Υδρογόνο ή μπαταρίες; Airbus και Rolls-Royce πειραματίζονται για τα αεροπλάνα του αύριο
H αεροπορική βιομηχανία πασχίζει να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Η βρετανική Rolls-Royce έγινε αυτή την εβδομάδα η πρώτη εταιρεία που δοκιμάζει κινητήρα αεροπλάνων που καίει υδρογόνο, ενώ η Airbus ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων αεροσκαφών.
Με τις αερομεταφορές να αντιστοιχούν σχεδόν στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, κατασκευαστές και αεροπορικές εταιρείες δέχονται πιέσεις για μια πράσινη μετάβαση, η οποία όμως θεωρείται τεχνικά δύσκολη.
Διαβάστε επίσης: Ηλιακό drone της Airbus έμεινε στον αέρα για 26 ημέρες –και συνεχίζει
Η ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να δώσει λύση για μικρά αεροσκάφη και σύντομες πτήσεις, όμως οι μπαταρίες δεν επαρκούν για πολύωρα δρομολόγια λόγω της μικρής ενεργειακής πυκνότητάς τους.
Σε αυτή την περίπτωση η μόνη εναλλακτική λύση δείχνει να είναι το υδρογόνο, το οποίο μπορεί να παραχθεί με ηλεκτρόλυση του νερού. Η διαδικασία απαιτεί ενέργεια, η οποία όμως μπορεί να προέλθει από ανανεώσιμες πηγές ώστε να ελαχιστοποιείται το αποτύπωμα άνθρακα.
O πρώτος κινητήρας αεροσκαφών που λειτουργεί με υδρογόνο δοκιμάστηκε από την Rolls-Royce σε στατικό τεστ ενός τροποποιημένου αεροπλάνου AE 2100-A, αναφέρει το Reuters. Το καύσιμο παρήχθη με αιολική και παλιρροϊκή ενέργεια, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Η Rolls-Royce συνεργάζεται με την easyJet για την αξιοποίηση του πράσινου υδρογόνου σε επιβατικές πτήσεις.
Κινητήρα υδρογόνου αναπτύσσει και η ευρωπαϊκή Airbus σε συνεργασία με την CFM International. Όπως ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο, σχεδιάζει να δοκιμάσει έναν τροποποιημένο κινητήρα στο πίσω μέρος της ατράκτου ενός A380.
Ωστόσο η Airbus προβλέπει ότι τα περισσότερα επιβατικά αεροπλάνα θα συνεχίσουν να πετούν με συμβατικά καύσιμα τουλάχιστον έως το 2050, καθώς η μετάβαση στο νέο κάπνισμα θα απαιτούσε τον επανασχεδιασμό τόσο των αεροπλάνων όσο και των υποδομών εδάφους.
Ανάλογη ήταν η εκτίμηση του Έρικ Σουλτζ, διευθύνοντος συμβούλου της SHZ Consulting, ο οποίος δήλωσε τον Ιούλιο ότι οι απαιτούμενες σχεδιαστικές αλλαγές είναι τόσο μεγάλες ώστε θα χρειαστεί πάνω από μια νέα γενιά αεροσκαφών για να επιτευχθεί ο στόχος,.
Μια άλλη λύση για τις εκπομπές άνθρακα της αεροπορίας θα μπορούσε να είναι τα «βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», υδρογονάνθρακες που παράγονται από βιομάζα ή με χημική σύνθεση. Η διαδικασία παραμένει πειραματική.
Για τις πτήσεις μικρής διάρκειας, μια άλλη λύση είναι η ηλεκτροκίνηση, με την Airbus να ανακοινώνει αυτή την εβδομάδα ότι συνεργάζεται με την Renault για την ανάπτυξη μπαταριών για αεροπλάνα και αυτοκίνητα.
Η συνεργασία θα λειτουργήσει «συμπληρωματικά» στη συμμαχία που έχει ήδη συνάψει η Renault με την ιαπωνική Nissan, διευκρίνισε η ευρωπαϊκή εταιρεία.
- Κακοκαιρία Byron: Τι ισχύει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα – Πού θα είναι κλειστά τα σχολεία
- Στην 5η θέση η Ελλάδα ως προορισμός ευεξίας διεθνώς
- Συνταγή: Κοτόπουλο με γιαούρτι & μπαχαρικά
- Global Peace Index: Πόσο ασφαλής και ειρηνική είναι η Ελλάδα – Υποχώρησε στην παγκόσμια κατάταξη
- Ο μύθος ότι η Δημοκρατία και η πολιτική υποφέρουν από κόπωση – Το παράδειγμα της Γαλλίας
- Κακοκαιρία Byron: Πώς θα εξελιχθεί τις επόμενες ώρες – Κόκκινος συναγερμός για πολλές περιοχές
- Αυτές οι δύο τροφές είναι οι πιο απολαυστικές «ασπίδες» για την καρδιά
- Ρεύμα: Τα νέα πορτοκαλί τιμολόγια και πότε μας συμφέρουν
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)
















































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442