Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford B-MAX 1.0 120 HP: Επίδειξη -πολυχρηστικής- ισχύος

Ford B-MAX 1.0 120 HP: Επίδειξη -πολυχρηστικής- ισχύος

Συνδυάζοντας καινοτόμα χαρακτηριστικά, όπως οι πίσω συρόμενες πόρτες και o 1000άρης turbo κινητήρας βενζίνης, το B-MAX αναζητά μία θέση στην κορυφή της κατηγορίας των mini MPV.

Γιάννης Αδάναλης

Μπορεί η κατηγορία των MPV να μην αποτελεί τη δημοφιλέστερη της ελληνικής ή της ευρωπαϊκής αγοράς, ωστόσο, αναζητώντας απαντήσεις στα… αγωνιώδη ερωτήματα που θέτουν καθημερινά οι μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας, τα συμπαθέστατα πολυχρηστικά οχήματα αποτελούν μονόδρομο.

Αν μάλιστα δεν θες να θυσιάσεις την ευελιξία και τα χαμηλά κόστη που προκύπτουν από τις γήινες προδιαγραφές ενός supermini, τότε οι επιλογές σου περιορίζονται ανάμεσα στις προτάσεις που έχει να παρουσιάσει η κατηγορία των πολυχρηστικών πόλης.

Μιλώντας για mini MPV, λοιπόν, θα ήταν χρήσιμο να ορίσουμε τα βασικά τους γνωρίσματα, ξεκινώντας από τις συμπαγείς διαστάσεις -συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις το μήκος μόλις που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα- και καταλήγοντας στην ημίψηλη αρχιτεκτονική του ενός όγκου αμαξώματός τους.

Με γνώμονα την παραπάνω περιγραφή, στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων θα πρέπει να τοποθετήσουμε και το B-MAX, έστω και αν πολλά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου Ford προέρχονται από τις μεγαλύτερες προτάσεις του είδους.

Οι συρόμενες πίσω πόρτες, οι σύγχρονες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας, οι αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης χαμηλού κυβισμού, η ποιότητα της κατασκευής και η άκρως… ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που το διαφοροποιούν σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Θυμίζοντας περισσότερο C-MAX και λιγότερο Focus, το Β-ΜΑΧ δεν έχει ακολουθήσει τα παγκοσμίως αποδεκτά(;) σχεδιαστικά πρότυπα της Ford. Πρόκειται για ένα ξεκάθαρα ευρωπαϊκό προϊόν που αν και βασίζεται στο Fiesta, ελάχιστα είναι τα πράγματα που το συνδέουν με αυτό.

Πέρα από τις εμφανείς σχεδιαστικές διαφορές και την αναπόφευκτη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (με 13 επιπλέον εκατοστά «επιβραβεύθηκε» το συνολικό του μήκος), η απουσία της μεσαίας κολόνας από το αμάξωμα του B-MAX επέβαλε δομικές αλλαγές.

Ειδικότερα, επέβαλε την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής ανθεκτικότητας, ώστε το σύστημα «Easy Access Door System» να μην υπονομεύσει την ακαμψία του πλαισίου και μεταξύ άλλων τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Για αρχή, πάντως, δεν έχεις από το να εκμεταλλευτείς το άνοιγμα μήκους 1,5 μέτρων που εξασφαλίζουν οι πίσω συρόμενες πόρτες και να απολαύσεις την πρωτόγνωρη άνεση με την οποία εισέρχεσαι στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Άνεση για δύο, καθώς το περιορισμένο εσωτερικό πλάτος του B-MAX δεν αφήνει περιθώρια φιλοξενίας και τρίτου επιβάτη στα πίσω καθίσματα, παρά μόνο για μικρές αποστάσεις.

Αντιστοίχως, τα 318 λίτρα του χώρου αποσκευών κινούνται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας κατηγορίας, την ίδια στιγμή που η απουσία πολυχρηστικών ιδιοτήτων –τα καθίσματα της πίσω σειράς αναδιπλώνονται και δεν σύρρονται- δεν σου επιτρέπει να μεταβάλλεις τις αναλογίες του εσωτερικού.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το γεγονός ότι κάθεσαι 12 εκατοστά ψηλότερα, σε σχέση πάντα με το Fiesta, αρκεί από μόνο του ώστε να σου υπενθυμίσει ότι δεν βρίσκεσαι στο αριστερό κάθισμα ενός ακόμη supermini αλλά ενός αυθεντικού MPV.

