Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Mondeo 1.6: Μικρότερο ναι, μικρό όχι

Ford Mondeo 1.6: Μικρότερο ναι, μικρό όχι

Η μείωση του κυβισμού από τα 1,8 στα 1,6 λίτρα, σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου και του βάρους του νέου Mondeo δεν δείχνει ως η πλέον ενδεδειγμένη κίνηση. Μήπως όμως είναι;

Μιχάλης Κατωπόδης

Σε πείσμα των διαφόρων υποστηρικτών του Big is Beautiful και του μεγέθους που μετράει, τα οικονομικά μεγέθη που εισέρχονται στο θέμα της αγοράς αυτοκινήτου είναι αυτά που, συνήθως, έχουν τον τελευταίο λόγο. Ναι μεν εξαιρετικοί οι κινητήρες των 2,0 και 2,5 λίτρων, ο κύριος όμως όγκος των πωλήσεων -τουλάχιστον στην Ελλάδα- κυμαίνεται στα ταπεινά 1,6 λίτρα.



Εκεί λοιπόν καλούνται να δώσουν βάρος οι διάφοροι κατασκευαστές, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσουν όχι μόνο το θέμα της τιμής αλλά και αυτό της… υπόληψης, όταν αναφερόμαστε σε προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας.



Ως γνωστό, ο αυξημένος όγκος και το βάρος ενός αυτοκινήτου δρα ανασταλτικά στην κατανάλωση και στις επιδόσεις του. Το να προσφέρει λοιπόν κανείς μία πρόταση 4,8 μέτρων με βάρος μεγαλύτερο από 1.400 κιλά, εξοπλισμένη με έναν αναιμικό κινητήρα κάθε άλλο παρά κάνει καλό στις πωλήσεις, αλλά και στο κύρος του ως κατασκευαστή.



Ευτυχώς, στην περίπτωση της Ford δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, καθώς το νέο Mondeo 1.6 στέκεται αξιοπρεπώς στο ύψος των περιστάσεων. Εφοδιασμένο με το γνωστό Ti-VCT κινητήρα των 1.596 κ.εκ. -ο οποίος για την περίσταση αποδίδει ισχύ 125, έναντι 115, ίππων- όχι μόνο αποτελεί μία από τις ισχυρότερες προτάσεις της κατηγορίας αλλά ταυτόχρονα κατορθώνει να υποσκελίσει το συγκριτικό πλεονέκτημα κυβισμού του κινητήρα των 1,8 λίτρων που, ουσιαστικά, αντικαθιστά.



Η σχετική ευστροφία από τις χαμηλές στροφές και η γραμμικότητα με τον πολιτισμένο χαρακτήρα του εν λόγω συνόλου είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτες και θα ικανοποιήσουν σχεδόν απόλυτα το μέσο χρήστη. Με τη σειρά της η κατανάλωση παραμένει προσγειωμένη ενώ και ο παραγόμενος θόρυβος, με εξαίρεση στις υψηλές στροφές, διατηρείται σε λογικά πλαίσια.



Για την ενίσχυση των επιδόσεων οι μηχανικοί της εταιρίας προχώρησαν στην τοποθέτηση ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων με ελαφρά κοντύτερη κλιμάκωση, σε σχέση με αυτό της δίλιτρης έκδοσης. Με αυτό τον τρόπο κατόρθωσαν να πετύχουν τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα.



Επιπροσθέτως επενέβησαν και στις αναρτήσεις, προσφέροντας ένα πιο μαλακό setup. Η ρύθμιση αυτή δεν θίγει την άνεση και την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είναι αλήθεια όμως ότι στερεί κάτι από τη δεμένη αίσθηση που προσφέρουν οι εκδόσεις μεγαλύτερου κυβισμού.



Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα, ενώ η ευστάθεια του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες είναι σχεδόν υποδειγματική. Ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο το Mondeo φροντίζει ώστε να μην δυσκολεύει τη ζωή του οδηγού και να παραμένει ουδέτερο και ελεγχόμενο, ακόμα και όταν κινείται με ρυθμούς υψηλότερους των ορίων του μέσου χρήστη.



Το μόνο μελανό σημείο έχει να κάνει με τις ρεπρίζ οι οποίες, αναμενόμενα, θέλουν το χρόνο τους. Ειδικά κατά την κίνηση με ταχύτητες άνω των 80-100 χλμ./ώρα το Mondeo 1.6 δεν δείχνει διατεθειμένο να επιταχύνει άμεσα, κάνοντας τα χατίρια του οδηγού, παρά μόνο να του εξασφαλίσει μία αξιοπρεπή, σχετικά υψηλή, μέση ωριαία ταχύτητα.



Αυτά σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά και τις επιδόσεις, καθώς σε ο,τι έχει να κάνει με το πλαίσιο, την ποιότητα κατασκευής και την άνεση, η εν λόγω πρόταση δεν θέτει περιορισμούς.



Ανεξάρτητα από τη διαφορά των 6,6 πόντων που χωρίζουν το τετράπορτο από το πεντάπορτο αμάξωμα -4,844 έναντι 4,778 μέτρα- το Mondeo προσφέρει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, ικανό να φιλοξενήσει έως και πέντε ενήλικες, με όλες τους τις αποσκευές.



Η ποιότητα κατασκευής και η συντριπτική πλειοψηφία των χρησιμοποιούμενων υλικών είναι υπεράνω κριτικής, ενώ αντίστοιχα μελετημένη είναι και η εργονομία. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Οσο για τα καθίσματα, είναι αναπαυτικά αλλά, δυστυχώς, δεν προσφέρουν την απαραίτητη πλευρική στήριξη.



Οι τιμές του Mondeo 1.6 είναι ίδιες και για τα δύο αμαξώματα -τετράθυρο και πεντάθυρο- ξεκινώντας από τα 19.720 ευρώ. Το συγκεκριμένο τίμημα αφορά στην έκδοση εξοπλισμού Ambiente και περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, air-condition και υπολογιστή ταξιδίου.



Με κόστος 21.220 ευρώ μπορεί κανείς να στραφεί στην αμέσως επόμενη έκδοση Trend, η οποία φέρει επιπλέον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα, προβολείς ομίχλης και εξωτερικές λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος.



Οι δυο κορυφαίες εκδόσεις είναι οι Ghia και Titanium στα 22.470 ευρώ, που διαφοροποιούνται με βάση την αισθητική του εσωτερικού τους – κλασική ατμόσφαιρα με ξύλινες επενδύσεις για το Ghia, techno look με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών στον πίνακα οργάνων για το Titanium. Αμφότερες εφοδιάζονται με αισθητήρες φωτός και βροχής, cruise control και ζάντες αλουμινίου, 16 ιντσών στην πρώτη περίπτωση και 17 ιντσών στη δεύτερη.



Ειδικά για το τετράθυρο Mondeo, η Ford προσφέρει ακόμα ένα, πιο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, Ghia X και Titanium X. Εδώ το κόστος ανεβαίνει στα 26.220 ευρώ, περιλαμβάνοντας επενδύσεις δέρματος ή αντίστοιχα alcantara, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς επίσης και σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.



Αντικειμενικά, ανεξαρτήτως έκδοσης, η νέα πρόταση της Ford έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στη μεσαία κατηγορία. Η ψαλίδα δείχνει να ξανανοίγει και η ιστορία επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά όμως παίζοντας στα ίδια κυβικά με τον ανταγωνισμό.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο