Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota Prius+: Δια της… προσθετικής

Toyota Prius+: Δια της… προσθετικής

Με αυξημένες διαστάσεις και εκτεταμένες μεταφορικές δυνατότητες, το Prius+ επιβεβαιώνει την αφοσίωση της Toyota στην υβριδική τεχνολογία.

Γιάννης Αδάναλης

Ένα Prius για όσους χρειάζονται ακόμη περισσότερο… Prius. Με αυτόν τον τρόπο περιέγραψαν οι άνθρωποι της Toyota την τέταρτη κατά σειρά υβριδική πρόταση -έχει προηγηθεί το συμβατικό Prius, το Auris HSD και το Yaris HSD- που προστίθεται στην γκάμα τους.

Δεκαπέντε χρόνια τώρα -το πρώτο Prius πέρασε στην παραγωγή το 1997- η ιαπωνική φίρμα παραμένει στην πρώτη γραμμή της υβριδικής τεχνολογίας, υπογραμμίζοντας με κάθε ευκαιρία την αφοσίωσή της σε αυτή.

Νούμερα, όπως τα 4 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα που έχει διαθέσει η Toyota σε όλο τον κόσμο και ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 25 εκατομμύρια τόνους, αποκαλύπτουν όχι μόνο το μέγεθος της προσπάθειας αλλά και την ανυπολόγιστη αξία της.

Ας επιστρέψουμε, όμως, στην πρώτη πολυμορφική πρόταση της Toyota η οποία υιοθετεί τα γνώριμα χαρακτηριστικά του Prius.

Αν κοιτάξεις πίσω από τις απαραίτητες, για μία νέα πρόταση, σχεδιαστικές αλλαγές που πυροδότησαν οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, τότε δεν θα δυσκολευτείς να αναγνωρίσεις την ταυτότητα του αυτοκινήτου.

Άλλωστε ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς της ιαπωνικής φίρμας, πέρα από την αεροδυναμική βελτιστοποίηση του μακρύτερου, ψηλότερου και πλατύτερου αμαξώματος, ήταν η διατήρηση της ιδιαίτερης σχεδιαστικής ταυτότητας των Prius.

Κρίνοντας εκ του… αισθητικού αποτελέσματος θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι προσπάθειες των Ιαπώνων έπιασαν τόπο. Παρά το γεγονός ότι στο συνολικό μήκος του Prius+ προστέθηκαν 13,5 εκατοστά, στο ύψος 8,5 εκατοστά και στο πλάτος 3 εκατοστά, η εικόνα του δεν παραπέμπει σε ένα δυσκίνητο και συνεπώς δύσχρηστο MPV.

Αντιστοίχως, η αεροδυναμική του επίδοση (0,28 cd) το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η σχεδιαστική λογική ενός Prius μπορεί να μην είναι η ελκυστικότερη, σίγουρα όμως είναι η αποτελεσματικότερη.

Χωρίς εκπλήξεις έχει διατηρηθεί και το εσωτερικό. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η κεντρική κονσόλα και συγκεκριμένα το ανασχεδιασμένο-απλοποιημένο χειριστήριο του ηλεκτρονικού κλιματισμού.

Εντύπωση προκαλεί το μέγεθος του υποβραχιόνιου, το οποίο στέκεται ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό «κρύβοντας» όχι έναν τεράστιο αποθηκευτικό χώρο αλλά τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου, που για πρώτη φορά τοποθετούνται σε ένα μη plug-in Prius.

Η δυνατότητα να σύρεις τις πίσω θέσεις έρχεται ως συνέχεια της ύπαρξης και τρίτης σειράς καθισμάτων, με το χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 232 λίτρα (επταθέσια διαμόρφωση) και να φτάνει τα 1.750 λίτρα, σε περίπτωση που καταργήσεις την τρίτη και τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, τις συνήθεις -για ένα Prius- επιλογές πλαισιώνει ένα νέο σύστημα αυτόματης στάθμευσης και το ενεργό cruise control που συνοδεύει το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με το προπορευόμενο όχημα.

Από εκεί και πέρα το ενδιαφέρον στρέφεται στις κατασκευαστικές πρακτικές που επιλέχτηκαν ώστε η αισθητή αύξηση των διαστάσεων να μην οδηγήσει στην αύξηση του βάρους.

Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, λοιπόν, η χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας επεκτάθηκε σε περισσότερα σημεία του πλαισίου και το αλουμίνιο επιλέχθηκε για την κατασκευή συγκεκριμένων τμημάτων του αμαξώματος, όπως το μπροστινό καπό.

Στη διατήρηση του βάρους σε λογικά επίπεδα έχει συμβάλλει και η αντικατάσταση των μπαταριών νικελίου μετάλλου με συσσωρευτές ιόντων-λιθίου, οι οποίοι είναι κατά 8 κιλά ελαφρύτεροι με μειωμένο, κατά 50%, όγκο.

Με εξαίρεση τις μπαταρίες και το βελτιωμένο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων, που επιταχύνει την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα, το υβριδικό σύνολο του Prius+ δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με αυτό του Prius.

H συνδυαστική απόδοση του ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης των 1,8 λίτρων και του ηλεκτρικού μοτέρ έχει διατηρηθεί στους 136 ίππους, με τις επιδόσεις ωστόσο να… υποχωρούν εξαιτίας του αυξημένου, κατά 125 κιλά, βάρους.

Θέλοντας να υποστηρίξει το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου, η Toyota προχώρησε στην αλλαγή της γεωμετρίας και των ρυθμίσεων της ανάρτησης, προσάρμοσε τη λειτουργία του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, ενώ εξέλιξε ένα σύστημα (Pitch and Bounce) που μεταβάλλει την παραγόμενη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ώστε με αυτόν τον τρόπο να περιορίζεται η υπερβολική βύθιση ή η ανύψωση του μπροστινού τμήματος.

Κατά τ’ άλλα, το Prius+ εξακολουθεί να προσφέρει μία ιδιαίτερα… χαλαρωτική εμπειρία οδήγησης, την οποία καλείσαι να υιοθετήσεις μεγιστοποιώντας την αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου.

Με τρία προγράμματα λειτουργίας (EV, Normal και Power), το Prius+ δεν διαφοροποιείται από το παράδειγμα της συμβατικής εκδοχής του, διατηρώντας -μεταξύ άλλων- την ικανότητα να καλύπτει μικρές αποστάσεις με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Αν και το Prius+ θα προσφέρεται στην ελληνική αγορά μόνο κατόπιν παραγγελίας, αποτέλεσε μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία να υπενθυμίσει σε όσους συμμετείχαν στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή του στην πρωτεύουσα της Σλοβακίας, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας που εδώ και χρόνια έχει εξελίξει-υιοθετήσει η Toyota.

auto.in.gr

Headlines:
Δείτε όλες τις Τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο