Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Φεστιβάλ Επιδαύρου: Τρεις παραστάσεις που αξίζει να δούμε

Φεστιβάλ Επιδαύρου: Τρεις παραστάσεις που αξίζει να δούμε

Επιμέλεια: Μαρία Παπουτσή Τρεις αξιόλογες παραστάσεις, μεταξύ άλλων, γίνονται αφορμή για μια απόδραση στην Αργολίδα. Ο Αίας του Σοφοκλή σε μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη που θα ανέβει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου σε πανελλήνια πρώτη σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στις 17 και 18 Ιουλίου. Την πολυαναμενόμενη συνεργασία του Μιχαήλ Μαρμαρινού με το θέατρο Νο της […]

Επιμέλεια: Μαρία Παπουτσή

Τρεις αξιόλογες παραστάσεις, μεταξύ άλλων, γίνονται αφορμή για μια απόδραση στην Αργολίδα. Ο Αίας του Σοφοκλή σε μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη που θα ανέβει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου σε πανελλήνια πρώτη σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου στις 17 και 18 Ιουλίου. Την πολυαναμενόμενη συνεργασία του Μιχαήλ Μαρμαρινού με το θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka με τίτλο Νέκυια θα δούμε στις 24 και 25 Ιουλίου, καθώς και την παράσταση που θα σημαίνει τη λήξη του φεστιβάλ Ορέστης του Ευριπίδη από την Εταιρεία Θεάτρου «Χώρος», σε σκηνοθεσία στις 28 και 29 Αυγούστου.

«Τον χθεσινό ήρωα δεν τον χρειάζεται η νέα εποχή, πρέπει να τον ακυρώσει», παρατηρεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, που επιστρέφει με τον Αίαντα του Σοφοκλή που ανεβαίνει
σε πανελλήνια πρώτη στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 17 και 18 Ιουλίου. Tη μετάφραση υπογράφει ο Δημήτρης Μαρωνίτης.

Πρόκειται για μια τραγωδία που διδάχτηκε περί το 440 π.Χ. και διαδραματίζεται στο δέκατο χρόνο του Τρωικού πολέμου. Ο Αίας, ο καλύτερος πολεμιστής στο στρατόπεδο των Ελλήνων, μετά τον θάνατο του Αχιλλέα και κατά την «κρίση των όπλων», διεκδικεί τα όπλα του νεκρού ήρωα. Ωστόσο, με απόφαση των Ελλήνων αρχηγών αυτά αποδίδονται στον Οδυσσέα. Ο Αίας νιώθει ατιμασμένος∙ και δίχως το τεκμήριο του ηρωικού μεγαλείου, αυτοκτονεί.

Όπως πολλές φορές έχει συμβεί στην ιστορία, οι πολιτικοί –με εκπρόσωπο εδώ τον Οδυσσέα– κερδίζουν το προβάδισμα σε σχέση με τους πολεμιστές που, ενώ τα έδωσαν όλα με αυταπάρνηση, έρχεται η ώρα, στη νέα τάξη των πραγμάτων, να παραμεριστούν.

Μια από τις φορτισμένες πολιτικά τραγωδίες της ελληνικής γραμματείας, και η αρχαιότερη από τις σωζόμενες του Σοφοκλή, διατηρεί ζωντανό τον ομηρικό απόηχο πάνω σε έναν προβληματισμό: Πώς το πολεμικό-ηρωικό ιδεώδες δεν κάμπτεται από τον πολιτικό συμβιβασμό.

Συντελεστές
Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Χορογραφίες: Αγγελική Στελλάτου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μουσική διδασκαλία: Αναστάσης Σαρακατσάνος
Βοηθός σκηνοθέτη: Βάσια Χρήστου

Διανομή: Νίκος Κουρής (Αίας), Μαρία Πρωτόπαππα (Τέκμησσα), Γιάννος Περλέγκας (Τεύκρος), Παντελής Δεντάκης (Άγγελος), Ελένη Ουζουνίδου (Αθηνά), Γιάννης Τσορτέκης (Οδυσσέας), Γιάννης Κλίνης (Μενέλαος), Δημήτρης Παπανικολάου (Αγαμέμνων)

Χορός: Θύμιος Κούκιος, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Χρήστος Μαλάκης, Δαβίδ Μαλτέζε, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Δημήτρης Πασσάς, Κρις Ραντάνοφ, Σταύρος Σβήγκος, Θοδωρής Σκυφτούλης, Μάνος Στεφανάκης, Μιχάλης Τιτόπουλος, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

*Στα Ελληνικά με Αγγλικούς υπέρτιτλους

«Η τέχνη του ιαπωνικού θεάτρου μοιάζει να είναι θεμελιακά αναγκαία και ικανή να μορφοποιήσει τη βαθύτερη ουσία των νοημάτων που περικλείει η Νέκυια», υποστηρίζει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός o οποίος θα συναντηθεί με το θέατρο Νο της Ιαπωνίας και τον μεγάλο master Gensho Umewaka, με αφορμή τη ραψωδία λ της Οδύσσειας του Ομήρου, στις 24 και 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

«Πρόκειται για μια από τις αρχαιότερες και συναρπαστικότερες στην παγκόσμια λογοτεχνία επισκέψεις του ανθρώπου στον κόσμο των νεκρών. Φαίνεται πως η μεγάλη Τέχνη έχει, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, πάντοτε να κάνει με την “άλλη” πλευρά του Χρόνου.

Το θέατρο Νο είναι ένα από τα υψηλότερα επιτεύγματα του πολιτισμού στο πεδίο της μεταφυσικής ποίησης. Η βαθιά παράδοση και εκπαίδευση των ηθοποιών τούς δίνει το δικαίωμα να προσεγγίζουν την καρδιά των πραγμάτων. Με ένα τέτοιο λεξιλόγιο σωματικής φιλοσοφίας, το ΝΟ συναντιέται για πρώτη φορά στην ιστορία του με τη δική μας ΝΕΚΥΙΑ».

Μια απρόσμενη θεατρική συνάντηση δύο πολιτισμών με βαθιές ρίζες μέσα στον χρόνο: Περισσότερο από 2.500 χρόνια μετά τη δημιουργία της ομηρικής Οδύσσειας και 800 χρόνια από την ίδρυση του θεάτρου Νο, το Φεστιβάλ Αθηνών καλεί τον Μιχαήλ Μαρμαρινό να ανεβάσει τη Νέκυια με έναν ιαπωνικό θίασο Νο και τον μεγάλο Gensho Umewaka επικεφαλής.
Στην –ονομαζόμενη και Νεκυομαντεία ή Νέκυια– ραψωδία λ, ο Οδυσσέας αφηγείται πώς, από νόστο για την πατρίδα του, και με την παρότρυνση της Κίρκης, επιχείρησε την κάθοδο στον Άδη προκειμένου να λάβει από τον μάντη Τειρεσία χρησμό για τον γυρισμό του στην Ιθάκη.

«… θέλησα την ψυχή της ν’ αγκαλιάσω, όρμησα τρεις φορές, ποθώντας να την σφίξω πάνω μου, και τρεις φορες μέσα απ’ τα χέρια, σαν τη σκιά, σαν τ’ όνειρο, μου πέταξε. Κάθε φορά και πιο πολύ έσφαζε ο πόνος την καρδιά μου, ώσπου της μίλησα φωνάζοντας, με λόγια που πετούσαν σαν πουλιά: “Μάνα μου, πως δεν στέκεις να σε πιάσω, που σε λαχταρώ; έλα, κι εδώ στον Άδη, δένοντας τα χέρια να σφυχταγκαλιαστούμε οι δυό μας, παρηγοριά να βρούμε στον σφιχτό μας θρήνο. Εκτός και αν, αγέρωχη Περσεφώνη, μόνον το άδειον ίσκιο σου μού στέλνει, να οδύρομαι βαριά, και πιο πολύ ν’ αναστενάζω.»
ραψωδία λ, Νέκυια

Συντελεστές
Μετάφραση: Δ.Ν. Μαρωνίτης
Κείμενα στα ιαπωνικά: Kenichi Kasai
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Μιχαήλ Μαρμαρινός σε συνεργασία με τον Rokuro Gensho Umewaka
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Οργάνωση παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη
Διεύθυνση σκηνής: Masaharu Tabikawa

Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί: Rokuro Gensho Umewaka, Yoshimasa Kanze, Norishige Yamamoto, Norihide Yamamoto, Seigo Mikuriya, Masamichi Yamazaki, Yasuharu Odagiri, Naotaka Kakuto, Takayuki Matsuyama, Kohei Kawaguchi, Motonori Umewaka, Masaki Umano, Kengo Tanimoto, Yuichiro Umawaka, Moe Nishio

και οι μουσικοί
Manabu Takeichi, Genjiro Okura, Tatsushi Narita, Hirotada Kamei, Mitsunori Maekawa

Παραγωγός Hisashi Itoh
Παραγωγή/Συμπαραγωγή Ελληνικό Φεστιβάλ, Dance West Inc.

