Boeing: Αναζητούν τρόπους να περιορίσουν την αχανή έκταση ερευνών
Mία περιοχή περίπου ίση με το μέγεθος της Αυστραλίας πρέπει να ερευνήσουν οι 26 χώρες προκειμένου να εντοπίσουν -εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει- το χαμένο Boeing. Οι δυσκολίες είναι τεράστιες, για αυτό και η Κουάλα Λουμπούρ κάλεσε όλες τις χώρες να ελέγξουν και πάλι τα ραντάρ τους μήπως και ανακαλύψουν κάτι που τους είχε ξεφύγει, ώστε να περιοριστεί το εύρος. Στιγμές αλλοφροσύνης από τους συγγενείς στη διάρκεια της ενημέρωσης.
Mία περιοχή περίπου ίση με το μέγεθος της Αυστραλίας πρέπει να ερευνήσουν οι 26 χώρες προκειμένου να εντοπίσουν -εφόσον ισχύουν οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει- το χαμένο Boeing.
Οι δυσκολίες είναι τεράστιες, για αυτό και η Κουάλα Λουμπούρ κάλεσε όλες τις χώρες να ελέγξουν και πάλι τα ραντάρ τους μήπως και ανακαλύψουν κάτι που τους είχε ξεφύγει.
Η Κίνα πάντως εντείνει την προσπάθεια. Εκτός από τους 21 δορυφόρους που ψάχνουν κάποια ένδειξη στην ηπειρωτική Κίνα, τώρα ρίχνουν στη μάχη και πολεμικά πλοία, καθώς, επιθυμούν να εξετάσουν μία νέα ένδειξη που προέκυψε από τα ραντάρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Ταϊλάνδης. {{{ map }}} Συνολικά, εννέα πολεμικά πλοία καλούνται να ερευνήσουν μια περιοχή νοτιοανατολικά του Κόλπου της Βεγγάλης, δυτικά της Ινδονησίας.
Το νέο στοιχείο που προέκυψε τις τελευταίες ώρες είναι ότι το μοιραίο αεροπλάνο άλλαξε πορεία (κατευθύνθηκε δυτικά, γυρίζοντας ουσιαστικά πίσω) μέσω οδηγιών που μπήκαν στο σύστημα από τον υπολογιστή και όχι από τους ίδιους τους πιλότους.
Το στοιχείο αυξάνει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες να ισχύει τελικά το σενάριο που θέλει το αεροπλάνο να άλλαξε επίτηδες πορεία, για άγνωστο λόγο.
Σύμφωνα με αμερικανούς ειδικούς που επικαλούνται οι Times της Νέας Υόρκης, οι οδηγίες αυτές δόθηκαν από το σύστημα που βρίσκεται μεταξύ του πιλότου και του συγκυβερνήτη. Αυτό που δεν μπορεί ακόμα να εξακριβωθεί είναι αν οι οδηγίες αυτές είχαν αποθηκευτεί στο σύστημα προτού απογειωθεί από την Κουάλα Λουμπούρ, στις 8 Μαρτίου.
«Η περιοχή που πρέπει να εξετάσουμε είναι τεράστια και αυτό δεν μπορεί να το κάνει μόνη της η Μαλαισία» δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσεΐν στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου.
Η Κίνα και το Καζακστάν είναι οι χώρες που έχουν αναλάβει τις έρευνες στον βόρειο αεροδιάδρομο, ενώ η Ινδονησία και η Αυστραλία ερευνούν τον νότιο αεροδιάδρομο.
Οι δύο αυτοί αεροδιάδρομοι έχουν δημιουργηθεί βάσει των εκτιμήσεων που έχουν γίνει τις τελευταίες μέρες σχετικά με τις πιθανές διαδρομές που μπορεί να ακολούθησε το αεροσκάφος μετά την αλλαγή πορείας και σε σχέση με τα καύσιμα που είχε στη διάθεσή του για να πετάξει.
«Είναι μια τεράστια περιοχή 3.000χλμ νοτιοδυτικά του Περθ. Είναι σαν να ψάχνουμε βελόνα στα άχυρα» δήλωσε στο Associated Press αυστραλός αξιωματούχος, για να καταλήξει:
«Θα χρειαστούν μερικές εβδομάδες τουλάχιστον για να μπορούμε να πούμε ότι ερευνήσαμε επαρκώς την περιοχή».
Πάντως, εμπειρογνώμονες που συμμετέχουν στις έρευνες εκτιμούν ότι το πιθανότερο σενάριο είναι το αεροπλάνο να ακολούθησε τον νότιο διάδρομο προς τον αχανή Ινδικό Ωκεανό.
Στην καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε ότι από την έρευνα στους επιβάτες και μέλη του πληρώματος δεν προέκυψε κάτι ύποπτο.
Ωστόσο, «δεδομένα» έχουν σβηστεί από τον εξομοιωτή πτήσης που κατασχέθηκε στην κατοικία του πιλότου.
Σε απελπιστική κατάσταση είναι οι συγγενείς των επιβατών του αεροσκάφους, στρέφοντας τα πυρά τους κυρίως προς την πλευρά της Μαλαισίας. Αρκετοί μάλιστα απειλούν να ξεκινήσουν απεργία πείνας.
Στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, αρκετοί συγγενείς των επιβατών άρχισαν να φωνάζουν στους υπεύθυνους της μαλαισιανής κυβέρνησης, ζητώντας να μιλήσουν στους δημοσιογράφους.
Οι υπεύθυνοι ασφαλείας αναγκάστηκαν να τους απομακρύνουν από την αίθουσα.