Το Nissan Leaf είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα που κατακτά την κορυφή της βαθμολογίας του EuroNCAP. Η επίδοση του ιαπωνικού μοντέλου στις δοκιμές πρόσκρουσης σύμφωνα με τον επικεφαλής της ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού χαρακτηρίστηκε ως το παράδειγμα που θα πρέπει να ακολουθήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον.
Στην έκθεση του EuroNCAP που αφορά το Leaf εκτός των γνωστών κατηγοριών βαθμολογίας γίνεται ειδική αναφορά στις μπαταρίες, η θέση των οποίων διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξει κίνδυνος καταστροφής τους σε περίπτωση πρόσκρουσης ή κίνδυνος διαρροής ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης.
Αναλυτικότερα, το Leaf βαθμολογήθηκε με 89% για την προστασία που παρέχει σε ενήλικους επιβάτες, αντιμετωπίζοντας ως κύρια κριτική το γεγονός ότι τα σκληρά υλικά στο ταμπλό και κάτω από αυτό θα μπορούσαν να αποτελέσουν αιτία τραυματισμού σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης.
Το ιαπωνικό μοντέλο αξιολογήθηκε με 83% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, ποσοστό που δεν παρουσιάζει καμία διαφορά, από το μέσο όρο των συμαβτικών προτάσεων της κατηγορίας, ενώ εξίσου πλήρης είναι και ο εξοπλιστικός κατάλογος του Leaf σε επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Εντυπωσιακή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η αξιολόγηση του Leaf στην κατηγορία προστασίας πεζών όπου απέσπασε 65%, έστω και αν η πρώτη θέση στη συγκεκριμένη δοκιμασία «ανήκει» στο Ford Focus το οποίο βαθμολογήθηκε με 72%.
Το επίσης «πεντάστερο» Focus κατέγραψε 92% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 82% στην κατηγορία προστασίας παιδιών, και 71% όσον αφορά την παρουσία συστημάτων ασφαλείας.
Αναμφισβήτητος κυρίαρχος της τελευταίας κατηγορίας είναι το Volvo V60 με βαθμολογία 100%. Στις υπόλοιπες δοκιμασίες το σουηδικό station wagon απέσπασε 94% για την προστασία που παρέχει στους ενήλικους επιβάτες, 82% για τα παιδιά και 64% στην κατηγορία προστασίας πεζών.
Βαθμολογία 97% απέσπασαν οι δύο γαλλικές συμμετοχές, τα Citroen DS4 και Peugeot 508, όσον αφορά τα συστήματα ασφαλείας ενεργητικής και παθητικής με τα οποία εξοπλίζονται. Η νέα προσθήκη στην γκάμα της Citroen με τα διακριτικά DS αξιολογήθηκε με 90% για την προστασία που προσφέρει σε ενήλικους επιβάτες, 43% για τα παιδιά και 43% όσον αφορά την προστασία πεζών.
Οι επιδόσεις του έτερου μέλους του γαλλικού ομίλου στις αντίστοιχες κατηγορίες ήταν 90% για την προστασία που παρέχει στους ενήλικους επιβάτες, 87% για αυτήν που παρέχει στα παιδιά και 41% για την προστασία που παρέχει σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό.
Τελευταία συμμετοχή στο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP είναι το υβριδικό Lexus CT200h το οποίο σημείωσε 94% στην κατηγορία προστασίας ενηλίκων επιβατών, 84% σε αυτήν των παιδιών, 55% για την προστασία πεζών και 86% για τα περιφερειακά συστήματα ασφαλείας.