*Στα Ιαπωνικά με Ελληνικούς και Αγγλικούς υπέρτιτλους

«Παιδί της δημοκρατίας, το αττικό δράμα ολοκληρώθηκε μέσα από τον δημόσιο λόγο και την επαναδιαπραγμάτευση του μύθου. Η τραγωδία αποτέλεσε επίσης ένα εκπαιδευτικό εργαλείο», σημειώνει ο Σίμος Κακάλας, ο σκηνοθέτης της Γκόλφως, της Ερωφίλης και τώρα του «Ορέστη» που θα κλείσει το φετινό φεστιβάλ με δύο παραστάσεις στις 28 και 29 Αυγούστου. Και θέτει το ερώτημα: «Τι συμβαίνει με την τραγωδία σήμερα, που είναι αποκομμένη από αυτές τις παραμέτρους;»

Με οδηγό τη μετάφραση του Τσαρούχη, ο σκηνοθέτης αναζητά τη θέση της τραγωδίας σήμερα, προτείνει ένα θέατρο λαϊκό και ταυτόχρονα ποιητικό, που ολοκληρώνεται μέσα από τη διαδραστική σχέση με το κοινό.
Με τον Ορέστη του, ο Ευριπίδης μεταμορφώνει τους τυραννοκτόνους Ορέστη και Ηλέκτρα του Σοφοκλή σε «τρομοκράτες». Έξι μέρες μετά τον φόνο της Κλυταιμνήστρας τα δύο αδέλφια είναι αποκλεισμένα στο πατρικό τους, ενώ όλη η κοινωνία είναι εναντίον τους. Μοναδική τους ελπίδα ο Μενέλαος, που και αυτός τους προδίδει…
Συντελεστές
Μετάφραση: Γιάννης Τσαρούχης
Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας
Σκηνικά: Σίμος Κακάλας, Μάρθα Φωκά
Κοστούμια – Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Μουσική: (διασκευή στο πρωτότυπο Στάσιμο της τραγωδίας) Mohammad
Φωτισμοί – Βίντεο: Περικλής Μαθιέλλης
Βοηθός Σκηνοθέτη – Δραματολόγος: Δημήτρης Καλακίδης
Σχεδιασμός κούκλας: Γιάννης Κατρανίτσας

Διανομή (με σειρά εμφάνισης):
Δήμητρα Κούζα Χορός, Ελένη, 1ος Αγγελιοφόρος
Έλενα Μαυρίδου Ηλέκτρα, Τυνδάρεω, Φρύγας(2ος Αγγελιοφόρος)
Δημήτρης Λάλος Ορέστης
Μιχάλης Βαλάσογλου Μενέλαος, Χορός

Συμμετέχουν σπουδαστές από το Α’ & Β’ έτος της Δραματικής Σχολής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και το Α’ έτος της Δραματικής Σχολής Δήλος.

Εκτέλεση παραγωγής: Εταιρεία Θεάτρου Χώρος

* Στα Ελληνικά με Αγγλικούς υπέρτιτλους.

Και μια σημαντική επισήμανση: Και οι τρεις παραστάσεις θα έχουν υπέρτιτλους στα αγγλικά προκειμένου να εξυπηρετηθούν και οι ξένοι επισκέπτες. Το Φεστιβάλ εγκαινίασε από πέρυσι την εισαγωγή υπέρτιτλων στις παραστάσεις του, προκειμένου να γίνουν περισσότερο θελκτικές για τον μεγάλο αριθμό τουριστών που επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Τιμές εισιτηρίων για τις παραστάσεις Αίας και Νέκυια
Τιμές εισιτηρίων
VIP: 40€, 32€ (ομαδικό), Ζώνη Α: 30€, 24€ (ομαδικό), Ζώνη Β: 20€, 16€ (ομαδικό)
Άνω Διάζωμα: 15€, 12€ (ομαδικό), Φοιτητικό: 15€, 10€, Άνεργοι, ΑΜΕΑ: 5€

Τιμές εισιτηρίων για τον Ορέστη
VIP: 30€, Ζώνη Α: 25€, Ζώνη Β: 15€, 12€ (ομαδικό)
Άνω Διάζωμα: 10€, 8€ (ομαδικό), Φοιτητικό: 15€, 10€, Άνεργοι, ΑΜΕΑ: 5€

Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ μπορείτε να εξασφαλίσετε:
• Online με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην ιστοσελίδα www.greekfestival.gr
• Τηλεφωνικά με χρέωση πιστωτικής κάρτας στο 210.3272000 καθημερινά (και Κυριακές) 9:00 – 21:00
• Από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
• Από τα Βιβλιοπωλεία ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, τα Καταστήματα PUBLIC, τα Βιβλιοπωλεία Ιανός και τα Reload Stores

Ώρα έναρξης παραστάσεων: 21.00

Κεντρικά εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου).
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα – Παρασκευή: 9:00-17:00, Σάββατο: 9:00-15:00.

Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.

entertainment.in.gr

Sports in

Βόμβα από Βόλο και Μπέο: «Ο Καρυπίδης πήρε τηλέφωνο τον Μπερτόγλιο, η δικαιοσύνη έχει πλέον τον λόγο»!

Με ανακοίνωση του ο Βόλος κατήγγειλε παρέμβαση του ιδιοκτήτη του Άρη Θόδωρου Καρυπίδη επικοινωνώντας τηλεφωνικά με τον Μπερτόγλιο και τονίζοντας πως «το περιεχόμενο της συζήτησης και η αιτία του τηλεφωνήματος προφανώς και είναι γνωστό σε όλους»!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024