Η γερμανική λέξη Schadenfreude χρησιμοποιείται για να δηλώσει τη χαρά με την λύπη του άλλου. Δεκαέξι Έλληνες καλλιτέχνες οπτικοποιούν τις προσωπικές τους ερμηνείες για την επιχαιρεκακία. Προσεγγίζοντας καθημερινές συνήθειες, αναζητούν εικόνες και ανιχνεύουν το παράλογο της Schadenfreude. Το αποτέλεσμα του έργου τους φιλοξενείται στην γκαλερί CAMP! μέχρι τις 20 Απριλίου.
Η γερμανική λέξη Schadenfreude χρησιμοποιείται για να δηλώσει τη χαρά με την λύπη του άλλου. Δεκαέξι Έλληνες καλλιτέχνες οπτικοποιούν τις προσωπικές τους ερμηνείες για την επιχαιρεκακία. Προσεγγίζοντας καθημερινές συνήθειες, αναζητούν εικόνες και ανιχνεύουν το παράλογο της Schadenfreude. Το αποτέλεσμα του έργου τους φιλοξενείται στην γκαλερί CAMP! μέχρι τις 20 Απριλίου.
Schadenfreude αναφέρεται στην έννοια της κατά Αριστοτέλη επιχαιρεκακίας, η οποία διακρίνεται από τον φθόνο και τη Νέμεση. Στα «Ηθικά Νικομάχεια» ο Αριστοτέλης εισηγείται τη Νέμεση ως τη δυσαρέσκεια με την αδικαιολόγητη καλή τύχη του άλλου και το φθόνο ως την ενόχληση για κάθε καλή τύχη. Η επιχαιρεκακία είναι η χαρά με την κακοτυχία του άλλου.
«Χαίρομαι που δεν είμαι στην θέση σου, χαίρομαι που δεν είμαι εσύ, χαίρομαι που πονάς, χαίρομαι που ακυρώνεσαι, χαίρομαι που χάνεις, χαίρομαι που πέφτεις».
Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές της έκθεσης, η χαρά σαν συναίσθημα είναι μια κατάφαση, μια γιορτή για τη ζωή. Η χαρά με την λύπη του άλλου είναι χαρά κενή, μελαγχολική, μοναχική, άκυρη.
Οι 16 καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση οπτικοποιούν τις προσωπικές τους ερμηνείες για την επιχαιρεκακία. Προσεγγίζοντας καθημερινές συνήθειες, αναζητούν εικόνες και ανιχνεύουν το παράλογο της Schadenfreude.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.