Fiat 500C 1.4 Dualogic: Erase and Rewind
Θέλοντας να αφήσει οριστικά πίσω της το παρελθόν, η Fiat επιστρέφει σε αυτό επαναφέροντας το ύφασμα στην οροφή του καταξιωμένου, πια, cinquecento.
Γιάννης Αδάναλης
Αποτελεί τη σημαντικότερη -εμπορικά τουλάχιστον- πρόταση που διαθέτει αυτήν τη στιγμή στην γκάμα της η Fiat και έναν από τους πιο αξιόπιστους λόγους για τους οποίους η ιταλική φίρμα επέστρεψε, μετά από αρκετά χρόνια μάλιστα, σε θετικό πρόσημο.
Αφήνοντας το Bravo να δίνει τη δική του μάχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, το Punto Εvo να προσπαθεί να αναθερμάνει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με σχεδιαστικά τεχνάσματα και προσθήκες τεχνολογίας και το Panda να μετρά ήδη οκτώ χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, αυτό που απομένει είναι το Fiat 500.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.368 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 100 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 131 Nm/ 4.250 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 11,0 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 182 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 16.550 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 19.150 ευρώ |
Ένα καλοσχεδιασμένο αυτοκίνητο πόλης που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πλούσιο σε επιτυχίες παρελθόν του, δίνοντας παράλληλα τις δικές του απαντήσεις στην πετυχημένη ή μη, προσπάθεια αναβίωσης των MINI και VW Beetle.
Στην επιβεβαιωμένη πρόθεση της φίρμας να επαναφέρει στοιχεία ρομαντισμού στην γκάμα της -δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την αναβίωση της Abarth έστω και ως ξεχωριστό brand name- εντάσσεται και η προσθήκη υφάσματος στην οροφή του σύγχρονου Cinquecento.
Ουσιαστικές αλλαγές στον σχεδιασμό του 500C δεν υπάρχουν, γεγονός που σου επιτρέπει να εξοικειωθείς πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο γρήγορα με την απουσία μετάλλου από την οροφή.
Από την πρώτη στιγμή, άλλωστε, γίνεται κατανοητό ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα full cabrio αμάξωμα, αλλά με μια πρόταση που τις παλιές καλές εποχές θα μπορούσε να λανσαριστεί και ως Targa.
| Υπέρ | |
Σχεδιασμός αμαξώματος | |
Πληρότητα εξοπλισμού | |
Οδική συμπεριφορά | |
| Κατά | |
Λειτουργία κιβωτίου | |
Ηχομόνωση οροφής | |
| |
Όπως και να έχει το γεγονός, ότι μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ./ώρα ένας ηλεκτρικός μηχανισμός φροντίζει για την αναδίπλωση της οροφής αρκεί για να αλλάξει την ψυχολογία του οδηγού και των επιβατών.
Οι glossy επιφάνειες στο ταμπλό υποδέχονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το επιπλέον φως που εισρέει -άφθονο πια- στο εσωτερικό, έστω και αν αυτό προέρχεται από τις θαμπές λάμπες… πυρακτώσεως των ελληνικών δρόμων.
Την ίδια στιγμή η αίσθηση ότι βρίσκεσαι πιο κοντά στην άσφαλτο ενισχύεται, καθώς η μέτρια ηχομόνωση, που κατά παράδοση προσφέρει το ύφασμα μιας οροφής με μόλις δύο επιστρώσεις υλικών, επιτρέπει στους αεροδυναμικούς -και όχι μόνο- θορύβους να γίνονται πολύ πιο εύκολα αντιληπτοί.
Αντίστοιχα, οι κραδασμοί που φτάνουν με μεγαλύτερη συχνότητα και ένταση στα χέρια σου μέσω της κολόνας του τιμονιού αναδεικνύουν την αδυναμία του πλαισίου να διατηρήσει την ακαμψία του στα επίπεδα του κλειστού αμαξώματος.
Κατά τ΄άλλα ο εξοπλισμός παραμένει πλούσιος -ιδιαίτερα σε επίπεδο ασφάλειας καθώς οι επτά αερόσακοι, το ESP και τα πέντε αστέρια του EuroNCAP δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης- και οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό ανεπηρέαστοι.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 182 λίτρα, έχοντας χάσει μόλις 3 λίτρα σε σχέση πάντα με την κλειστή εκδοχή του αυτοκινήτου.
Γνώριμη, μεταξύ άλλων, είναι και η συμπεριφορά του 500C στην άσφαλτο. Απουσία ουσιαστικών τροποποιήσεων στα μηχανικά μέρη του, προσομοιώνει με επιτυχία τα χαρακτηριστικά κίνησης των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του.
Στη δική μας περίπτωση ο συνδυασμός του 1.400άρη κινητήρα με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των πέντε σχέσεων δεν είναι αυτός που θα σε ενθουσιάσει.
Οι 100 ίπποι και τα 131 Nm μέγιστης ροπής σε πρώτη ανάγνωση αρκούν για να κινήσουν με αξιοπρέπεια τα περίπου 1.000 κιλά του ιταλικού συνόλου.
Από τη στιγμή, μάλιστα, που θα επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport, το δεκαεξαβάλβιδο μοτέρ των 1.400 κ.εκ. δικαιολογεί την παρουσία του στο δημοφιλέστερο, αυτή τη στιγμή Fiat, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης αποκτά το απαιτούμενο ειδικό βάρος.
Το πλαίσιο -παρά τις όποιες υποχωρήσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε επίπεδο ακαμψίας- ανταποκρίνεται στην πίεση. Το ίδιο και οι αναρτήσεις, που εκτός των άλλων έχουν υιοθετήσει τη διάταξη των εκδόσεων Abarth, διαθέτοντας αντιστρεπτική δοκό και στον πίσω, ημιάκαμπτο άξονα.
Μοναδική παραφωνία στο συμπαθέστατο, κατά τ΄άλλα, οδηγικό προφίλ του 500C αποτελεί το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των πέντε σχέσεων.
Αν και η παρουσία του διευκολύνει το έργο του οδηγού μέσα στην πόλη, η υστέρηση που παρουσιάζει στην αυτόματη λειτουργία του δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Κουραστική αποδεικνύεται, ωστόσο, και η έλλειψη έκτης σχέσης, η οποία σε αναγκάζει να διατηρείς τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα σε υψηλότερα από τα συνηθισμένα επίπεδα, με ότι αυτό συνεπάγεται για το θόρυβο που περνά στο εσωτερικό και την κατανάλωση καυσίμου.
Η αλήθεια είναι ότι το 500C διαθέτει τρωτά σημεία, που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την υποβαθμισμένη ακαμψία του αμαξώματος και την κατασκευαστική προχειρότητα που αναδεικνύει η αναποτελεσματική ηχομόνωση της υφασμάτινης οροφής.
Παρά τα δεινά του… υφάσματος και του αυτοματοποιημένου κιβωτίου της συγκεκριμένης έκδοσης, το μικρό Fiat δείχνει ικανό να κρύψει τις αδυναμίες του, συνεχίζοντας την εμπορική του προέλαση εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.368 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 100/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 131/4.250σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 72×84 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 1 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 73,1 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Αυτοματοποιημένο μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3,91 | |
| 2η | :1/2,16 | ||
| 3η | :1/1,48 | ||
| 4η | :1/1,12 | ||
| 5η | :1/0,9 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 3.73 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 5,5×15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Goodyear |
| Ελαστικά | 185/55/15 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 2,9 |
| Διάμετρος στροφής | 10,6 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 3,546 μέτρα |
| Πλάτος | 1,627 μέτρα |
| Ύψος | 1,428 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,3 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.415/1.410 |
| Χώρος αποσκευών | 182 λίτρα |
| Βάρος | 980 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,8 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 7,1 |
| Εκτός | 5,0 |
| Μέση | 5,8 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 35 |
| Αυτονομία | 603 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 182 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 11,0 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
- Τσερνόμπιλ: Η προστατευτική κατασκευή δεν μπλοκάρει πλέον τη ραδιενέργεια οκτώ μήνες μετά το πλήγμα
- Κακοκαιρία Byron: Συναγερμός στη Λάρισα – Πλημμύρισαν τα πρώτα σπίτια από την υπερχείλιση του Ενιπέα
- Ο Μπόρζες αποθέωσε τον Ιωαννίδη μετά από το Μπενφίκα – Σπόρτινγκ
- Ποιοτική απασχόληση: Για την εργασιακή Ιθάκη… είναι μακρύς ο δρόμος
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις





Σχεδιασμός αμαξώματος
Λειτουργία κιβωτίου
![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442