Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Formula 1 2010: Πρώτοι γύροι, πρώτες εκτιμήσεις

Formula 1 2010: Πρώτοι γύροι, πρώτες εκτιμήσεις

Τα μέλη των ομάδων σχολιάζουν αν η Ferrari είναι ταχύτερη όλων, τι κρύβει η McLaren και ποιά είναι τα αρχικά προβλήματα της Mercedes W01 μετά τις πρώτες δοκιμές στη Βαλένθια.

Πάνος Ν. Διαμάντης

Ο Fernando Alonso δήλωσε στον ισπανικό Τύπο ότι σημείωσε τον πρώτο χρόνο του τριημέρου των δοκιμών της Βαλένθια (01-03/02) …χωρίς να εκμεταλλευτώ το 100% των δυνατοτήτων της Ferrari F10. Για την ακρίβεια, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του τουλάχιστον με 20 κιλά καυσίμου.


Αν και καμία ομάδα δεν πίεσε το νέο της μονοθέσιο στο απόλυτο όριο, η δήλωση του Ισπανού είναι αντιπροσωπευτική του καλού πρώτου δείγματος του ιταλικού μονοθεσίου. Τουλάχιστον από πλευράς αεροδυναμικής (της αχιλλείου πτέρνας του 2009) και απόλυτης ταχύτητας.


Με αυτή την άποψη συμφωνούν αρκετοί οδηγοί του σπορ. Ο Michael Schumacher υποστήριξε ότι …η Ferrari δείχνει πολύ δυνατή και ο Pedro de la Rosa ότι …η νέα Ferrari εντυπωσίασε τους πάντες.


Ο πρωταθλητής Jenson Button συμπλήρωσε: Νομίζω ότι μπορείτε να πείτε ότι η Ferrari είναι γρήγορη – αλλά δεν ξέρουμε πόσο γρήγορη. Δεν θα μπορούσαν να είχαν κάνει αυτό το χρόνο αν δεν ήταν ανταγωνιστικό το μονοθέσιο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις πόσα καύσιμα είχαν και πότε τα χρησιμοποιούσαν.


Οι χαμηλότεροι χρόνοι τους, στους οποίους φαντάζομαι είχαν πολλά καύσιμα, ήταν επίσης ανταγωνιστικοί – οπότε εκτιμώ ότι είναι γρήγοροι, κατέληξε ο Αγγλος.


Όλα τα παραπάνω δεν συνεπάγονται αυτόματα ότι η McLaren υστερεί ή ότι η Mercedes GP δεν θα λύσει τα μικρά προβλήματα ισορροπίας της W01 στις τρεις επόμενες συναντήσεις δοκιμών της Formula 1 πριν το πρώτο Grand Prix του Μπαχρέιν (14/03).


Εξάλλου, υπάρχει πάντοτε και το θέμα του άγνωστου φορτίου καυσίμου – και το θέμα της διαχείρισης των ελαστικών στη συστοιχία γύρων, όπως εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael: Κανείς μας δεν είχε προβλήματα μέχρι τώρα με τα ελαστικά και πιστεύω ότι αυτό έχει να κάνει με τα φορτία καυσίμου.


Τα μπροστινά ελαστικά είναι πιο στενά κι έτσι έχει αυξηθεί η πίεση που δέχεται η επιφάνειά τους που εφάπτεται στο έδαφος. Στο παρελθόν η θέρμανση των ελαστικών έχει αποδειχθεί ορισμένες φορές παραπλανητική.


Μπορείς αρχικά να μην καταφέρνεις να θερμάνεις τα ελαστικά κι έπειτα, όταν το καταφέρνεις, να χάνεις την απόδοσή τους και να πιστεύεις ότι δεν είσαι σε καλή κατάσταση για τον πρώτο αγώνα – κι όταν φτάνεις εκεί ξαφνικά να συνειδητοποιείς ότι δεν έχεις προβλήματα θέρμανσης των ελαστικών και ότι ΄πετάς΄.


Παρόλα αυτά, κάποια πρώτα συμπεράσματα βγήκαν από τη Βαλένθια. Με εξαίρεση την παρατήρηση πως η αξιοπιστία σχεδόν όλων των μονοθεσίων ήταν φαινομενική, όλες τις υπόλοιπες παρατηρήσεις τις εκφράζουν παρακάτω τα μέλη των ομάδων:


Ferrari: Ανασύνταξη


Μετά το ατυχές 2009 η Ferrari έδειξε στη Βαλένθια ότι έχει και πάλι μονοθέσιο ικανό να την κάνει ξανά πρωταγωνίστρια το 2010. Βεβαίως, παραμένει πάντοτε το ερωτηματικό του κινητήρα, καθώς ακούγεται ότι στον Ferrari V8 η κατανάλωση είναι αυξημένη – και που αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα με την απαγόρευση των ανεφοδιασμών στα φετινά pit-stops των GP.


Ο Fernando Alonso φρόντισε να κρατήσει προσγειωμένους τους ανθρώπους της Ferrari μετά τις ενθαρρυντικές πρώτες δοκιμές, λέγοντας: Δεν ξέρω αν ήμασταν και τις τρεις μέρες στην κορυφή λόγω των καυσίμων ή αν είμαστε αληθινά ανταγωνιστικοί.


Αλλά πριν γίνουμε ανταγωνιστικοί πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το αυτοκίνητο είναι δυνατό και αξιόπιστο και ότι θα τερματίζουμε όλα τα Grands Prix. Δεν νομίζω ότι μέχρι τις τελευταίες δοκιμές θα ασχοληθούμε με την απόδοση.


Ο Ισπανός συνέχισε: Η πρώτη εντύπωση είναι πάντα καλή. Ήταν καλή και πέρσι – και δεν έμπαινα συχνά στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης. Για το λόγο αυτό είμαι πολύ, πολύ προσεκτικός.


Ήταν η πρώτη μέρα και η προτεραιότητά μου ήταν να αισθανθώ απολύτως άνετα. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να ανακαλύψω και να μάθω. Πολλά εξαρτήματα του μονοθεσίου στα οποία πρέπει να προσαρμοστώ. Το κάθισμα, τα πεντάλ, το νέο μου κράνος, τα φρένα της Brembo με τα οποία δεν έχω οδηγήσει ποτέ.


Με βοήθησαν πάρα πολύ όμως οι ρυθμίσεις του Felipe από την πρώτη μέρα, διότι δεν έχασα χρόνο με τις ρυθμίσεις. Αφοσιώθηκα στην προσπάθεια να αισθανθώ άνετα, διότι οι ρυθμίσεις που έκανε ο Felipe ήταν αρκετά καλές για να βγω στην πίστα το πρωί, κατέληξε.


McLaren: Εν κρυπτώ


Σε καμία περίπτωση η αγγλική ομάδα δεν αποκάλυψε την πλήρη δυναμική της ΜΡ4/25 στη Βαλένθια. Την πρώτη μέρα με τον δοκιμαστή Gary Paffett δοκίμαζε νέα εξαρτήματα, τη δεύτερη ο Lewis Hamilton σημείωσε με άνεση τον τρίτο χρόνο και είπε ότι το μονοθέσιο είναι πολύ καλύτερο φέτος – ενώ την τρίτη ο Jenson Button δεν κατάφερε να δουλέψει όπως θα ήθελε.


Ο Αγγλος είναι επτά εκατοστά πιο ψηλός από τον Lewis και όλη τη μέρα προσπαθούσε να αισθανθεί άνετα στο νέο του κόκπιτ. Από τις φωτογραφίες μπορεί κανείς να δει ότι το κράνος του είναι πολύ ψηλά – ειδικά αν συγκριθεί με τη θέση του κράνους του L. Hamilton όταν οδηγεί.


Έτσι, ο Jenson δεν κατάφερε να φέρει την ΜΡ4/25 στα μέτρα του. Και τόνισε: Εδώ δεν είναι το σωστό μέρος για να σκεφτόμαστε ποιος είναι γρήγορος και ποιος όχι. Φαντάζομαι ότι όλοι θα έχουν ανανεωμένα εξαρτήματα για τον πρώτο αγώνα έτσι κι αλλιώς και με τις διαφορές στα καύσιμα μπορείς να αγωνίζεσαι με ένα εύρος 10 ως 160 κιλών καυσίμου.


Είναι τεράστια διαφορά και δύσκολο να βγάλεις συμπεράσματα. Στις επόμενες δοκιμές θα είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε καλύτερα πόσος χρόνος αντιστοιχεί για τον καθένα ανά δέκα κιλά καυσίμου. Προς το παρόν είναι σημαντικό να αφοσιωθούμε στο μονοθέσιό μας και να δουλέψουμε στη βελτίωσή του.


Mercedes GP: Εξισορρόπηση


Η νέα Mercedes W01 είχε προβλήματα με την κατανομή βάρους, σύμφωνα με τον Ross Brawn. Εμφάνισε προβλήματα νεότητας, στις εξατμίσεις και το υδραυλικό κύκλωμα. Δεν ήταν αρκετά γρήγορη, σύμφωνα με τον Michael Schumacher και τον Norbert Haug.


Ωστόσο, οι παραπάνω δηλώσεις πιθανότατα δραματοποιούν λίγο την κατάσταση. Αλλωστε, στη Βαλένθια η ομάδα δεν είχε τοποθετήσει ούτε τον οριστικό νέο διαχύτη ούτε τη νέα εμπρός πτέρυγα. Επιπλέον, ο R. Brawn είπε ότι το πρόβλημα είναι ορατό και θα λυθεί μέχρι τις δοκιμές της επόμενης εβδομάδας στη Χερέθ.


Συγκεκριμένα, ο Βρετανός αγωνιστικός διευθυντής τόνισε: Με βαρύ φορτίο καυσίμου δεν ήμασταν τόσο κακοί, αλλά είμαστε λίγο μακριά από τους κορυφαίους χρόνους. Το πρόβλημα εντοπίζεται στη συμπεριφορά και στην ισορροπία του μονοθεσίου, αλλά μπορούμε να το επιλύσουμε για τις επόμενες δοκιμές της Χερέθ.


Ξέρουμε ποιο είναι το πρόβλημα. Φυσικά οι άλλες ομάδες θα προοδεύουν επίσης, οπότε δεν είμαστε όσο γρήγοροι όσο ήταν η Ferrari και ο Lewis [Hamilton]. Φαίνεται λοιπόν ότι έχουμε λίγη δουλειά μπροστά μας.


Ο Norbert Haug υπενθύμισε ότι …η ταχύτητά μας θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, όμως έχουμε παραπάνω από τέσσερις εβδομάδες μέχρι τον πρώτο αγώνα και το μονοθέσιό μας θα υποστεί πολύ μεγάλες αλλαγές, ενώ ο Σούμι συμπλήρωσε: Νομίζω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά αν το μονοθέσιο θα κερδίζει εξαρχής είναι άλλο θέμα.


Για μένα δεν είναι τόσο σημαντικό – είναι μεγάλη η χρονιά. Πρέπει να κερδίζουμε βαθμούς από την αρχή. Δεν θα περίμενα νίκες από την πρώτη στιγμή. Ούτε περίμενα κάτι τέτοιο ούτε στόχευα σε αυτό. Αλλά πρέπει να είμαστε αρκετά δυνατοί στην εξέλιξη. Το βασικό που πρέπει να κοιτάξουμε τώρα είναι η αξιοπιστία. Να κάνουμε όσο τον δυνατόν περισσότερους γύρους και να μην ανησυχούμε τόσο για τους χρόνους.


Sauber, Williams & Renault


Για τη Sauber οι δεύτεροι χρόνοι στη Βαλένθια ήταν καλύτεροι από ό,τι θα περίμενε κανείς, ενώ για τις Williams και Renault ήταν χειρότεροι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τα μέλη των ομάδων είπαν ότι τα γυρολόγια στην ισπανική πίστα δεν είναι αντιπροσωπευτικά.


Ειδικά ο Pedro de la Rosa, της Sauber, είπε: Θα προσπαθήσουμε [να ανέβουμε στο βάθρο], αλλά δεν είναι ιδιαίτερα πιθανό. Έχουμε καλό μονοθέσιο, αλλά η ομάδα είναι πολύ μικρή.


Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές – ο στόχος μας είναι να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς, όχι να κερδίζουμε αγώνες. Δεν έχει σημασία ότι η Ferrari είναι ταχύτερη γιατί δεν είναι η βασική μας αντίπαλος – παρότι είμαστε σε αρκετά καλή θέση.


Αντίθετα, ο Sam Michael διασκέδασε τις εντυπώσεις: Ήταν πολύ σημαντικό να έχουμε τον κινητήρα της Cosworth και να έρθουμε εδώ, για να δοκιμάσουμε για πρώτα φορά ορισμένα εξαρτήματα. Είχαμε ορισμένα μικρά προβλήματα, αλλά τίποτα που να μην μπορούμε να λύσουμε γρήγορα – κανένα δομικό πρόβλημα.


Ο Robert Kubica κατέληξε, μιλώντας για τη νέα Renault R30: Μοιάζει με το παλιό μονοθέσιο, αλλά είναι καινούριο. Ίσως αυτό συμβαίνει επειδή έχει μικρότερο μήκος σε σχέση με τα υπόλοιπα. Με πλήρες φορτίου καυσίμου είμαστε ανταγωνιστικοί – και δεν πιστεύω ότι είμαστε πολύ πίσω από τη Ferrari.


F1 2010 – ΔΟΚΙΜΕΣ ΒΑΛΕΝΘΙΑ


(Ταχύτεροι γύροι ανά οδηγό)




















































































ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΧΡΟΝΟΣΓΥΡΟΙ
1. AlonsoFerrari1:11.470127
2. MassaFerrari1:11.722226
3. KobayashiBMW Sauber1:12.05696
4. De la RosaBMW Sauber1:12.094154
5. HamiltonMcLaren1:12.256108
6. KubicaRenault1:12.426188
7. M.SchumacherMercedes1:12.438122
8. AlguersuariToro Rosso1:12.57697
9. RosbergMercedes1:12.899158
10. ButtonMcLaren1:12.95182
11. PetrovRenault1:13.09775
12. BarrichelloWilliams1:13.377177
13. HulkenbergWilliams1:13.669126
14. BuemiToro Rosso1:13.823125
15. PaffettMcLaren1:13.84686


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο