Νέα πτώση πωλήσεων το Σεπτέμβριο στην αγορά αυτοκινήτου
Ρεκόρ μείωσης πωλήσεων δεκαπενταετίας σημειώθηκε στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου, όπως προκύπτει απο τα στοιχεία του ΣΕΑΑ που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και τις επιπτώσεις της τόσο στα δημοσιονομικά έσοδα όσο και σε θέσεις εργασίας.
Την ανησυχία του για την πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου εξέφρασε εκ νέου ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, με ανακοίνωση του την οποία εξέδωσε στις 20 Σεπτεμβρίου 2010, και σύμφωνα με την οποία η εγχώρια αγορά καταγράφει νέο ρεκόρ μείωσης πωλήσεων δεκαπενθημέρου από το 1995, με τις διελεύσεις των πελατών από τις αντιπροσωπείες το διάστημα 1-15 Σεπτεμβρίου να είναι σχεδόν μηδενικές.
Αναλυτικά, όπως διατυπώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΑΑ, κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2010, όπως διαπιστώνεται από τις συλλεγμένες ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων (περίπου 3.050), η κάμψη των πωλήσεων έφθασε το -64,9%, ως προς την ανάλογη περίοδο της τριετίας 2006-2008 (8.680 ταξινομήσεις) ή το -51%, ως προς την ανάλογη (κακή, για τους γνωστούς λόγους) περίοδο του 2009 (6.222 ταξινομήσεις).
Όπως παρατηρεί ο ΣΕΑΑ, η δραματική, συνεχιζόμενη κάμψη στην αγορά αυτοκινήτου προκαλεί το ίδιο αποτέλεσμα στα σχετιζόμενα δημοσιονομικά έσοδα και κατά συνέπεια και αντίθετα από τις επιδιώξεις, η εκτεταμένη αύξηση της φορολογίας στην αγορά και στη χρήση των αυτοκινήτων έχει οδηγήσει οριστικά σε σημαντικότατη υστέρηση κρατικών εσόδων, εξαιτίας της «ελαστικότητας» της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως υπογραμμίζει ο ΣΕΑΑ, το κράτος ως πρόσφατα εισέπραττε ετησίως πλέον του 1,5 δις ευρώ από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το ποσό αυτό να μειώνεται στο 1 δις ευρώ περίπου το 2009, λόγω της πτώσης της αγοράς από την κρίση κατά 17,5% ως προς το 2008.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ το 2010, με την αγορά να οδηγείται σε κάμψη μεγαλύτερη του 50% σε απόλυτους αριθμούς, αλλά και σε ποιοτική πτώση των πωλήσεων, τα έσοδα του κράτους, θα περιοριστούν σε λίγο πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ. Η υστέρηση των εσόδων, ακόμη και ως προς το χαμηλό «πήχη» των σχετικών εγγραφών στον προϋπολογισμό (980 εκατομμύρια ευρώ), θα είναι της τάξης των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ.
Κατ’ επέκταση, οι παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτου ο οποίος σε 30.000 περίπου επιχειρήσεις ανά την επικράτεια απασχολεί περισσότερους από 90.000 εργαζόμενους, ζητούν από την πολιτεία να λάβει επειγόντως κατάλληλες πρωτοβουλίες, ώστε να περιοριστεί έστω μερικώς η κατάρρευση και να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα.
Καταλήγοντας, η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ τονίζει ότι στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να αξιοποιηθούν επιτυχημένα παραδείγματα που εφαρμόστηκαν σε άλλα κράτη της ΕΕ, δίχως κρατική εκταμίευση, αντίθετα, με πολύ σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.