Γιάννης Αδάναλης Σύμφωνα με το «worst case scenario», ο σύγχρονος μεσσίας και νυν Πρόεδρος των Η.Π.Α γυρνά -για μια ακόμη φορά- την πλάτη στη χρεοκοπημένη General Motors, πυροδοτώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Opel και Vauxhall αναζητούν αγωνιωδώς τη νέα τους «στέγη», την οποία οι απρόθυμες -γερμανική και βρετανική αντιστοίχως- κυβερνήσεις, αδυνατούν […]
Σύμφωνα με το «worst case scenario», ο σύγχρονος μεσσίας και νυν Πρόεδρος των Η.Π.Α γυρνά -για μια ακόμη φορά- την πλάτη στη χρεοκοπημένη General Motors, πυροδοτώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Opel και Vauxhall αναζητούν αγωνιωδώς τη νέα τους «στέγη», την οποία οι απρόθυμες -γερμανική και βρετανική αντιστοίχως- κυβερνήσεις, αδυνατούν να τους προσφέρουν.
Τον πρώτο λόγο λαμβάνουν πια τα «ιδιωτικά» κεφάλαια, έστω και αν αυτά προέρχονται από κρατικοδίαιτους τραπεζικούς οργανισμούς των δύο χωρών. Το ενδεχόμενο μιας άτυπης κρατικοποίησης, ωστόσο, ενεργοποιεί τους κοινοτικούς αμυντικούς μηχανισμούς και οι διαπραγματεύσεις οδηγούν σε αδιέξοδο.
Τα βλέμματα στρέφονται, πλέον, προς την Ανατολή. Aραβες και Κινέζοι ερίζουν για το ρόλο του «από μηχανής θεού», αναγνωρίζοντας τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν στη, μετά την κρίση, εποχή.
Η παράταση ζωής που μπορούν αυτοί να εξασφαλίσουν στο ευρωπαϊκό κομμάτι της GM -και συγκεκριμένα σε ένα από τα ισχυρότερα brand names της Γηραιάς Ηπείρου- αρκεί για να κλείσει το πιο μελανό, ίσως, κεφάλαιο στην ιστορία της Opel.
Η ανάπτυξη, εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής άνθησης, δεν αργεί να έρθει. Όλα εκείνα τα φιλόδοξα projects που περίμεναν στωικά στα συρτάρια της γερμανικής φίρμας, παίρνουν το δρόμο της παραγωγής.
Με το ήδη γνωστό σε εμάς Insignia να εξαργυρώνει εμπορικά την αδιαπραγμάτευτη αξία του, το καταξιωμένο και ως συνήθως πολυαναμενόμενο Astra δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει το πετυχημένο παράδειγμα του μεγαλύτερου αδερφού του.
Οι πρώτες εικόνες που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας το επιβεβαιώνουν. Το Astra τέταρτης γενιάς θα αποτελέσει μια μικρογραφία του Insignia, με ότι συνεπάγεται αυτό για τη σχεδίαση του πεντάθυρου, αρχικά, αμαξώματος και το τεχνολογικό του υπόβαθρο.
Το δημοφιλές μικρομεσαίο θα βασιστεί στην πλατφόρμα «Delta 2» την οποία ήδη χρησιμοποιεί το Chevrolet Cruze, συνεπώς θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένη την επιλογή των γόνατων McPherson για τους μπροστινούς τροχούς και του ημι-άκαμπτου άξονα για τους πίσω, όπως άλλωστε και τη σημαντική αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων.
Συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του νέου Astra αναμένεται να αυξηθεί κατά 10 εκατοστά, οκτώ από τα οποία θα προέρχονται από την ευεργετική -σε κάθε επίπεδο- επιμήκυνση του μεταξονίου.
Την πιθανή αύξηση του συνολικού βάρους θα κληθούν να αντιμετωπίσουν νέοι, υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, που θα ξεκινούν από τα 1.400 κ.εκ., καταργώντας τη συντριπτική πλειοψηφία των μέχρι σήμερα γνωστών ατμοσφαιρικών συνόλων.
Στο «οπλοστάσιο» του νέου Astra, ωστόσο, θα προστεθεί και ο ανάλογος εξοπλισμός. Στα πρότυπα του Insignia, το γερμανικό μικρομεσαίο θα προσφέρει σύστημα «ανάγνωσης» της οδικής σήμανσης, ενεργούς προβολείς που θα προσαρμόζουν τη λειτουργία τους στις συνθήκες κίνησης και ενεργό πλαίσιο, το οποίο θα μεταβάλλει την απόκριση του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και τη σκληρότητα της ανάρτησης.
Η τέταρτη γενιά του Opel Astra θα πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2009, ενώ οι πωλήσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.
Διαφορετική και σαφέστατα πολυχρηστική θα είναι η κατασκευαστική προσέγγιση του νέου Meriva.
Με αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (Flex Doors), το πολυμο