Ιδρύθηκε στη Modena της Ιταλίας το 1992, επιχειρώντας να μοιραστεί την ίδια πόλη με τη Ferrari και τη Maserati
Η μικρή fabrica υπεραυτοκινήτων του Αργεντινού Horacio Pagani ανταμείφθηκε για την αυθάδειά της, καταφέρνοντας μόλις οκτώ χρόνια αργότερα να διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
Αφήνοντας πίσω του προτάσεις όπως η Ferrari 599XX και το Radical SR8, το Pagani Zonda R –η κορυφαία μέχρι σήμερα πρόταση του κατασκευαστή- κατέρριψε κάθε προηγούμενο ρεκόρ στη φημισμένη πίστα του Nurburgring.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το ιταλικό supercar ολοκλήρωσε τη διαδρομή των 20,8 χιλιομέτρων σε 6 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα, ρίχνοντας από το βάθρο του ταχύτερου αυτοκινήτου στο Nurburgring το Radical SR8 LM, το οποίο αποδείχθηκε κατά ένα δευτερόλεπτο πιο αργό.
Το ανθρακονημάτινο υπεραυτοκίνητο των 1.070 κιλών εξοπλίζεται με έναν δωδεκακύλινδρο κινητήρα της AMG, αποδίδοντας 750 ίππους και 730 Nm ροπής.
Την επιβράδυνση του Zonda R φροντίζουν δισκόφρενα κεραμικής σύνθεσης, ενώ τη μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει ένα σειριακό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Το κόστος ενός από τα 15 συνολικά Pagani Zonda R που θα παραχθούν ξεπερνά τα 1,5 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που δικαιολογείται, εν μέρει, από τον εξεζητημένο χαρακτήρα του και τις αδιαμφισβήτητες, πλέον, δυνατότητές του στην άσφαλτο.