Νίτσε και «Conte Caramela» στο θέατρο «Τόπος Αλλού»
Νίτσε, Βάγκνερ, «Conte Caramela», πολιτικές συζητήσεις, θεωρίες, ψυχολογία, έρωτας, συνωμοσίες και εναλλακτικές θεατρικές πινελιές θα «ανέβουν» στη σκηνή του «Τόπος Αλλού» το 2014 – 2015. Το «Conte Caramela» είναι μια μουσική κωμωδία του Carlo Goldoni, η οποία θα σηκώσει αυλαία στις 30 Οκτωβρίου. Έχει σημειώσει επιτυχία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. […]
Νίτσε, Βάγκνερ, «Conte Caramela», πολιτικές συζητήσεις, θεωρίες, ψυχολογία, έρωτας, συνωμοσίες και εναλλακτικές θεατρικές πινελιές θα «ανέβουν» στη σκηνή του «Τόπος Αλλού» το 2014 – 2015.
Το «Conte Caramela» είναι μια μουσική κωμωδία του Carlo Goldoni, η οποία θα σηκώσει αυλαία στις 30 Οκτωβρίου. Έχει σημειώσει επιτυχία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο. Ο πολυγραφότατος ιταλός κωμωδιογράφος έγραψε πάνω από 200 έργα στη 80χρονη ζωή του από τα οποία το κοινό γνωρίζει ελάχιστα και μόνο εκείνα που παίζονται και ξαναπαίζονται. Υπάρχουν όμως πάρα πολλά άλλα, κρυμμένα και εν πολλοίς άγνωστα θεατρικά «διαμάντια» που ζητούν να πατήσουν στο σανίδι της σκηνής. To «Conte Caramela» είναι ένα από αυτά.
Πρόκειται για μια λαμπερή κωμωδία με πολλή μουσική και τραγούδια. Είναι, επίσης, κωμικό θρίλερ, καθώς επί σκηνής ξετυλίγονται διάφορα μεταφυσικά» μυστήρια, πάντα με ερωτικό επίκεντρο. Είναι ακόμη μια κωμική…Οδύσσεια, καθώς υπάρχουν όλα τα χαρακτηριστικά πρόσωπα που την αποτελούν.
Υπάρχει ένας Οδυσσέας (Ο Conte Caramela) που επιστρέφει από τον πόλεμο, μεταμφιεσμένος σε ζητιάνο και παρακολουθεί τα δρώμενα κρυμμένος στο αρχοντικό του. Υπάρχει μια Πηνελόπη (Contessa Olympia Caramela) που τον περιμένει και που αντιστέκεται στις ερωτικές προτάσεις που της γίνονται.
Δεν υπάρχουν 300, αλλά ένας (αλλά λέων) μνηστήρας που πολιορκεί την Πηνελόπη και την περιουσία του Conte.
Γύρω από αυτό το τρίγωνο ένας χορός κωμικών υπηρετών που συνωμοτούν υπέρ ή εναντίον του ενός ή του άλλου.
Η παράσταση θα αφεθεί στη γοητεία της ατμόσφαιρας του κωμικού θρίλερ, όπου μέσα στη Βενετσιάνικη καλοκαιρινή νύχτα δεν ξέρουν ποιος ερωτεύεται ποιον, ποιος παντρολογιέται με ποιόν, ποιος συνωμοτεί με ποιον. Το μπέρδεμα γίνεται μεγαλύτερο, καθώς ο Conte Caramela είχε την έμπνευση να μεταμφιεστεί σε… Νεκρομάντη, με μπακαλορεά από τους Αγίους τόπους, και με την ευλογία της Αγίας Θέκλας και της Αγίας Καικιλίας.
Το θέατρο «Τόπος Αλλού» ανέθεσε τη σύγχρονη μετάφραση (είναι άγνωστο αν έχει μεταφραστεί σε άλλη γλώσσα εκτός της Βενετσιάνικης διαλέκτου που είναι το πρωτότυπο) στη θεατρολόγο Ελισάβετ Γκοτσοπούλου, τη μουσική και τα τραγούδια στον Κώστα Θωμαίδη, ενώ εμπιστεύθηκε απαιτητικούς ρόλους σε νέους ανθρώπους, που είναι οι: Μαριάνθη Σοντάκη, Ελεάνα Φιλοκαλιώτη, Ειρήνη Αμπουμόγλη, Νίκος Καραστέργιος, Γιάννης Βλαχογιάννης, Αλκης Τσαλίκης, Χρήστος Χριστόπουλος
Η σκηνοθεσία και οι στίχοι τραγουδιών φέρουν την «υπογραφή»« του Νίκου Καμτσή, ενώ τα σκηνικά και τα κοστούμια φέρουν τη «σφραγίδα» της Μίκας Πανάγου.
Τον Ιανουάριο θα ανέβει ένα θέαμα που αφορά τη σχέση του Φρίντριχ Νίτσε και του Ρίχαρντ Βάγκνερ με τα πολιτικά και ιδεολογικά τεκταινόμενα. Τα δύο «τέρατα» της ευρωπαϊκής διανόησης συναντιούνται τους πρώτους μήνες του 1900, μόλις μπήκε ο νέος, 20ος αιώνας.
Η συνάντηση γίνεται μετά από πρόσκληση του Νίτσε, δεκαεπτά χρόνια μετά το θάνατο του Βάγκνερ και λίγους μόλις μήνες πριν το θάνατο του Νίτσε. Είναι, όμως, φανταστική, δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.
Τόπος συνάντησης το σανατόριο στο οποίο ζει ο Νίτσε τα τελευταία έντεκα χρόνια της ζωής του. Ο Νίτσε και ο Βάγκνερ υπήρξαν πολύ φίλοι και θαυμαστές ο ένας του άλλου.
Ο Βάγκνερ πέθανε τον Φεβρουάριο του 1883, ενώ ο Νίτσε στο σανατόριο τον Αύγουστο του 1900 με παραλυτική, παραληρηματική παραισθησιογόνο ψυχική διαταραχή και ένα μόνιμο «διονυσιασμό».
Στη σκηνή ο Νίτσε και ο Βάγκνερ θα συγκρουστούν για να ρίξουν φως πάνω στο εν πολλοίς ανεξήγητο ερώτημα: «Πενήντα χρόνια μετά από την Γερμανική κατοχή, τι είναι αυτό που γοητεύει και πείθει λαϊκά στρώματα να στραφούν προς το φασισμό, να ψηφίσουν φασιστικά κόμματα και να εμπιστευτούν φασίστες άξεστους, αγράμματους και θρασείς τραμπόυκους να τους κυβερνήσουν».
Ζητήματα φιλοσοφικά, ιδεολογικά υπαρξιακά θα αναμιχθούν με την προσωπική τους φιλία και μια ολόκληρης εποχής θα αναδειχθεί και θα αναβιώσει στη σκηνή, πρόσωπα και πνευματικά ρεύματα, τεχνοτροπίες, φιλοσοφίες και καινούργιες επιστήμες όπως η ψυχανάλυση.
Η σκηνοθεσία και το κείμενμο είναι του Νίκου Καμτσή, ενώ τα κοστούμια της Μίκας Πανάγου.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας