Για να εγκαταλείψεις το "εύπεπτο" προφίλ ενός κατασκευαστή με προσιτές και αξιόμαχες προτάσεις στο μέσον ενός παγκόσμιου οικονομικού ανασχηματισμού απαιτεί θυσίες.
Για να εγκαταλείψεις το «εύπεπτο» προφίλ ενός κατασκευαστή με προσιτές και αξιόμαχες προτάσεις στο μέσον ενός παγκόσμιου οικονομικού ανασχηματισμού απαιτεί θυσίες.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.396 κ.εκ.
Ισχύς:
100 ίπποι/ 5.500σ.α.λ.
Ροπή:
137 Nm/ 4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 11,6 δλ
Τελ. ταχύτητα:
180 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
12.417 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
13.900 ευρώ
Θυσίες που δεν έχουν να κάνουν με τον, ούτως ή άλλως, αναπόφευκτο παραγκωνισμό ενός καταξιωμένου best seller της ελληνικής αγοράς, αλλά με την απώλεια ενός σημαντικού και αδιαπραγμάτευτου πλεονεκτήματος.
Από τη στιγμή που η Hyundai αποφάσισε να ακολουθήσει τη δύσβατη «ευρωπαϊκή οδό», επιχειρώντας να αναβαθμίσει το σύνολο της γκάμας της, η… φιλολαϊκή τιμολογιακή πολιτική έδωσε τη θέση της στην εγγύηση ποιότητας που συνοδεύει, πλέον, κάθε νέα πρόταση της κορεατικής φίρμας.
Το παράδειγμα του μικρομεσαίου i30 ακολούθησε το i10, ενώ πρόσφατα στην «οικογένεια» των φιλόδοξων «i» προστέθηκε και o αντικαταστάτης του δημοφιλέστατου Getz.
Με έδρα το κέντρο σχεδιασμού στο Russelheim της Γερμανίας, η Hyundai επιχείρησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο πόλης πουθα εναρμονίζεται με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και κατασκευής.
Η αλήθεια είναι ότι το i20 δεν διαφοροποιείται από τη μέχρι σήμερα γνωστή εικόνα του κατασκευαστή, παραμένοντας προσκολλημένο στα σχεδιαστικά πρότυπα των i30 και i10.
Το σύγχρονο και ως ένα σημείο ελκυστικό παρουσιαστικό του στερείται πρωτοτυπίας, αποκαλύπτοντας, μεταξύ άλλων, την ατολμία της φίρμας να δημιουργήσει έναν ξεκάθαρο και πάνω απ΄όλα αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό κώδικα.
Υπέρ
Απόδοση-λειτουργία κινητήρα
Πληρότητα εξοπλισμού
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Σχεδιαστική ατολμία
«Ευρωπαϊκή» τιμή
Μια προσεκτικότερη ματιά αρκεί για να συνειδητοποιήσεις ότι το σημαντικότερο στοιχείο διαφοροποίησης από το παρελθόν δεν έχει να κάνει με τις σχεδιαστικές επιλογές της Hyundai, αλλά με την εμφανέστατη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου.
Με την προσθήκη επτά επιπλέον εκατοστών στο μήκος του μεταξονίου, το i20 έχει φτάσει τα 3,94 μέτρα, προσεγγίζοντας τα νέα κατασκευαστικά δεδομένα της κατηγορίας.
Η αίσθηση της… υπερ-μεγέθυνσης του μικρού, μέχρι σήμερα, Hyundai ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την αύξηση στο πλάτος και το ύψος του αμαξώματος, κατά 4,5 και 5 εκατοστά αντιστοίχως.
Όπως και να έχει δεν θα μπορούσαμε να μιλάμε για ουσιαστική αναβάθμιση του αυτοκινήτου αν και ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών δεν είχε ακολουθήσει τη λογική της εκ βάθρου αναθεώρησης των συστατικών του μερών.
Μπορεί το μετριοπαθές σχεδιαστικό προφίλ της κεντρικής κονσόλας και συνολικά του ταμπλό να μην σε συνεπαίρνει, ωστόσο, η εμφανέστατη βελτίωση της ποιότητας κατασκευής και πολύ περισσότερο το εξαιρετικό φινίρισμα των σκληρών, κατά τ΄ άλλα, πλαστικών αποζημιώνει.
Στα ισχυρά «χαρτιά» του i20, ανήκει επίσης και ο πληρέστατος εξοπλισμός, που στην πλουσιότερη έκδοση GLS των 1.400 κ.εκ. περιλαμβάνει κλιματισμό, έξι αερόσακους, ABS με EBD, ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, ζάντες αλουμινίου και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Περνώντας στην πίσω σειρά καθισμάτων, η δυνατότητα φιλοξενίας δύο ή ακόμα και τριών επιβατών δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη, πόσο μάλλον όταν ένα αυτοκίνητο στις διαστάσεις του i20 καλείται όλο και πιο συχνά να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.
Αλλωστε και ο χώρος αποσκευών κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, ξεπερνώντας, με τον όγκο των 295 λίτρων, το μέσο όρο της κατηγορίας.
Τη δική τους απάντηση σε όσους βιάστηκαν να υποτιμήσουν την παρουσία του i20 στην ευρωπαϊκή αγορά δίνουν με τη σειρά τους οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.
Με αφετηρία τον κινητήρα βενζίνης των 1,4 λίτρων, το «μικρό» Hyundai παίρνει εξαρχής τις απαραίτητες αποστάσεις από το παρελθόν και συγκεκριμένα από τα αμφιλεγόμενα χαρακτηριστικά κίνησης του Getz.
Οι 100 ίπποι και τα 137 Nm του δεκαεξαβάλβιδου κινητήρα σε κάθε περίπτωση επαρκούν για τα 1.035 κιλά του συνόλου, γεγονός που επιβεβαιώνεται αρχικά από τη «ζωντάνια» του i20 μέσα και έξω από την πόλη και στη συνέχεια από τα νούμερα των επιδόσεων που ανακοινώνει ο Κορεάτης κατασκευαστής.
Σύμφωνα με τον τελευταίο, λοιπόν, τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 11,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης με το υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν σε κάνει να αναρωτιέσαι για τη θέση των κατευθυντήριων τροχών, όσο οι αναρτήσεις διαχειρίζονται αποτελεσματικά τη δεδομένη τραχύτητα της ελληνικής ασφάλτου.
Η υψηλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης δεν συνοδεύεται αυτή τη φορά από τις ανησυχητικές κλίσεις του αμαξώματος στις οποίες μας είχε συνηθίσει το Getz.
Κατά συνέπεια η άνεση και πολύ περισσότερο η αίσθηση της ασφάλειας δεν μετριάζεται στις υψηλές ταχύτητες κίνησης και σε συνθήκες πίεσης Το i20 αντιδρά με την προβλεπόμενη υποστροφή στην υπέρμετρη πίεση του δεξιού πεντάλ, αποσταθεροποιώντας σπανιότερα και υπό προϋποθέσειςτο πίσω τμήμα του.
Τέλος, το σύστημα πέδησης, αποτελούμενο από τέσσερα δισκόφρενα, είναι εκεί όταν το χρειαστείς, κερδίζοντας από την πρώτη, κιόλας, στιγμή την εμπιστοσύνη σου.
Τα πράγματα, βέβαια, ίσως να ήταν ακόμη καλύτερα αν η Hyundai είχε εγκαταλείψει την πάγια τακτική τοποθέτησης κορεατικών ελαστικών, επιλέγοντας αξιόπιστες και σαφέστατα πιο ικανές προτάσεις Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Ακόμα και αν επιμείνεις σε χαρακτηριστικά που δεν αναδεικνύουν την πραγματική αξία του i20, οφείλεις να αναγνωρίσεις την διάθεση και τις προσπάθειες της φίρμας να αφήσει πίσω της το παρελθόν, εκμεταλλευόμενη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δυναμική που αναπτύσσει τα τελευταία χρόνια.
Κινητήρας
Κυβισμός
1.396 κ.εκ.
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
100/5.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
137/4.200σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή
77×75
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
71,6
Μετάδοση
Κίνηση
Εμπρός
Κιβώτιο
Μηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)