
Γερμανοί πίσω από τις πιέσεις για υπερφορολόγηση της ναυτιλίας
Στην διάβρωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας και στην κατάληψη μέρους των μεριδίων που διαθέτει παγκοσμίως αποσκοπούν, σύμφωνα με Έλληνες εφοπλιστές, οι πιέσεις των θεσμών για την αλλαγή της φορολογήσεως των ελληνικών εφοπλιστικών επιχειρήσεων. Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα βλέπει πίσω από τους χειρισμούς των θεσμών γερμανικά συμφέροντα και στη βάση αυτή καταγγέλλει δόλιους χειρισμούς.
Στην διάβρωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας και στην κατάληψη μέρους των μεριδίων που διαθέτει παγκοσμίως, αποσκοπούν σύμφωνα με Έλληνες εφοπλιστές οι πιέσεις των θεσμών για την αλλαγή της φορολογήσεως των ελληνικών εφοπλιστικών επιχειρήσεων.
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα βλέπει πίσω από τους χειρισμούς των ΔΝΤ, ΕΕ και ΕΚΤ γερμανικά συμφέροντα και στη βάση αυτή καταγγέλλει δόλιους χειρισμούς που αποβλέπουν είτε στην υπερ – φορολόγηση και στην σταδιακή εξουθένωση των εταιρειών του κλάδου, είτε στον εξαναγκασμό τους σε μετοίκηση σε ναυτιλιακές χώρες εκτός Ευρώπης.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Εστία» ο ίδιος ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης έχει καταγγείλει προσφάτως πως η κριτική που ασκείται εναντίον της φορολογικής μεταχείρισης της ελληνόκτητης ναυτιλίας από το ελληνικό κράτος είναι «κακοπροαίρετη, ατεκμηρίωτη και εν πολλοίς ιδιοτελής και ψευδής».
Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη το ελληνικό μοντέλο του φόρου χωρητικότητας των πλοίων, ακολουθήθηκε από σχεδόν όλα τα κράτη – μέλη της ΕΕ όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, η Κύπρος και η Μάλτα και μάλιστα σε ορισμένα από αυτά με ακόμη πιο ευνοϊκή δομή.
Η ΕΕΕ επισημαίνει πως οι Γερμανοί πλοιοκτήτες μείωσαν την φορολόγησή τους στα τέλη της δεκαετίας του ’90 υιοθετώντας αντίστοιχο φορολογικό σύστημα με το ελληνικό. Ωστόσο, εξαιτίας κάκιστων χειρισμών του ναυτιλιακού τους συμπλέγματός δεν απέφυγαν την διάβρωση των γερμανικών μεριδίων στην παγκόσμια ναυτιλία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s Register ο ελληνικών συμφερόντων στόλος ξεπερνά σήμερα τα 4.057 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 314,4 εκατομμυρίων τόνων, όταν ο γερμανικών συμφερόντων στόλος μόλις αγγίζει τα 2.600 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 65 εκατομμυρίων τόνων.
Στην ελληνική σημαία τον Μάιο βρίσκονταν 1.837 πλοία, όταν στην αντίστοιχη γερμανική τον ίδιο μήνα ευρίσκονταν μόλις 354 πλοία. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα σε ένα χρόνο ο γερμανόκτητος στόλος έχει μειωθεί κατά 200 πλοία.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Η Καϊράτ θα παίξει με μαύρα περιβραχιόνια απέναντι στον Ολυμπιακό
- Ο σκύλος της φυλής Δαλματίας: Αθλητικός, ευγενικός και πανέξυπνος
- Αντιδράσεις για την επίσκεψη Σάλεχ στην Αθήνα και τις αναφορές στο τουρκολιβυκό μνημόνιο
- Αυτό είναι το πιο χριστουγεννιάτικο σπίτι της Αθήνας – Πού βρίσκεται
- Τολμηρή ληστεία στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας: Σπάνιες γκραβούρες Ματίς και Πορτινάρι στα χέρια ενόπλων
- Η Φιορεντίνα με «διαβατήριο για τη Serie B»
- Ακίνητα: Έρχεται μίνι ΕΝΦΙΑ μέσω δημοτικού τέλους – Τι αναφέρει η ΠΟΜΙΔΑ
- Όταν ο ΛεΜπρόν έμεινε κάτω από τους 10 πόντους…
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις




![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Δευτέρα 08.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-igor-cibulsky-75306089-8637937-136x85.jpg)
































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442