Audi A3 2013: Οι πολλαπλές πτυχές ενός πολύπλευρου hatchback
Η Audi παρουσιάζει την άμεσα υλοποιήσιμη "ατζέντα" του νέου Α3 που σε ορίζοντα λιγότερο από ενάμιση χρόνο θα προσθέσει ακόμα τέσσερις εκδόσεις στην γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου καλύπτοντας όσο το δυνατόν ταχύτερα όλη την γκάμα απαιτήσεων των υποψήφιων αγοραστών του.
Το νέο Α3 βρίσκεται στην τελική ευθεία προς τις αντιπροσωπείες της Audi απ’ όπου θα ριχτεί στην μάχη της δημοφιλούς κατηγορίας των μικρομεσαίων τρίθυρων hatchback, συνδυάζοντας τις γνώριμες προδιαγραφές της Audi με βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά και μια σειρά από high tech επιλογές εξοπλισμού που φιλοδοξούν να το αναδείξουν ως το πιο τεχνολογικά up-to-date της κατηγορίας.
Ωστόσο, ανεξαρτήτως των χαρακτηριστικών με τα οποία έχει πριμοδοτηθεί από τη γερμανική φίρμα ή αυτών που διεκδικεί να κερδίσει στη συνείδηση όσων το αποκτήσουν, το Audi A3 δεν προορίζεται να περιοριστεί σε μία και μόνο εκδοχή, όπως άλλωστε επιβάλλει και η παράδοση μιας φίρμας που καθιέρωσε την πολυσυλλεκτικότητα ενός μοντέλου όσον αφορά τα αμαξώματα, πριν αυτή αναχθεί σε γενική τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πιστή λοιπόν στο σήμερα και στις συνήθειες της η Audi έχει σχεδόν έτοιμες ακόμα τέσσερις εκδοχές αμαξώματος του μοντέλου οι οποίες αναμένεται μηδεμιάς εξαιρουμένης να δώσουν το στίγμα τους μέσα στο 2013.
Έτσι, τη σκυτάλη από το τρίθυρο Α3 ως νέας άφιξης στην γκάμα της Audi, θα πάρει μια τετράθυρη εκδοχή του μικρομεσαίου μοντέλου η οποία και αναμένεται να παρουσιαστεί στην έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας το ερχόμενο φθινόπωρο.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη τετράθυρη έκδοση, σύμφωνα με τα σχέδια της Audi προορίζεται να ακολουθήσει μια λίγο διαφορετική πορεία από «απλά» μια εκδοχή με περισσότερες πόρτες.
Αναλυτικότερα, η τετράθυρη εκδοχή του Α3 που έδωσε το στίγμα της μέσω ενός αντίστοιχου πρωτοτύπου που αποτέλεσε το πρώτο δείγμα της νέας γενιάς του μοντέλου και παρουσιάστηκε στις αρχές του 2011, αναμένεται να έχει δύο εμπορικούς προορισμούς και να διαφοροποιείται αναλόγως.
Ο πρώτος προορισμός και κύριος στόχος του θα είναι οι αγορές της Ρωσίας και της Κίνας ενώ ο δεύτερος, η ευρωπαϊκή αγορά όπου με μια σειρά από επιπλέον premium χαρακτηριστικά θα διεκδικήσει μια θέση στην κατηγορία των τετράθυρων premium και προσιτών προτάσεων απέναντι σε μοντέλα όπως η επικείμενη Mercedes-Benz CLA.
Επόμενη χρονικά, άφιξη στην γκάμα του Α3 θα είναι η πιο δυναμική S3 έκδοση του η οποία αναμένεται από τα μέσα της επόμενης χρονιάς. Δοκιμαστικά πρωτότυπα του S3 έχουν ήδη δώσει το στίγμα τους καθώς απαθανατίστηκαν να εκτελούν δοκιμές εξέλιξης στην πίστα Nurburgring προδίδοντας την ταυτότητα τους από την αισθητά μικρότερη απόσταση από το έδαφος και τις διπλές εξατμίσεις.
Πρωταγωνιστικό ρόλο στο S3 θα διεκδικήσει ένας νέος δίλιτρος κινητήρας η ισχύς του οποίου, με τη βοήθεια ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή, αναμένεται να ξεπερνά τους 280 ίππους.
Παράλληλα, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και η παρουσία ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης ενώ, αντιθέτως απ’ ό,τι συνιστούν οι πρώτες εικόνες του μοντέλου από τις πίστες δοκιμών, μια σειρά από αιχμηρές αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα θα αναλάβουν να υπογραμμίσουν και να αναδείξουν το δυναμικό χαρακτήρα της έκδοσης.
Στον αντίποδα θα βρίσκεται η πρακτικότερη αλλά και βαρύτερη έκδοση του Α3 Sportback η οποία αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της λίγο αργότερα με την προοπτική να λανσαριστεί κοντά στα τέλη του 2013. Όπως επιβάλλουν τα διακριτικά του το Α3 Sportback θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες όσον αφορά το χώρο αποσκευών σε σχέση με την τρίθυρη εκδοχή του μοντέλου, φιλοδοξώντας την ιδανική επιλογή της γκάμας του μικρομεσαίου μοντέλου για νέους οικογενειάρχες με premium προτιμήσεις.
Λίγο πριν το καλοκαίρι του 2013, όπως άλλωστε επιβάλλει ο χαρακτήρας της αναμένεται να δώσει το στίγμα της και η cabrio εκδοχή του A3 προς μεγάλη ικανοποίηση των Γερμανών και των Βρετανών των δύο μεγαλύτερων ευρωπαϊκών αγορών για τα ανοιχτά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, όσο παράδοξο και αν είναι αυτό.
Όπως ισχύει και για την μέχρι σήμερα γνωστή ανοιχτή εκδοχή του Α3 έτσι και η αντίστοιχη της τρίτης γενιάς του θα υιοθετήσει μια υφασμάτινη ηλεκτρική οροφή αντί μιας μεταλλικής λύσης που θα κόστιζε περισσότερα σε χρήμα και θα επιβάρυνε το αυτοκίνητο τόσο κυριολεκτικά όσο και σε επίπεδο χώρων.
Το Α3 Cabrio θα βασιστεί όπως και όλα τα υπόλοιπα της γκάμας στη νέα πλατφόρμα MQB υποσχόμενο ενισχυμένο πλαίσιο και περισσότερο δυναμικά χαρακτηριστικά από την μέχρι σήμερα γνωστή, αντίστοιχη εκδοχή του.
Εξάλλου, πλέον εκτός από την αντίστοιχη εκδοχή της BMW Σειράς 1, τη νέα Σειρά 2, θα έχει να αντιμετωπίσει και ένα νέο διεκδικητή της κατηγορίας από την Mercedes-Benz με την μορφή της ανοιχτής εκδοχής της νέας A-Class.