Άλλωστε δεν είναι μόνο η απόσταση από το έδαφος που αναδεικνύει τη διαφορετικότητα του B-MAX. Τόσο τα ποιοτικά όσο και τα εξοπλιστικά στάνταρ του «μικρού», κατά τ’ άλλα, Ford θα μπορούσαν κάλλιστα να συγκριθούν με αυτά του Focus, εξασφαλίζοντας τις απαραίτητες αποστάσεις από τη μίζερη, στις περισσότερες των περιπτώσεων, πραγματικότητα των αυτοκινήτων πόλης.

Η χρήση μαλακών πλαστικών στις μεγαλύτερες επιφάνειες του ταμπλό και το φινίρισμα των υλικών που θα συναντήσεις γύρω σου, προσομοιώνουν με επιτυχία την premium… ατμόσφαιρα ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Με τη σειρά του, ο εξοπλισμός διαθέτει όλες εκείνες τις εφαρμογές που επιτρέπουν στην άνεση και την ασφάλεια να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το B-MAX διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό επτά αερόσακους, ESP και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ανάμεσα στις προαιρετικά διαθέσιμες επιλογές ξεχωρίζει το Active City Stop ή αν προτιμάτε το σύστημα το οποίο ακινητοποιεί το αυτοκίνητο ώστε να αποτρέψει ή να περιορίσει τις συνέπειες μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα.

Τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP δεν υπογραμμίζουν, απλώς, την εξοπλιστική πληρότητα του B-MAX αλλά επιβεβαιώνουν την ανθεκτικότητα του πλαισίου, τόσο στις μετωπικές όσο και στις πλευρικές συγκρούσεις.

Έχοντας, πλέον, τις περισσότερες απαντήσεις στα ερωτήματα που προκύπτουν από την ιδιόμορφη αρχιτεκτονική του B-MAX -η μεσαία κολόνα σπάνια απουσιάζει από ένα αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής και ακόμη πιο σπάνια συνδυάζεται με πίσω συρόμενες πόρτες- δεν έχεις από το να αξιολογήσεις τον τρόπο με τον οποίο ενσωματώνεται στα χαρακτηριστικά του νέου Ford ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης των 999 κ.εκ.

Με 120 ίππους και 170 Nm ροπής (200 Νm σε λειτουργία overboost) δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, αποδεικνύοντας, τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, ότι τα 1.279 κιλά του B-MAX δεν αποτελούν ουσιαστικό πρόβλημα γι’ αυτόν.

Ο ρυθμός με τον οποίο θα κινηθείς εξαρτάται αποκλειστικά από τις δικές σου διαθέσεις. Αν πιέσεις -εκμεταλλευόμενος μεταξύ άλλων και την πυκνή, για τα δεδομένα ενός πεντατάχυτου κιβωτίου, κλιμάκωση- το B-MAX ανταποκρίνεται.

Παρά το γεγονός ότι οι επιδόσεις δεν είναι ή δεν θα πρέπει να είναι το ζητούμενο σε ένα πολυμορφικό αυτοκίνητο πόλης, το γεγονός ότι το B-MAX επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα δεν παύει να αποτελεί ένα από τα αδιαμφισβήτητα προσόντα του.

Σε αυτά θα πρέπει να προσθέσουμε την πολιτισμένη λειτουργία του τρικύλινδρου κινητήρα, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την κάθε άλλο παρά αδιάφορη οδική του συμπεριφορά.

Επενδύοντας στην παρουσία του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μπορείς με ευκολία να… παραβλέψεις τη μέτρια αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων καθώς και το μετατοπισμένο, αρκετά εκατοστά ψηλότερα, κέντρο βάρους.

Θα πρέπει, λοιπόν, να το παρακάνεις ώστε το B-MAX των 120 ίππων να υποστρέψει, ενώ εξίσου σπάνια -με δεδομένη την παρουσία του ESP- θα πρέπει να θεωρείται και η αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα.

Η νέα πολυμορφική πρόταση της Ford συνδυάζει χαρακτηριστικά που δεν συναντάς συχνά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Μπορεί η απουσία της κεντρικής κολόνας και οι συρόμενες πόρτες να «κλέβουν» τις εντυπώσεις, στην πράξη ωστόσο η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η αποδοτικότητα του τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης των 999 κ.εκ. και το οδηγοκεντρικό του προφίλ είναι τα στοιχεία που του επιτρέπουν να ξεχωρίζει απέναντι σε αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο