Τις περισσότερες φορές όλα ξεκινούν και τελειώνουν στη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου, καθώς δεν είναι πολλοί αυτοί που θα παραμέριζαν τα αισθητικά τους κριτήρια με σκοπό να αποκτήσουν εκείνο το τετράτροχο που θα κάλυπτε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις μεταφορικές τους ανάγκες.
Η διαδικασία εκλογίκευσης του αγοραστικού κοινού -πόσο μάλλον του ελληνικού- έχει μόλις ξεκινήσει, γεγονός που επιβεβαιώνει άλλωστε και η αποτυχία των πολυμορφικών ή station wagon προτάσεων να καθιερωθούν στη χώρα μας.
Μέχρι πρότινος όλοι επιθυμούσαν ένα καλοβαλμένο sedan, αν και τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων συρρικνώνεται, παραχωρώντας -με αργά αλλά σταθερά βήματα- τη θέση της στα δημοφιλέστατα, πλέον, hatchback.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
2.996 κ.εκ.
Ισχύς:
204 ίπποι/ 6.100 σ.α.λ.
Ροπή:
270 Nm/ 1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 7,9 δλ
Τελ. ταχύτητα:
238 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
–
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
–
Αυτό ίσως να δικαιολογεί κα την τολμηρή, ομολογουμένως, απόφαση της BMW να ξεκινήσει το εμπορικό λανσάρισμα της νέας πεντάρας με ένα αμφιλεγόμενο, σχεδιαστικά, πεντάθυρο αμάξωμα -αυτό της Grand Turismo- και όχι με μια παραδοσιακή μπερλίνα, που θα ολοκλήρωνε τη μετάβαση της βαυαρικής φίρμας στη μετά Bungle εποχή.
Έστω και καθυστερημένα, λοιπόν, -ας μην ξεχνάμε ότι η Mercedes-Benz μας απασχόλησε μήνες νωρίτερα με τη νέα E-Class- η έκτη γενιά της πολλά υποσχόμενης Σειράς 5 πάτησε επί ελληνικού εδάφους, προσφέροντας ένα σαφές, πλέον, δείγμα των δυνατοτήτων της.
Αν μείνεις στις συγκρίσεις με το πρόσφατο παρελθόν το πιο πιθανό είναι να εκτιμήσεις ακόμη περισσότερο τη σχεδιαστική διάνοια του Chris Bungle -όπως αυτή αποτυπώθηκε ουκ ολίγες φορές στα σμιλεμένα λαμαρινόφυλλα των βαυαρικών τετράτροχων- παρά να εντυπωσιαστείς από το μετριοπαθές προφίλ της σημερινής πεντάρας.
Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων
Απόδοση κινητήρα
Κατά
Απουσία μικρότερων κινητήρων βενζίνης
Χώροι
Στο μπροστινό τμήμα το προτεταμένο ρύγχος με τα πολυδιαφισμένα νεφρά της κεντρικής μάσκας θυμίζει τη Σειρά 7, ακολουθώντας χωρίς ουσιαστικές παρεκκλίσεις τις σύγχρονες σχεδιαστικές επιταγές του κατασκευαστή.
Ανάλογη, βέβαια, είναι και η συνέχεια, καθώς το εντυπωσιακό, σε μήκος, μεταξόνιο που μεταξύ άλλων είναι και το μεγαλύτερο της κατηγορίας, δεν απέχει πολύ από τις εξεζητημένες προδιαγραφές της επτάρας.
Στην πραγματικότητα θα πρέπει να διανύσεις την απόσταση των 4,9 μέτρων, ώστε να καταλήξεις στο πίσω τμήμα, αναζητώντας στα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ένα ξεκάθαρο σημείο σχεδιαστικής υπεροχής απέναντι στο συντηρητικό παράδειγμα του ανταγωνισμού.
Αποστασιοποιημένος από την υπερβολή που συχνά κουβαλά μια πολυτελέστατη μπερλίνα δείχνει να είναι ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών. Η σχεδιαστική λιτότητα των καθαρών επιφανειών του ταμπλό συνδυάζεται αρμονικά με την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα κατασκευής και την εμφανώς βελτιωμένη εργονομία της κεντρικής κονσόλας, η οποία συνεχίζει να κοιτά προς τη θέση του οδηγού.
Πρωταγωνιστικός είναι και ο ρόλος της οθόνης υγρών κρυστάλλων που έχει τοποθετηθεί στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό, φιλοξενώντας πλήθος ενδείξεων και φτάνοντας, στις πλουσιότερες εκδόσεις, τη διάσταση των 10,2 ιντσών.
Είναι προφανές πως η νέα πεντάρα προσαρμόστηκε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία στα σύγχρονα τεχνολογικά δρώμενα, αναβαθμίζοντας τόσο την άνεση όσο και την ασφάλεια που είναι ικανή να προσφέρει στο εσωτερικό της.
Το Active Cruise Control, που προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου διαβάζοντας τη θέση του προπορευόμενου οχήματος και το σύστημα προειδοποίησης για την παρουσία εμποδίου κατά τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας ξεχωρίζουν ανάμεσα στο πλήθος των προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών που συνοδεύουν τη νέα Σειρά 5.
Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, η πίσω σειρά καθισμάτων θα φιλοξενήσει με σχετική άνεση τρεις ενήλικες, μιας και το τούνελ μετάδοσης, σε συνδυασμό πάντα με το όχι και τόσο ενθαρρυντικό κενό που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών, οριοθετούν τις μεταφορικές δυνατότητες της επιβλητικής κατά τ άλλα BMW.
Αντίστοιχα, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 520 λίτρα δικαιολογώντας, εν μέρει τουλάχιστον, τις διόλου ευκαταφρόνητες διαστάσεις του τετράθυρου αμαξώματος.
Έχοντας, λοιπόν, κατακτήσει τα απαραίτητα για τα δεδομένα της κατηγορίας πολυτελή χαρακτηριστικά και το εύπεπτο σχεδιαστικό προφίλ μιας καθωσπρέπει μπερλίνας, η Σειρά 5 της BMW καλείται να αποδείξει την αξία της στην άσφαλτο.
Η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει αυξήσει την ακαμψία του πλαισίου κατά 55%, την ίδια στιγμή που τα κατασκευασμένα από αλουμίνιο τμήματα του αμαξώματος και της ανάρτησης φροντίζουν για τον περιορισμό και την καλύτερη δυνατή κατανομή του βάρους.
Εξίσου ενθαρρυντικές, για τη μετέπειτα πορεία σου στους ελληνικούς δρόμους, είναι και οι προδιαγραφές του εξακύλινδρου κινητήρα των 3,0 λίτρων, που εξοπλίζει την βασική -μέχρι στιγμής- έκδοση της πεντάρας.
Οι 204 ίπποι και πολύ περισσότερο τα 270 Nm ροπή που είναι διαθέσιμα από το ρελαντί, εξασφαλίζουν ανταγωνιστικές επιδόσεις -η διαδικασία του 0-100 ολοκληρώνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα-, ενώ η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού, σε συνδυασμό με τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας -όπως το Brake Energy Regenerator- αντισταθμίζουν το δέος που είναι πιθανό να προκαλέσει η χωρητικότητα του κινητήρα, φροντίζοντας για την απρόσμενα οικονομική λειτουργία του.
Εξίσου ευεργετική, βέβαια, είναι και η συμβολή του προαιρετικά διαθέσιμου αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων. Η άριστη διαχείριση της παραγόμενης ροπής αρκεί για να περιορίσει τις ενεργειακές απαιτήσεις της Σειράς 5, ωστόσο η υποδειγματική ομαλότητα των αλλαγών είναι αυτή που θα σε εντυπωσιάσει από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Διεκδικώντας τη δυνατότητα παραμετροποίησης της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να εξοικειωθείς και με το Dynamic Driving Control, μεταβάλλοντας μέσω του προηγμένου αυτού συστήματος την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, τη λειτουργία του ESP, το ρυθμό αλλαγής σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου (Dynamic Stability Control στη διάλεκτο της BMW) και την σκληρότητα της ανάρτησης.
Ένα τετράτροχο που δείχνει και είναι επί της ουσίας προσανατολισμένο στην άνεση, δικαιολογώντας μεταξύ άλλων και τη θέση του στην κατηγορία των premium μεγαλο-μεσαίων sedan, διατηρεί -έστω και με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών- ανέγγιχτα τα δυναμικά χαρακτηριστικά που συναντάς σε κάθε πρόταση της BMW.
Η αποτελεσματική ηχομόνωση, η πολιτισμένη λειτουργία του συνδυασμού κινητήρα-κιβωτίου και η ικανοποιητική απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος δεν αφήνουν περιθώρια κριτικής. Πόσο μάλλον όταν ο προορισμός σου σε οδηγήσει στο εθνικό δίκτυο.
Σε πιο σφικτές διαδρομές, η Sport ήSport Plus διαμόρφωση του Dynamic Driving Control, σε συνδυασμό με τις προαιρετικά διαθέσιμες ενεργές αναρτήσεις, προσφέρει επιπλέον πόντους στο οδηγοκεντρικό προφίλ της βαυαρικής πρότασης. Οι κλίσεις του αμαξώματος περιορίζονται γεγονός που σου επιτρέπει να αυξήσεις σταδιακά τους ρυθμούς σου χωρίς να χρειαστεί να ανησυχείς για τη μετατόπιση του βάρους και κατά συνέπεια την αποσταθεροποίηση του αυτοκινήτου.
Εξάλλου το σύστημα δυναμικής ευστάθειας παραμένει ενεργό -εκτός αν επιλέξεις το αντίθετο από τον αντίστοιχο διακόπτη-, παρά το γεγονός ότι ο χρόνος παρέμβασής του μεταβάλλεται, δίνοντάς σου την ευκαιρία να μετρήσεις τις δυνάμεις σου απέναντι στις όποιες υπερστροφικές τάσεις εμφανίσει στιγμιαία ο πίσω άξονας.
Χωρίς να λείπουν οι επιδόσεις, ο high end εξοπλισμός, η πολυτέλεια και η συμπεριφορά που μαρτυρά την καταγωγή της, η νέα Σειρά 5 καλείται ακόμη και από την βασική τηςέκδοση να ξεπεράσει το μειονέκτημα που συντηρεί ο… πατροπαράδοτος τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων στη χώρα μας και στοιχειώνει το μέλλον κάθε πρότασης που ξεπερνά τον κυβισμό των 2,0 λίτρων.
Κινητήρας
Κυβισμός
2.996 κ.εκ.
Κύλινδροι
6σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
204/6.100σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
270/1.500σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/Στο διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Αμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή
88,0×85,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
68,1
Μετάδοση
Κίνηση
Πίσω
Κιβώτιο
Αυτόματο οκτώ σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)