Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Δύο εταιρείες, υπό τον ΟΑΣΑ, προβλέπει η αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών

Δύο εταιρείες, υπό τον ΟΑΣΑ, προβλέπει η αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών

Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών συζητήθηκε την Πέμπτη σε σύσκεψη στο υπουργείο Μεταφορών -και όχι στο Μέγαρο Μαξίμου όπως είχε ανακοινωθεί, λόγω των διαδηλώσεων στο κέντρο. Το πλάνο που παρουσίασε ο υπουργός Δημ.Ρέππας βασίζεται στη λειτουργία του ΟΑΣΑ ως μητροπολιτικού φορέα, υπό την ομπρέλα του οποίου θα λειτουργούν δύο εταιρείες: αυτή που θα προκύψει από την ενοποίηση των μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, προαστιακός) και μία δεύτερη που θα προκύψει από την ενοποίηση της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ (λεωφορεία, τρόλεϊ).

Το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών συζητήθηκε την Πέμπτη σε σύσκεψη στο
υπουργείο Μεταφορών -και όχι στο Μέγαρο Μαξίμου όπως είχε ανακοινωθεί,
λόγω των διαδηλώσεων στο κέντρο- με τη συμμετοχή του αντιπροέδρου της
κυβέρνησης Θ.Πάγκαλου και του υπουργού Επικρατείας Χ.Παμπούκη.

Μετά το τέλος της σύσκεψης δεν έγιναν ανακοινώσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με το Βήμα, το πλάνο
που παρουσίασε ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας βασίζεται στη λειτουργία του ΟΑΣΑ
ως μητροπολιτικού φορέα, υπό την ομπρέλα του οποίου θα λειτουργούν δύο
εταιρείες: αυτή που θα προκύψει από την ενοποίηση των μέσων σταθερής
τροχιάς (τραμ, μετρό, προαστιακός) και μία δεύτερη που θα προκύψει από
την ενοποίηση της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ (λεωφορεία, τρόλεϊ).

Η συνεργασία μεταξύ τους θα γίνεται με συγκεκριμένες και καθαρές συμβάσεις ώστε να μη δημιουργούνται νέα χρέη, ενώ θα αναζητηθούν και τα 418 εκατ. ευρώ που χρωστά το κράτος στις αστικές συγκοινωνίες. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΑΣΑ ζήτησε δάνειο ύψους 300 εκατ. ευρώ αλλά έλαβε τελικώς μόνο 170 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο αρκεί ώς τον Αύγουστο.

Σε ό,τι αφορά την τιμή των εισιτηρίων, εκφράστηκε η άποψη ότι εν μέσω οικονομικής κρίσης θα πρέπει να ενθαρρυνθούν οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και άρα θα πρέπει να συγκρατηθεί η τιμή τους.

Επίσης, έγινε γνωστό ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει ήδη εκπαιδεύσει περίπου 300 ελεγκτές σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι απώλειες από τους «τζαμπατζήδες» επιβάτες αλλά και από τα πλαστά εισιτήρια.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι -όπως διεφάνη στη σύσκεψη- στο κυβερνητικό επιτελείο υπάρχουν «φωνές» που υποστηρίζουν τη δραστική περικοπή των λειτουργικών δαπανών, ακόμα και μέσω της ανάληψης δραστηριοτήτων στις συγκοινωνίες από ιδιώτες.

Τέλος, όσον αφορά στην αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, πληροφορίες θέλουν το σχέδιο να είναι έτοιμο και το υπουργείο περιμένει την έγκριση από το Μέγαρο Μαξίμου για να το δώσει στη δημοσιότητα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο