Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Grand Prix Ιαπωνίας 2012: Τα ελεύθερα δοκιμαστικά μέσα από τα δεδομένα της Pirelli

Grand Prix Ιαπωνίας 2012: Τα ελεύθερα δοκιμαστικά μέσα από τα δεδομένα της Pirelli

Οι μηχανικοί της Pirelli αποκαλύπτουν πως η σωστή διαχείριση των ελαστικών είναι ζωτικής σημασίας για τη νίκη στην πιο απαιτητική πίστα της χρονιάς.

Το ιαπωνικό Grand Prix και η πίστα της Suzuka θα «πιέσει» τα ελαστικά όσο κανένα άλλο αυτή τη χρονιά, για το λόγο αυτό η Pirelli πρότεινε τις δύο γόμες των P Zero (P Zero Silver σκληρά και P Zero Yellow μαλακά). Τη σωστή επιλογή της επιβεβαίωσαν οι οδηγοί στα δύο πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά.

Ο οδηγός της Mc Laren – Mercedes Jenson Button, νικητής στην Ιαπωνία πέρυσι, ήταν ο ταχύτερος στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών με χρόνο 1:34,507″.

Ο Βρετανός ήταν 2/10 του δευτερολέπτου πιο γρήγορος από ό, τι ο team mate του Lewis Hamilton. Ο J. Button χρησιμοποίησε το σκληρό ελαστικό για να «γράψει» το χρόνο αυτό μισή ώρα πριν το τέλος του session, εκτοπίζοντας τον Mark Webber Red Bull – Renault) στην 3η θέση.

Όλοι οι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές.

Όπως συνηθίζεται, οι οδηγοί έκαναν χρήση του μαλακού ελαστικού για πρώτη φορά το απόγευμα, με τη θερμοκρασία (στην πίστα) να πλησιάζει τους 40 βαθμούς Κελσίου.

Ο Vitaly Petrov της Caterham – Renault, ήταν ο πρώτος οδηγός , που «φόρεσε» στο αυτοκίνητο την κίτρινη γόμα ελαστικών μισή ώρα μετά την έναρξη της περιόδου.

Ο J. Button (McLaren – Mercedes) στη συνέχεια «έγραψε» τον ταχύτερο γύρο στην πρώτη του προσπάθεια με το μαλακό ελαστικό. Όμως ο καλύτερος χρόνος της περιόδου αλλά και του Σαββατοκύριακου ήταν αυτός του M. Webber (Red Bull – Renault) με 1:32,493″. Η επίδοση έγινε 45 λεπτά μετά την τοποθέτηση του ελαστικού.

Τα τελευταία 30 λεπτά της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμαστικών ήταν σε μεγάλο βαθμό αφιερωμένα σε δοκιμές μεγάλων διαδρομών (πολλών γύρων) με πλήρες φορτίο καυσίμου από την πλειοψηφία των ομάδων. Αυτό έγινε για να κατανοήσουν και να μετρήσουν τη φθορά των ελαστικών στην πίστα.

Τα δεδομένα

Το πρώτο μισό του γύρου στη Suzuka είναι ουσιαστικά μια σειρά από συνεχόμενες στροφές, η οποίες φέρνουν τα ελαστικά γρήγορα σε θερμοκρασία. Όμως αυτό σημαίνει πως η γόμα «δουλεύει» συνεχώς χωρίς να κρυώνει.

Στο δεύτερο μισό του γύρου έχει στρωθεί (από πέρυσι) ένα νέο κομμάτι ασφαλτοτάπητα, το οποίο περιλαμβάνει ως επί το πλείστον ανοιχτές καμπές υψηλής ταχύτητας.

Όπως συμβαίνει συχνά, ολόκληρη η πίστα γλιστρούσε αρχικά πριν τις ελεύθερες δοκιμές μέχρι οι οδηγοί να «στρώσουν λάστιχο» και να βελτίωσουν την πρόσφυση στην αγωνιστική γραμμή.

«Οι ομάδες συγκέντρωσαν πολλές πληροφορίες από τα δύο session των Ελεύθερων Δοκιμαστικών. Ως τώρα το συμπέρασμά μας είναι ότι η μαλακή γόμα είναι αυτή την οποία θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί των πρώτων θέσεων για τις κατατακτήριες δοκιμές σχολίασε o Αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery και πρόσθεσε:

«Σήμερα, όπως πάντα, οι ομάδες κατανόησαν πλήρως τη συμπεριφορά των ελαστικών και προχώρησαν στη συλλογή δεδομένων σχετικά με την ταχύτητα και την αντοχή του όταν χρησιμοποιείται για περισσότερες από μία προσπάθειες».

«Οι ομάδες αξιολόγησαν επίσης τη φθορά των ελαστικών με διαφορετικά φορτία καυσίμου. Αυτές είναι ζωτικής σημασίας πληροφορίες για την ημέρα του αγώνα».

«Πέρυσι, η στρατηγική των ελαστικών ήταν καθοριστικής σημασίας, για τη νίκη του Jenson Button και της McLaren – Mercedes» και ο Paul Hembery κατέληξε:

«Ο Βρετανός ξεκίνησε από την δεύτερη θέση στο starting grid, αφού κατάφερε να να κάνει το pit stop του ένα γύρο αργότερα, από τον Sebastian Vettel, ο οποίος ήταν στην pole position».

«Οι οδηγοί στην πρώτη τριάδα έκαναν τρεις στάσεις το 2011, με τρία stint για την πιο μαλακή γόμα και ένα τελικό με τη σκληρή. Φέτος είναι πιο πιθανό να δούμε δύο στάσεις, στα pits ανάλογα και με τους εξωτερικούς παράγοντες, όπως τα αυτοκίνητα ασφαλείας και τις καιρικές συνθήκες».

«Έχουμε πολλά δεδομένα να εξετάσουμε, αλλά περιμέναμε τη διαφορά απόδοσης μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών να είναι από 1,0 έως 1,2 δευτερόλεπτα».

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Suzuka θα είναι εξαιρετικά απαιτητική για τα ελαστικά, αλλά με τη σωστή διαχείριση τους και τη στρατηγική του αγώνα, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες για εξαιρετικές επιδόσεις.»

Pirelli Trivia:

Η Suzuka είναι μία από τις πιο δύσκολες πίστες της χρονιάς: Από το 2003, μόνο οι οδηγοί που είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές έχουν κερδίσει.

Σε επτά από τα τελευταία 10 Grand Prix στη Suzuka, ο οδηγός, που ξεκινά από την pole position έχει κερδίσει τον αγώνα.

Πέρυσι 19 αυτοκίνητα τερμάτισαν τον αγώνα στον ίδιο γύρο με τους πρώτους.

Αυτός ήταν αριθμός ρεκόρ, ο οποίος επετεύχθη την πρώτη χρονιά της Pirelli στη F1 .

Pirelli οι αριθμοί της ημέρας:

Σετ που χρησιμοποιούνται συνολικά:

Σκληρό : 48

Μαλακό: 23

Ενδιάμεσο: 0

Για βρεγμένο: 0

Ο μεγαλύτερος αριθμός των γύρων ανά γόμα:

Σκληρός: 917

Μαλακό: 314

Ενδιάμεσο: 0

Για βρεγμένο: 0

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο