Ένα υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ άμεσου ψεκασμού έρχεται να προσθέσει το Polo στην γκάμα του, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο την απόσταση από τον ανταγωνισμό.
Υπό άλλες συνθήκες θα αποτελούσε μια ακόμη έκδοση του νέου VW Polo, μόνο που η παρουσία του TSI κινητήρα στα σπλάχνα του και… η απουσία των πίσω θυρών από το καλοσχεδιασμένο αμάξωμά του, αναβαθμίζει το ενδιαφέρον μας γι’ αυτό σε ένα άλλο επίπεδο.
Στη θεωρία το φιλόδοξο μικρό της VW δεν έχει να αποδείξει τίποτα, καθώς ο ευρωπαϊκός τίτλος του αυτοκινήτου της χρονιάς ήρθε απλώς επιβεβαιώσει την αίσθηση ότι έχεις να κάνεις με την κορυφαία επιλογή στην κατηγορία.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.197 κ.εκ.
Ισχύς:
105 ίπποι/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
175 Nm/ 1.550 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 9,7 δλ
Τελ. ταχύτητα:
190 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
13.870 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
15.350 ευρώ
Ακόμη και αν το συγκρίνεις με ανάλογες προτάσεις του γερμανικού ομίλου, με τις οποίες μοιράζεται όχι μόνο το δάπεδο αλλά και τα υπόλοιπα μηχανικά του μέρη, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα βρεις μια καλή δικαιολογία για να το ξεχωρίσεις.
Ο σύγχρονος και ταυτόχρονα διαχρονικός σχεδιασμός του είναι μια από αυτές. Το Polo ξέφυγε επιτέλους από το καμπυλόγραμμο μοτίβο του πρόσφατου παρελθόντος, επιλέγοντας αυστηρότερα γεωμετρικά σχήματα για τα κρίσιμα τμήματα του αμαξώματός του (βλέπε φωτιστικά σώματα).
Αν και θυμίζει Golf, δείχνει να μην κουβαλά το συντηρητισμό ενός μικρομεσαίου hatchback που εδώ και χρόνια αναμασά τις ίδιες σχεδιαστικές πρακτικές, επιλέγοντας, τόσο στις τρίθυρες όσο και στις πεντάθυρες εκδόσεις, να αναδείξει το νεανικό του προφίλ.
Μιας άλλης λογικής, είναι το σχεδιαστικό παράδειγμα του εσωτερικού τμήματος. Το μονοδιάστατο ταμπλό μετριάζει τη συνολική εικόνα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών και πρωτίστως αδικεί την εξαιρετική -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κατασκευής.
Υπέρ
Απόδοση-Λειτουργία κινητήρα
Ποιότητα κατασκευής
Σχεδιασμός αμαξώματος
Κατά
Απουσία συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας
Συντηρητικός σχεδιασμός εσωτερικού
Τιμή πώλησης
Σε επίπεδο εξοπλισμού, η παρουσία του ESP, των έξι αερόσακων, του ηχοσυστήματος και του ημι-αυτόματου κλιματισμού στην βασική έκδοση Trendline των 13.870 ευρώ δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια κριτικής, πόσο μάλλον όταν με 1.870 ευρώ επιπλέον, το τρίθυρο Polo αποκτά, μεταξύ άλλων, ηλεκτρικούς καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδίου, ζάντες αλουμινίου και καθίσματα με ενισχυμένα πλευρικά τμήματα.
Χωρίς ουσιαστικές μεταβολές στις διαστάσεις του αμαξώματος και στο εσωτερικό του, το μοναδικό μειονέκτημα που καλείται να αντιμετωπίσει κανείς στην τρίθυρη εκδοχή του Polo είναι η πρόσβαση στις πίσω θέσεις μέσω ενός στενού, ομολογουμένως, περάσματος που δημιουργεί η μερική αναδίπλωση των μπροστινών καθισμάτων.
Έχοντας, ωστόσο, εξοικειωθεί με την απουσία πίσω θυρών, δεν έχεις από το να απολαύσεις το πλεόνασμα ροπής και ισχύος που σου προσφέρει απλόχερα ο TSI κινητήρας των 1.197 κ.εκ.
Ο συνδυασμός του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει και μάλιστα τα μέγιστα, συνυπολογίζοντας τον κυβισμό του κινητήρα.
Οι 105 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 175 Nm ροπής διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα αυθεντικό αυτοκίνητο πόλης, που δεν θα χάσει την ευκαιρία να αναδείξει τις αρετές του και στο εθνικό δίκτυο.
Η κορυφαία ποιότητα κύλισης διατηρείται ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες κίνησης, η προβλέψιμη συμπεριφορά του πλαισίου δεν μεταβάλλεται και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση-πληροφόρηση.
Έστω και αν επιχειρήσεις να ξεπεράσεις τα όρια που ορίζουν οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι το Polo των 1,2 λίτρων. παραπέμπει με τις αντιδράσεις του σε κατασκευές μεγαλύτερων διαστάσεων.
Το γεμάτο αυτοπεποίθηση πάτημα των μπροστινών τροχών επιβεβαιώνει την άριστη διαχείριση της ροπής, την ίδια στιγμή που οι τάσεις αποσταθεροποίησης του πίσω άξονα αντιμετωπίζονται άμεσα και αποτελεσματικά από το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας.
Αποτελούμενο από τέσσερα δισκόφρενα, στο ύψος των περιστάσεων στέκεται το σύστημα επιβράδυνσης, όπως άλλωστε και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.
Ανεξαρτήτως επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς, το τελευταίο ερώτημα στο οποίο καλείται να απαντήσει ένα super mini που αποδίδει 105 ίππους από 1.197 κ.εκ. είναι αυτό της κατανάλωσης καυσίμου.
Η αλήθεια είναι ότι η παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αρκεί για να προκαλέσει δικαιολογημένους ενδοιασμούς για την αστική συμπεριφορά του κινητήρα, στην πράξη ωστόσο αποδεικνύεται το αντίθετο.
Παρά την απουσία συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το start&stop, το υπερτροφοδοτούμενο Polo των 1,2 λίτρων απαιτεί σε μικτές συνθήκες λιγότερα από 7 λίτρα καυσίμου για να διανύσει την απόσταση των 100 χιλιομέτρων, αποδεικνύοντας πως ο κορυφαίος συνδυασμός της κατηγορίας μπορεί και πρέπει να διατηρεί ακέραιο τον αστικό του χαρακτήρα.
Κινητήρας
Κυβισμός
1.197 κ.εκ.
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
105/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
175/1.550σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Αμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή
71×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
87,7
Μετάδοση
Κίνηση
Εμπρός
Κιβώτιο
Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)