο ρότοράς του γυρίζει μέχρι τις περίπου 3.000σ.α.λ. Από το σημείο αυτό και μετά, ενεργοποιείται ο δεύτερος αυλός εισαγωγής και ο μικρός Wankel ξετυλίγει τις αρετές του, χωρίς όμως να διαθέτει το ξέσπασμα του ισχυρότερου μοτέρ.

Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα, τόσο στα συστήματα ανάρτησης όσο και πέδησης. Έτσι, λοιπόν, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι σχεδόν η ίδια με αυτή της έκδοσης Cosmo, εξαιρώντας φυσικά τον τομέα των επιδόσεων.

Εκτός από την απουσία των δερμάτινων καθισμάτων, η εικόνα στο εσωτερικό είναι πανομοιότυπη με αυτή της μεγαλύτερης έκδοσης. Οι οδηγοί το ανάστημα των οποίων ξεπερνά το μέσο όρο θα βρούν ιδιαίτερα βολικά τα απλά καθίσματα, καθώς αυτά είναι πιο λεπτά με αποτέλεσμα να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο. Για αυτό το λόγο, ο χώρος πάνω από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών παρουσιάζεται αυξημένος κατά 3,8 εκατοστά ενώ ο αντίστοιχος για τους πίσω κατά 0,8 εκατοστά.

Καλό, πάντως, θα είναι να γνωρίζετε πως η απόκτηση ενός σπορ αυτοκινήτου, όπως είναι το RX-8, δεν συνοδεύεται απαραίτητα από υψηλό κόστος συντήρησης. Τουλάχιστον αυτό φαίνεται να ισχύει στη περίπτωση του ιαπωνικού μοντέλου, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η ελληνική αντιπροσωπεία για τις εργασίες τακτικής συντήρησης.

Χιλιόμετρα

Κόστος ανταλλακτικών και εργασίας
(σε ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.)

20.000

79,40

40.000

103,30

60.000

358,15

80.000

117,03

100.000

127,26

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο