Χωρίς βροχή αλλά με τον Michael Schumacher (Mercedes AMG GP) να έχει το ρόλο του πρωταγωνιστή ολοκληρώθηκε το δεύτερο σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών του Grand Prix Κίνας. Στη δεύτερη θέση ήταν ο Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) και στην τρίτη ο Sebastian Vettel (Red Bull – Renault ). Οι καλύτερες καιρικές συνθήκες επέτρεψαν στις ομάδες και στους οδηγούς να ολοκληρώσουν κανονικά το 90λεπτο τους. Oι ελεύθερες δοκιμές του Grand Prix Κίνας ξεκίνησαν χωρίς προβλήματα καθώς η βροχή δεν έκανε την εμφάνισή της στο δεύτερο σκέλος. Οι οδηγοί βγήκαν από νωρίς στην πίστα με τους περισσότερους να χρησιμοποιούν την μεσαία γόμα της Pirelli, (την σκληρότερη από τις δύο διαθέσιμες) προσπαθώντας να καλύψουν το κενό στο πρόγραμμά τους που δημιουργήθηκε στο πρώτο σκέλος.
Στο πρώτο μισάωρο της περιόδου, ήταν ο Lewis Hamilton, που επέβαλε το δικό του ρυθμό σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο έχοντας στη δεύτερη θέση τον Nico Rosberg. Πολύ πίσω ήταν ο Felipe Massa με τη Ferrari. Η προσπάθεια του Βραζιλίανου με την F2012 στη στεγνή πίστα (με τη μεσαία γόμα) δεν ήταν εύκολη. Ο F. Massa πίεζε συνεχώς και κατέληγε ή σε έντονο μπλοκάρισμα των τροχών κατά την είσοδο της στροφής ή έβγαινε σχεδόν πλαγιολισθαίνοντας.
Οι Β. Senna (Williams – Renault) και D. Ricciardo (Toro Rosso – Ferrari) έγιναν οι πρώτοι οδηγοί που δοκίμασαν τη μαλακή γόμα της Pirelli.
Στο δεύτερο μισάωρο της περιόδου, οι προσομοιώσεις αγώνα με τα αυτοκίνητα να μένουν εκτός pit box σε μεγαλύτερη χρονική διάρκεια συνεχίστηκαν για όλους και με τις επιλογές των ελαστικών να είναι μικτές (μεσαία ή και μαλακή γόμα).
Λίγο μετά την συμπλήρωση του πρώτου μισού της περιόδου των ελευθέρων δοκιμών του Grand Prix Κίνας είχαμε την πρώτη κίτρινη σημαία με τον Timo Glock (Marussia – Cosworth) να καταλήγει μετά από έξοδο στην πρώτη στροφή, στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά. Η εμπρός αεροτομή της «MR01» κατέρρευσε λίγο πριν την σύγκρουση και το μονοθέσιο έπεσε με μικρή σχετικά ταχύτητα στα ελαστικά. Παρόλα αυτά ο Τ. Glock παραπονέθηκε για πόνο στα χέρια και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας, όπου διαπιστώθηκε ότι ο Γερμανός δεν έχει τίποτα απολύτως.
Λίγα λεπτά πριν την συμπλήρωση μιας ώρας δοκιμών ο L. Hamilton πέρασε πρώτος, αλλά λίγο αργότερα ο Michael Schumacher πήρε την πρωτιά από τον Βρετανό.
Μπαίνοντας στο τελευταίο 20λεπτο οι ομάδες δοκίμασαν μεγάλα stint αντοχής συλλέγοντας όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία για το υπόλοιπο του 3ημέρου. Έτσι δεν έγινε κάποια αλλαγή στην κορυφή με τον Μ. Schumacher να είναι ο ταχύτερος της περιόδου με την Mercedes AMG GP.
Για τους πιο παρατηρητικούς σημειώνουμε πως και οι δύο McLaren Mercedes έχουν βελτιώσεις στα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και νέο πάτωμα ενώ η Red Bull – Renault του M. Webber έχει νέο σύστημα εξατμίσεων.
Την δεκάδα έκλεισαν οι Μ. Webber (Red Bull – Renault) , Ν. Rosberg (Mercedes AMG GP), J. Button (Mclaren – Mercedes) , K. Kobayashi (Sauber – Ferrari) , P. Di Resta (Force India-Mercedes), N. Hulkenberg (Force India – Mercedes) και F. Alonso (Ferrari).