Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Δοκιμές Βαλένθια, 1η μέρα: O M. Schumacher ταχύς, o F. Massa ταχύτερος

Δοκιμές Βαλένθια, 1η μέρα: O M. Schumacher ταχύς, o F. Massa ταχύτερος

Ο Γερμανός επέστρεψε στην ενεργό δράση με τη νέα Mercedes W01 κι άφησε υποσχέσεις την πρώτη μέρα δοκιμών στη Βαλένθια.

2

Ο παλιός καλός Michael Schumacher, ο πρώτος χρόνος της Ferrari F10 με τον Felipe Massa και η απρόσμενη ταχύτητα της Sauber C29 με τον Pedro de la Rosa έκλεψαν την παράσταση την πρώτη ημέρα των επίσημων δοκιμών της Formula 1 στη Βαλένθια, ενάμισι μήνα πριν το πρώτο Grand Prix του 2010 στο Μπαχρέιν (14/03).


Ο Σούμι μπήκε στο κόκπιτ της Mercedes MGP W01 μετά το μεσημεριανό διάλειμμα και συμπλήρωσε 40 γύρους. Κατέβαζε εντυπωσιακά το γυρολόγιό του, για να σταματήσει στην 3η θέση – πίσω από τους F. Massa και P. de la Rosa, αλλά μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον ομόλογό του Nico Rosberg!


Ίσως η πρόσφυση της ασφάλτου της πίστας της ισπανικής πόλης να ήταν βελτιωμένη το απόγευμα, ωστόσο η επίδοση του Γερμανού θύμισε τον παλιό καλό του εαυτό – δεδομένου ότι οδηγούσε για πρώτη φορά μονοθέσιο των σύγχρονων κανονισμών, με τα νέα ελαστικά.


Ήταν το τέλειο ντεμπούτο του νέου αυτοκινήτου σήμερα, είπε ο Michael Schumacher. Αισθάνθηκα απολύτως άνετα και όλα μου φαινόταν φυσιολογικά. Ήταν σαν το ξεκίνημα της καριέρας μου το 1991, όταν στον πρώτο γύρο σκέφτηκα ότι ΄αυτό ήταν αληθινά γρήγορο΄ κι από το δεύτερο γύρο αισθανόμουν υπερβολικά ενθουσιασμένος.


Αισθάνομαι σαν νέο παιδί ξανά και το απόλαυσα. Κάναμε καλή δουλειά σήμερα, ελέγξαμε τα συστήματα – και, το κυριότερο, το αυτοκίνητο δούλεψε αξιόπιστα. Εγώ κι ο Nico συμπληρώσαμε 79 γύρους και η δουλειά της ομάδας ήταν σπουδαία, κατέληξε.


Από την πλευρά του, ο N. Rosberg είπε: Οι αρχικές μου εντυπώσεις είναι ότι το μονοθέσιο είναι πολύ καλό. Καθόμουν πολύ χαμηλά και δεν μπορούσα να δω καλά την πίστα, αλλά αυτό θα το αλλάξουμε για αύριο. Είναι πολύ νωρίς να αποκομίσουμε εντυπώσεις αν το μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό.


Ο Felipe Massa, που απέδειξε ότι το ατύχημα στη Βουδαπέστη το καλοκαίρι του 2009 δεν του κόστισε καθόλου από την ταχύτητά του, είπε ότι μπορεί οι δοκιμές να μην αφήνουν περιθώριο για ασφαλή συμπεράσματα, αλλά η Ferrari F10 άφησε πολύ καλές ενδείξεις. Καλύτερες από το ντεμπούτο της περσινής F60, τουλάχιστον.


Το αυτοκίνητο απέδωσε πολύ καλά. Αισθάνομαι ότι είναι πιο εύκολο στην οδήγηση σε σχέση με το περσινό – πέρσι ήταν πάντοτε δύσκολο να βρούμε την ισορροπία του. Τώρα, αν και ήταν μόνο μια μέρα, ήταν πιο εύκολο να εντοπίσουμε τις σωστές ρυθμίσεις, είπε ο Βραζιλιάνος.


Επίσης, δεν αισθάνθηκα ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τα ελαστικά. Ήταν καλή μέρα, δεν ήταν σαν την περσινή που αμέσως καταλάβαμε ότι είχαμε προβλήματα. Τώρα ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας με ευκολία, είμαι πολύ χαρούμενος. Είναι πάντοτε σημαντικό να σου δώσει καλή πρώτη εντύπωση το αυτοκίνητο.


Δουλέψαμε στη σωστή κατεύθυνση – αλλά δεν είναι αρκετό. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να βελτιώσουμε μέχρι τον πρώτο αγώνα κι αυτό είναι το σημαντικότερο. Η F1 κινείται πολύ γρήγορα κι αν δεν βελτιώνεις διαρκώς το μονοθέσιο, είναι δύσκολο.


Ο Felipe κατέληξε: Είμαι χαρούμενος που γύρισα, μετά από τόσο καιρό που έβλεπα τους αγώνες από την τηλεόραση ή από την άκρη της πίστας. Όλα πήγαν καλά σχετικά με τη φυσική μου κατάσταση. Συμπλήρωσα 100 γύρους αλλά θα μπορούσα να είχα κάνει πολλούς περισσότερους, είμαι 100% έτοιμος να γυρίσω στους αγώνες.


Αν η επίδοση του P. de la Rosa δεν ήταν τρικ προσέλκυσης χορηγών, η επίδοση της Sauber C29 ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Το αυτοκίνητο ήταν αξιόπιστο εξαρχής και αντιδρούσε πολύ καλά στις παρεμβάσεις μας. Οδηγικά θα βελτιωθώ περισσότερο, διότι οδήγησα για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό, είπε.


Ο Ισπανός συγκέντρωσε πάνω του όλη την προσοχή των Ισπανών δημοσιογράφων, μιας κι ο Fernando Alonso θα κάνει το ντεμπούτο του την Τετάρτη (03/02). Αντίθετα, ο Lewis Hamilton θα οδηγήσει για πρώτη φορά αύριο Τρίτη (02/02) τη νέα McLaren MP4/25, όπως κι ο Vitaly Petrov τη νέα Renault R30 κι ο Kamui Kobayashi τη Sauber C29. Για τη Mercedes GP θα οδηγεί ο N. Rosberg.


Σχετικά με τη McLaren, ο δοκιμαστής της ομάδας Gary Paffett έκανε σήμερα τον πρώτο έλεγχο των συστημάτων του μονοθεσίου και παράλληλα δοκίμασε πολλά νέα αεροδυναμικά εξαρτήματα, τα οποία δεν περιλαμβάνονταν στο μονοθέσιο της παρουσίασης την προηγούμενη Παρασκευή (29/01).


Η Williams FW32 και η Toro Rosso STR5 αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα, με τον Rubens Barrichello της πρώτης να σταματάει στην πίστα προς το τέλος και τον Sebastien Buemi της δεύτερης να συμπληρώνει μόλις 18 γύρους, με πρόβλημα στο κιβώτιο.


Ωστόσο, ο Ελβετός πρόλαβε να σημειώσει χρόνο ταχύτερο της Renault R30 του Robert Kubica. Η ομάδα του Ενστοουν δούλευε στην κατανομή βάρους, αλλά ο Πολωνός τόνισε: Η πρώτη μου δοκιμή με την R30 πήγε καλά. Είχαμε πολλά που έπρεπε να ελέγξουμε στο αυτοκίνητο και δεν έχουμε προβλήματα να αναφέρουμε.


Αύριο θα δουλέψουμε στην ισορροπία και την περαιτέρω κατανόηση του αυτοκινήτου. Τα πιο στενά εμπρός ελαστικά επιδρούν στο αυτοκίνητο, αναμφίβολα, αλλά είναι δύσκολο να κρίνω πόσο γιατί αυτή ήταν η πρώτη μου οδηγική εμπειρία με την R30. Γενικώς, θα κάνουν το αυτοκίνητο υποστροφικό στις γρήγορες στροφές.


ΔΟΚΙΜΕΣ F1 2010 – ΒΑΛΕΝΘΙΑ


ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ

















































ΟΔΗΓΟΣΟΜΑΔΑΧΡΟΝΟΣΓΥΡΟΙ
1. MassaFerrari1:12.574102
2. De la RosaBMW Sauber1:12.78474
3. SchumacherMercedes GP1:12.94740
4. RosbergMercedes GP1:13.54339
5. PaffettMcLaren1:13.84686
6. BarrichelloWilliams1:14.44975
7. BuemiToro Rosso1:14.76218
8. KubicaRenault1:15.00069


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο