Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Τα Γεγονότα»: Υπάρχει άραγε «μια μεγάλη αγκαλιά για όλους»;

«Τα Γεγονότα»: Υπάρχει άραγε «μια μεγάλη αγκαλιά για όλους»;

Ποιο είναι το σωστό και το λάθος; Ποιος είναι ο καλός και ο κακός άνθρωπος; Υπάρχει άραγε αντικειμενικός ορισμός; Υπάρχει μια απλή εξήγηση για ο,τιδήποτε συμβαίνει γύρω μας; Αυτά τα ερωτήματα επιδιώκει να θέσει η παράσταση «Τα Γεγονότα», αφήνοντας το κοινό να οδηγηθεί στα δικά του συμπεράσματα. Η ιστορία του Ντέιβιντ Γκρεγκ εμπνέεται από σύγχρονα […]

Ποιο είναι το σωστό και το λάθος; Ποιος είναι ο καλός και ο κακός άνθρωπος; Υπάρχει άραγε αντικειμενικός ορισμός; Υπάρχει μια απλή εξήγηση για ο,τιδήποτε συμβαίνει γύρω μας; Αυτά τα ερωτήματα επιδιώκει να θέσει η παράσταση «Τα Γεγονότα», αφήνοντας το κοινό να οδηγηθεί στα δικά του συμπεράσματα.

Η ιστορία του Ντέιβιντ Γκρεγκ εμπνέεται από σύγχρονα και επίκαιρα γεγονότα και συγκεκριμένα από τη μαζική εκτέλεση της Νορβηγίας τον Ιούλιο του 2011, όπου ο Άντερς Μπρέιβικ σκότωσε 79 ανθρώπους.

Στα «Γεγονότα» το κοινό παρακολουθεί την ιστορία της Κλερ (Θεοδώρα Τζήμου), μιας γυναίκας, που γίνεται μάρτυρας μιας παρεμφερούς κατά κάποιο τρόπο σφαγής με εκείνη της Νορβηγίας. «Το αγόρι» (Πάνος Βλάχος) σκοτώνει τα μέλη της χορωδίας της Κλερ, μιας χορωδίας αποτελούμενης από μετανάστες και κοινωνικά περιθωριοποιημένους ανθρώπους. Η γυναίκα αυτή, είναι η μόνη που επιβιώνει και η ζωή της σταματά εκεί. Έκτοτε, προσπαθεί να εξηγήσει, να κατανοήσει, να αποδεχτεί τους λόγους για τους οποίους το «αγόρι» οδηγήθηκε στην αποτρόπαια αυτή πράξη, έτσι ώστε να λυτρωθεί και να προχωρήσει.

Η κ. Τζήμου, αποδίδει εξαιρετικά το εσωτερικό αυτό «ταξίδι» της Κλερ, ένα ταξίδι μέσα της, αλλά και στα βάθη της ανθρωπότητας, στο οποίο συναντά πολλά πρόσωπα, δαίμονες και αγγέλους, συναντά το «τέρας» και προσπαθεί να συνομιλήσει μαζί του. Η ηθοποιός καταφέρνει να ξεδιπλώσει ευρηματικά τα ποικίλα συναισθήματα και τις ψυχολογικές διακυμάνσεις της γυναίκας, την οργή της, τον πόνο της και την προσπάθειά της να κατανοήσει τον κόσμο αυτό.

Ο κ. Βλάχος καλείται να υποδυθεί όλα τα πρόσωπα τα οποία συναντά στο δρόμο της η Κλερ και το επιτυγχάνει εξαιρετικά. Ο ηθοποιός καταφέρνει να εναλλάσσει τους ρόλους και να αποδίδει τον κάθε χαρακτήρα με διαφορετική υπόσταση. Ουσιαστικά, μεταμορφώνεται συνεχώς και ανταποκρίνεται άρτια σε μια ερμηνεία (ερμηνείες)-πρόκληση.

Πολύ ιδιαίτερη παράσταση και σκηνοθετικά, αφού οι ηθοποιοί «κυκλοφορούν» ανάμεσα στο κοινό, καλώντας το έτσι για ανταπόκριση, συναισθηματική και εγκεφαλική. Τα θέματα που αγγίζει η παράσταση, ο ρατσισμός, η βία και οι κοινωνικές αδικίες ανάμεσα σε αυτά, είναι θέματα που μας αφορούν όλους και ο σκηνοθέτης, Αντώνης Γαλέος επιλέγει τον καλύτερο τρόπο για να το τονίσει αυτό. Ένας μικρός χώρος, μια μικρή σκηνή-αρένα, στην οποία η Κλερ και «το αγόρι» καλούνται να «χωρέσουν» τα διαφορετικά τους «εγώ», τις διαφορετικές τους αντιλήψεις και πεποιθήσεις, έως ότου να κατανοήσουν ο ένας τον άλλον. Ωστόσο, επειδή ακριβώς η αφηγηματική ροή του έργου δεν είναι γραμμική, αλλά έχει πολλά «μπρος-πίσω», ενδέχεται, ίσως να μπερδέψει λίγο τους θεατές. Πολύ ταιριαστή και ευχάριστη η συνοδεία της χορωδίας κατά τη διάρκεια της παράστασης.

Η παράσταση καταφέρνει το σκοπό της: να προβληματίσει τον θεατή. Υπάρχει άραγε «αντικειμενικότητα» ή αυτή είναι μια αυταπάτη; Κάθε «γεγονός» μπορεί να ερμηνευθεί από δυο διαφορετικές οπτικές γωνίες, ποιος είναι αυτός που θα καθορίσει το ποια είναι η σωστή και ποια η λάθος οπτική; Το «τέρας» που αναζητά να συναντήσει η Κλερ, είναι όντως το «αγόρι» ή μήπως είναι η ίδια η κοινωνία; Τελικά, ο καθένας από εμάς, δίνει τον δικό του ορισμό για την φύση του καλού και του κακού και επιλέγει το πως θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στην κοινωνία.

Συνολικά, πρόκειται για μια άρτια παράσταση, ιδιαίτερη στο στήσιμό της. Τόσο απλή, μα και τόσο περίπλοκη ταυτόχρονα. Μια παράσταση που θα «ξεβολέψει» τον θεατή και θα τον κάνει να αναρωτηθεί για τη φύση της ανθρωπότητας και για το τι είναι αυτό που ωθεί ορισμένα μέλη της ίδιας «φυλής» να προβούν σε συγκεκριμένες πράξεις, πράξεις που αλλάζουν τα δεδομένα, όχι μόνο στον εσωτερικό κόσμο του θύματος και του θύτη, αλλά και στους ανθρώπους γύρω από αυτούς. Αλήθεια, ποιος μπορεί να ορίσει ποιος είναι πραγματικά το θύμα και ποιος ο θύτης;

Μαρία Πετροπούλου

Η παράσταση «Τα Γεγονότα» παίζεται το θέατρο «Μικρό Γκλόρια», Πέμπτη έως Κυριακή, 21:15
Ιπποκράτους 7 ,Κέντρο
Τηλ : 2103600832

Sports in

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός

LIVE: Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός. Παρακολουθήστε live στις 15:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός για τον 4ο τελικό της Α1 μπάσκετ γυναικών.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024