Πέντε χρόνια μετά την εμφάνιση της τελευταίας γενιάς A3, η γκάμα του μικρομεσαίου Audi ολοκληρώνεται με την παρουσίαση της ανοιχτής έκδοσης η οποία στην Ελλάδα κοστίζει από 29.900 ευρώ.
Αφού ξεμπέρδεψαν με το λανσάρισμα του νέου A4, τα αφεντικά της Audi στρέφουν και πάλι την προσοχή τους στη γκάμα του Α3 η οποία διευρύνεται με πιο ανοιξιάτικη έκδοσή της.
To Α3 Cabriolet φτάνει στην αγορά πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση των hatchback εκδόσεων και ταυτόχρονα τίθεται αντιμέτωπο με την επίσης ανοιχτή σειρά 1 της BMW. Πριν ακόμη πάντως τα δυο αυτοκίνητα βγουν στον δρόμο η Audi μετρά ήδη μια νίκη επί της BMW, αφού διαθέτει την πιο γρήγορη αναδιπλούμενη οροφή σε αυτοκίνητο παραγωγής.
Είναι όντως απίστευτο το γεγονός ότι η πολλαπλών στρώσεων υφασμάτινη οροφή αναδιπλώνεται σε, μόλις, 9 δευτερόλεπτα, δηλαδή 13 λιγότερα από εκείνη της σειράς 1.
Η άποψή μας
Η Audi έχει παράδοση στην δημιουργία καλαίσθητων ανοιχτών αυτοκίνητων και το Α3 δεν αποτελεί εξαίρεση. Η φανταστική υφασμάτινη οροφή είναι όμορφη με απίστευτα γρήγορη λειτουργία. Όταν είναι κλειστή, η ηχομόνωση που προσφέρει είναι εφάμιλλη των hatchback. Το A3 Cabriolet δείχνει όμορφο, ενσωματώνοντας κάποιες νέες λεπτομέρειες. Ωστόσο δεν είναι εξίσου διασκεδαστικό με τη σειρά 1 της BMW, ενώ ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας κοστίζει. Ο αντίστοιχος diesel -όπου αυτός είναι διαθέσιμος- φαντάζει μάλλον πιο λογική επιλογή.
Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη στην Sport έκδοση, ενώ στις υπόλοιπες χρειάζεται ο οδηγός να απασφαλίσει πρώτα έναν μοχλό, ενώ η οροφή μπορεί να ανοίξει είτε από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα είτε από το κλειδί του αυτοκινήτου. Από τη στιγμή μάλιστα που η οροφή αποθηκεύεται, έρχεται σε αρμονία με το υπόλοιπο αμάξωμα ενώ η διαδικασία μπορεί να ολοκληρωθεί και εν κινήσει, με ταχύτητες μέχρι τα 30χλμ./ώρα.
Το Α3 Cabriolet είναι ένα καλαίσθητο αυτοκίνητο και υιοθετεί σχεδιαστικές λεπτομέρειες που θα εμφανιστούν και στην υπόλοιπη γκάμα του Α3 εντός της χρονιάς. Φυσικά υπάρχει η τραπεζοειδής μάσκα της Audi στο μπροστινό μέρος αλλά και ένα πιο σπορτίφ σπόιλερ, ενώ η έκδοση Sport διαθέτει LED φώτα ημέρας, όπως αυτά του R8 αλλά και των Α4 και Α5.
Τα πίσω φώτα θυμίζουν εκείνα του Α5, ενώ ανοιχτό ή κλειστό, το Α3 παραμένει ελκυστικό. Στο εσωτερικό υπάρχουν χώροι για 4 επιβάτες, αν και οι ενήλικες στο πίσω μέρος δεν θα αισθανθούν άνετα, αφού ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος.
Στο δρόμο, το Α3 Cabriolet δεν διαθέτει την ίδια ακρίβεια με τις hatchback εκδόσεις, αφού είναι πιο βαρύ εξαιτίας των επιπλέον ενισχύσεων στο αμάξωμα, λόγω της αφαίρεσης της οροφής. Η έκδοση Sport διαθέτει επίσης και χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 χιλιοστά και σε συνδυασμό με τις πιο μεγάλες ζάντες, η άνεση δεν ήταν κορυφαία.
Ωστόσο, η οδική συμπεριφορά είναι σωστά ζυγισμένη και το ανοιχτό A3 είναι στιβαρά κατασκευασμένο. Δεν υπάρχουν στρεβλώσεις ή τριγμοί, ανεξαρτήτως της θέσης της οροφής, ενώ όταν είναι κλειστό η ειδικά επεξεργασμένη υφασμάτινη οροφή κρατά τον θάλαμο επιβατών εξίσου ήσυχο με τις hatchback εκδόσεις.
Οι επιλογές των κινητήρων αποτελούνται από δύο μοτέρ diesel 1,9 και 2,0 λίτρων και δύο βενζίνης 1,8 και 2,0 λίτρων -στην Ελλάδα το μοντέλο διατίθεται με τους δύο turbo βενζινοκινητήρες, ισχύος 160 και 200 ίππων αντίστοιχα αλλά και με τον diesel των 1,9 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους και 250 Nm ροπής ήδη από τις 1.900 σ.α.λ.
Ο μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας αποδεικνύεται ισχυρός στο δρόμο αλλά και ανέλπιστα οικονομικός, αφού η μέση τυποποιημένη κατανάλωση φτάνει τα 7,6 λίτρα/100χλμ.
Οσο για την τιμή πώλησης της δίλιτρης έκδοσης, στην Βρετανία κοστίζει από 25.500 στερλίνες -περίπου 31.750 ευρώ- την ώρα που στην Ελλάδα η τιμή εκκίνησης του Α3 Cabriolet 2.0 κυμαίνεται μεταξύ 37.900 και 39.300 ευρώ για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων ή 41.900 ευρώ για εκείνη με το κιβώτιο S-tronic.