GP Κίνας 2009: Τα νέα μυστικά των βρόχινων ρυθμίσεων
«Το πρόβλημα να ανεβάσεις τη θερμοκρασία των ελαστικών στο ιδανικό επίπεδο είναι κάπως νέο για μένα» είπε σκεπτικός ο Jenson Button στη συνέντευξη Τύπου της Σαγκάης για το πρόβλημα που του κόστισε στο GP Κίνας την τρίτη του διαδοχική νίκη στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. «Ξέρετε, δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα αυτό στο παρελθόν. […]
«Το πρόβλημα να ανεβάσεις τη θερμοκρασία των ελαστικών στο ιδανικό επίπεδο είναι κάπως νέο για μένα» είπε σκεπτικός ο Jenson Button στη συνέντευξη Τύπου της Σαγκάης για το πρόβλημα που του κόστισε στο GP Κίνας την τρίτη του διαδοχική νίκη στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1.
«Ξέρετε, δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα αυτό στο παρελθόν. Τα ελαστικά δεν δείχνουν να δουλεύουν όσο καλά δούλευαν παλιά, όταν υπάρχει πολύ νερό στην πίστα». Αυτό εξαρτάται όχι μόνο από τη διαχείριση που κάνει κάθε μονοθέσιο στα ελαστικά, ούτε μόνο από τη γόμα καθαυτή, αλλά και από δεκάδες άλλες παραμέτρους, λέει ο Frank Dernie, σύμβουλος της Toyota F1.
«Το πρόβλημα είναι ότι το γυρολόγιο στη βρεγμένη άσφαλτο δεν σου δίνει αρκετές πληροφορίες. Πρέπει να κοιτάξεις πόσο γρήγορος είναι ένας οδηγός σε σύγκριση με έναν άλλον ακριβώς στο ίδιο χρονικό σημείο της ημέρας, με τις ίδιες συνθήκες της πίστας και κατά προτίμηση με ελαστικά ίδιας ηλικίας. Κι αυτό είναι εξαιρετικά δυσεύρετο επειδή οι οδηγοί μπαινοβγαίνουν στα pits συνέχεια κ.λπ.»
«Είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις συμπεράσματα στο βρεγμένο». Είδαμε στη Σαγκάη ότι στον 42ο γύρο ο Nico Rosberg πήρε το μεγάλο ρίσκο να δοκιμάσει «ενδιάμεσα» ελαστικά βροχής καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Αρχικά η γόμα δούλεψε και φάνηκε να γίνεται σταδιακά η ιδανική επιλογή, αλλά σύντομα ο ουρανός άνοιξε ξανά.
Ο J. Button μίλησε και για πολύ μεγάλο πρόβλημα υδρολίσθησης, όπως και πολλοί άλλοι οδηγοί. Ο Mark Webber της RBR είπε, μάλιστα, ότι οι συνθήκες ήταν στο όριο, καθώς τα ελαστικά συχνά αδυνατούσαν να απομακρύνουν το παχύ φιλμ νερού πάνω στο οποίο αναγκαστικά γλιστρούσε το μονοθέσιο.
Αυτό είναι θέμα του (σχεδιασμού του) ελαστικού και μόνο, λέει ο διευθυντής μηχανολογίας της Renault, Pat Symonds: «Δεν μπορείς να κάνεις και πολλά για την υδρολίσθηση. Με οτιδήποτε κι αν κάνεις στις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, δεν μπορείς να επηρεάσεις την ταχύτητα υδρολίσθησης ενός συγκεκριμένου ελαστικού.»
«Βρόχινες» ρυθμίσεις: Τότε και τώρα
Σήμερα οι κανονισμοί απαγορεύουν στις ομάδες να αλλάξουν τις ρυθμίσεις του μονοθεσίου μετά τις δοκιμές κατάταξης. Συνήθως αγωνίζονται στη βροχή με ένα μονοθέσιο στημένο για στεγνό – όπως συνέβη τώρα στην Κίνα, όπου το Σάββατο η άσφαλτος ήταν στεγνή, αλλά την Κυριακή πλημμυρισμένη.
Πως στηνόταν παλιά και πως στήνεται σήμερα το μονοθέσιο; Ο P. Symonds εξηγεί: «Παλιά έκανες πιο μαλακή την ανάρτηση και πρόσθετες πτέρυγα, διότι η επιθυμητή αρνητική άντωση είναι πάντοτε υψηλότερη στο βρεγμένο. Έκανες το αυτοκίνητο πιο υποστροφικό.»
«Υπήρχε μια εποχή που αύξανες και το ύψος από το έδαφος για να προσέξεις μήπως ακουμπάει το δάπεδο στην άσφαλτο και γλιστράει. Ωστόσο, δύο εξελίξεις συνέβησαν και σταματήσαμε να αυξάνουμε το ύψος. Πρώτον, η αύξηση της διαμέτρου των ελαστικών έτσι κι αλλιώς αύξησε το ύψος του μονοθεσίου από το έδαφος.»
«Δεύτερον, διαπιστώσαμε ότι με τόσο χαμηλό ύψος είχαμε έτσι κι αλλιώς προβλήματα φθοράς του δαπέδου. Τα ηλεκτρικά συστήματα ελέγχου σου πρέπει να γνωρίζουν ότι έχει τροποποιηθεί η διάμετρος των ελαστικών, ότι έχεις τοποθετήσει βρόχινα ελαστικά. Το πετυχαίνουμε αυτό μέσω του διακόπτη για το πίσω φως.»
«Ποτέ δεν αλλάξαμε χαρτογράφηση του κινητήρα για το βρεγμένο, διότι προσπαθούμε να κάνουμε την καμπύλη ροπής έτσι κι αλλιώς όσο το δυνατόν πιο φιλική. Επίσης, τροποποιούμε τα συστήματα ψύξης των φρένων και του κινητήρα.»
Πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα ρυθμίσεων για στεγνό στη βροχή; O P. Symonds συμπληρώνει: «Αν έχεις ένα αυτοκίνητο στημένο για το στεγνό και αγωνίζεσαι στη βροχή, απέχει λίγο από την ιδανική απόδοση. Αν έχεις ένα αυτοκίνητο στημένο για βροχή και αγωνίζεσαι στο στεγνό, είναι πολύ μακριά από την ιδανική του απόδοση.»
«
auto.in.gr
- Αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια για τις ΜμΕ η Τεχνητή Νοημοσύνη
- Ουκρανία: Λάρι Φινκ και Τζάρεντ Κούσνερ κυρίαρχοι στο παιχνίδι της ανοικοδόμησης
- Google: Απευθείας ηχητική μετάφραση στα ακουστικά ήχου με τη βοήθεια της AI
- Αποκαλύψεις από τον Ρούνεϊ: «Δέχτηκα θανατικές απειλές όταν πήγα από την Έβερτον στη Γιουνάιτεντ»
- Ζουγανέλη: «Ο νόμος ισχύει για όλους» – Η ανάρτηση μετά την αφαίρεση διπλώματος για αλκοόλ
- Lloyd’s List: Μαρινάκης και Αγγελικούση στην κορυφή – 17 Έλληνες στο top 100 της παγκόσμιας ναυτιλίας
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 13.12.2025]
- Πασκουάλ: «Νιώθω υπερήφανος για τους παίκτες μου – Σημαντική νίκη, αλλά όχι κάτι παραπάνω»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

![H στιγμή της επίθεσης στο τουρκικό πλοίο από τη Ρωσία με Geran 2 / Shahed 136 [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/CENK-RORO-2-111x85.jpg)




![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 13.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/nathan-anderson-npruZYZgfA0-unsplash-315x220.jpg)































![Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατέσχεσαν δεξαμενόπλοιο με «λαθραίο ντίζελ» [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/Iran-tanker-1-315x220.jpg)




![H στιγμή της επίθεσης στο τουρκικό πλοίο από τη Ρωσία με Geran 2 / Shahed 136 [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/CENK-RORO-2-315x220.jpg)






















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442