Ράλι Σουηδίας 2010: Ο Seb στη γειτονιά των Φινλανδών
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2010 ξεκινά στη χιονισμένη γειτονιά των Φινλανδών οδηγών της Ford -M. Hirvonen, J.M. Latvala και M. Gronholm- και ο Sebastien Loeb λέει ότι η μεταφορά του αγώνα στο σουηδικό βορρά τους χρίζει επικρατέστερους για τη νίκη.
2
Παρότι είναι ο μόνος μη Σκανδιναβός που έχει σπάσει το προπύργιο των τοπικών οδηγών κερδίζοντας στη Σουηδία, ο Sebastien Loeb λέει ότι οι Φινλανδοί αντίπαλοί του έχουν το πλεονέκτημα -λόγω επιφάνειας- για τη νίκη στο φετινό Ράλι Σουηδίας, που ανοίγει την αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2010 στις 12-14 Φεβρουαρίου.
Ο Γάλλος εκτιμά ότι το έργο του θα είναι αρκετά δύσκολο διότι οι οργανωτές μετέφεραν την πλειοψηφία των Ειδικών Διαδρομών βορειότερα και συνεπώς θα υπάρχει περισσότερο χιόνι – στο οποίο λέει ότι οι Φινλανδοί υπερτερούν.
Μου αρέσει που ξεκινάει με αυτό το ράλι η χρονιά, αλλά οι συνθήκες θα είναι πολύ δύσκολες είπε ο εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής και συνέχισε: Πρέπει μόνο να μείνεις στο δρόμο, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο αν σκεφτώ το ράλι του 2008 (σ.σ.: όπου ο S. Loeb είχε βγει από το δρόμο και εγκατέλειψε).
Ο Seb συνέχισε: Οι συνθήκες θα είναι πολύ διαφορετικές από το 2008, όμως. Έχει πέσει χιόνι στο παγωμένο χώμα, η θερμοκρασία δεν έχει ανέβει πάνω από τους μηδέν βαθμούς Κελσίου και το χιόνι δεν έχει μετατραπεί σε στρώμα πάγου.
Μας περιμένει ένα στρώμα χιονιού που μοιάζει με πούδρα πάνω σε παγωμένο χώμα, συνεπώς η πρόσφυση θα αλλάζει διαρκώς. Είναι λίγο ρώσικη ρουλέτα – θα προτιμούσα ένα καλό στρώμα πάγου, με διαρκή πρόσφυση. Δεν πιστεύω ότι είμαι το φαβορί για τη νίκη, οι Φινλανδοί αισθάνονται πιο άνετα από μένα εδώ. Πρέπει απλά να κρατήσω το αυτοκίνητο μέσα στο δρόμο!
Οι Φινλανδοί
Μιας και θα χρειαστεί μια έκπληξη μεγατόνων για να διεκδικήσει ο Kimi Raikkonen τη νίκη μόλις στο πέμπτο ράλι της καριέρας του -και δεύτερο με τη Citroen C4 WRC-, οι Φινλανδοί για τους οποίους μιλά ο Seb είναι οι Mikko Hirvonen, Jari Matti Latvala και Marcus Gronholm. Οι δύο πρώτοι της εργοστασιακής Ford, ο τρίτος της Stobart Ford.
Ο Mikko, δεύτερος στη Σουηδία το 2008, τόνισε: Είναι σπουδαίο για μένα να ξεκινά η χρονιά με αυτό το ράλι. Ένας οδηγός μπορεί να αισθάνεται περισσότερο ελεύθερος στο χιόνι, διότι εκεί η οδήγηση δεν απαιτεί την ίδια ακρίβεια στις αγωνιστικές γραμμές όσο στο χώμα και στην άσφαλτο.
Μπορείς να διατηρείς μεγαλύτερη ταχύτητα μέσα στις στροφές και να χρησιμοποιείς τα τοιχία συσσωρευμένου χιονιού στις άκρες του δρόμου, για να τοποθετείς σωστά το αυτοκίνητο. Η πρόσφυση είναι εκπληκτική, κατέληξε ο 29χρονος.
Ο νικητής του τελευταίου Ράλι Σουηδίας, το 2008, ήταν ο έτερος εργοστασιακός οδηγός της Ford, Jari Matti Latvala. Λατρεύω την οδήγηση στο χιόνι και θέλω να πιστεύω ότι είναι ρεαλιστικός ο στόχος να ανέβω στο βάθρο εδώ» είπε ο 24χρονος. «Είναι ένας από τους πιο εντυπωσιακούς αγώνες της χρονιάς.
Αντίστοιχα, ο Marcus Gronholm -που λαμβάνει μέρος περιστασιακά σε ράλι μετά την αποχώρησή του στο τέλος του 2007- έχει θέσει επίσης το στόχο να ανέβει στο βάθρο του Ράλι Σουηδίας – αν και ο δις πρωταθλητής δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να πιέσει ακόμα και για τη νίκη, με το Focus WRC της Stobart Ford.
Ο 41χρονος είπε: Με χαροποιεί ότι θα οδηγήσω ξανά το Focus, ακόμα δίνει πολύ καλή αίσθηση. Όλες οι Ειδικές σε αυτό το ράλι θα είναι αρκετά δύσκολες, αλλά ακούω ότι έχει χιονίσει πολύ, συνεπώς θα υπάρχουν ψηλά τοιχία χιονιού που θα κάνουν τις συνθήκες καλές.
Ο ρεαλιστικός μου στόχος είναι το βάθρο, αλλά θα ήταν φανταστικά να διεκδικούσα και τη νίκη. Αυτό θα είναι δύσκολο, μετά από τόσο μεγάλη αποχή από το WRC. Θα πρέπει απλά να περιμένω και να δω σε ποιο επίπεδο είναι η ταχύτητά μου.
Ράλι Σουηδίας
Το WRC επιστρέφει στη Σουηδία μετά το 2008. Τότε ο 2008 η καιρός δεν ήταν αρκετά… κακός, οι Ειδικές Διαδρομές σπάνια ήταν χιονισμένες και οι αγωνιζόμενοι είχαν σοβαρά προβλήματα, διότι στο χιόνι έσπαγαν τα καρφιά των ελαστικών και η πρόσφυση ήταν ελάχιστη.
Για το λόγο αυτό οι Σουηδοί κράτησαν μόνο δύο Ειδικές από το 2009 και μετέφεραν τον αγώνα βορειότερα. Οι υπερειδικές θα γίνουν στο Karlstad, αλλά το Service Park θα βρίσκεται 85 χλμ. μακριά, στην πόλη Hagfors. Η πλειοψηφία των Ειδικών θα διεξαχθεί στα γύρω δάση των περιοχών Varmland και Dalarna.
Αν ο πάγος και το χιόνι είναι αρκετά, σε θερμοκρασίες που μπορεί να πέσουν ακόμα και στους -25 βαθμούς Κελσίου, τότε ο αγώνας θα είναι ταχύτατος και θεαματικός. Κυρίως λόγω της χρήσης των τοιχίων χιονιού που διαμορφώνονται στο περιθώριο του δρόμου – στα οποία οι οδηγοί ακουμπούν ενίοτε το αυτοκίνητό τους για να το τοποθετούν σωστά. Η ισορροπία είναι λεπτή, διότι αν το παρακάνουν μπορεί να κολλήσουν στο χιόνι ή να φράξουν τα ψυγεία τους.
auto.in.gr
- Ο Τραμπ εύχεται «ευτυχισμένα Χριστούγεννα» ακόμα και στα «αποβράσματα της ριζοσπαστικής αριστεράς»
- Ρωσία: Η αεράμυνα κατέρριψε 25 ουκρανικά drones που κατεθύνονταν στη Μόσχα
- Υεμένη: Συμφωνία ανταλλαγής πτωμάτων και αιχμαλώτων ανάμεσα στις αντιμαχόμενες πλευρές
- Βολιβία: Κινητοποιήσεις εργαζομένων στα ορυχεία εναντίον της κατάργησης των επιδοτήσεων στα καύσιμα
- Συρία: Αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Ιορδανίας εναντίον κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών
- Ονδούρα: Η κυβέρνηση Τραμπ «συνεχάρη» τον εκλεκτό της νέο πρόεδρο της χώρας
- Βόρεια Κορέα: Εκτόξευση νέου τύπου πυραύλου μεγάλου βεληνεκούς και παρουσίαση πυρηνοκίνητου υποβρυχίου
- Παναθηναϊκός: Στις 39.074 θέσεις η τελική χωρητικότητα του νέου γηπέδου στον Βοτανικό
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)

























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442