Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mazda 5: Η χρυσή αλλαγή

Mazda 5: Η χρυσή αλλαγή

Η ιαπωνική εταιρία παίζει με σύστημα 2-3-2 σε μία κατηγορία που μέχρι πρότινος είχε ρόλο αναπληρωματικού. Μένει να δούμε αν η αλλαγή φέρει και τα γκολ!

Νίκος Μαρινόπουλος

Λανσάροντας το 5 στη ευρωπαϊκή αγορά η Mazda γυρίζει σελίδα στην κατηγορία των MPV. Το νέο μοντέλο παίρνει τη σκυτάλη από το κουρασμένο Premacy που διατίθεται ήδη από το 1999. Ποιο, όμως, είναι το Premacy; ίσως αναρωτηθείτε.


Η απάντηση είναι, μάλλον, οδυνηρή! Το μεσαίο πολυμορφικό μοντέλο της Mazda που, στα έξι χρόνια παρουσίας του στην ευρωπαϊκή αγορά, σημείωσε 138.000 πωλήσεις. Σίγουρα δεν είναι λίγες αλλά κανείς δεν μπορεί να μιλά για πετυχημένη πορεία ενώ δύσκολα θα δείτε το Premacy να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, καθώς έχουν ταξινομηθεί μόλις 58 αντίτυπά του.




Ωστόσο, το 5 υπόσχεται πολλά περισσότερα από το μοντέλο που αντικαθιστά. Με γνώμονα το… δόγμα Zoom-Ζoom, οι δημιουργοί του νέου Mazda έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στον σχεδιασμό του αμαξώματος που φαίνεται να ανταποκρίνεται στις προτιμήσεις του ευρωπαίου οδηγού. Συγκεκριμένα, το εμπρός μέρος θυμίζει έντονα το 6 ενώ το πίσω δεν έρχεται απλά να συμπληρώσει το υπόλοιπα αμάξωμα αλλά να τονίσει περισσότερο το δυναμικό στιλ του 5.


Σχετικά με τις διαστάσεις του αμαξώματος, το ύψος φτάνει τα 1,615 μέτρα και διαφέρει ελάχιστα από το αντίστοιχο του Toyota Corolla Verso με το οποίο οι ομοιότητες από το πλάι είναι αρκετά μεγάλες. Σε ό,τι αφορά στο μήκος του 5, αυτό φτάνει τα 4,505 μέτρα ενώ το πλάτος του τα 1,755 μέτρα με αποτέλεσμα ο αντικαταστάτης του Premacy να είναι ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις.



Το στοιχείο, όμως, που ξεχωρίζει το ιαπωνικό MPV από τον ανταγωνισμό του έχει να κάνει με τις δύο συρόμενες πόρτες που προσφέρουν ένα ικανοποιητικό άνοιγμα για να φτάσουν οι πίσω επιβάτες στις θέσεις τους. Στην μεσαία σειρά καθισμάτων, τρία άτομα θα καθίσουν με άνεση και θα έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατά τους. Η τρίτη σειρά, βρίσκεται κρυμμένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου και αναπτύσσεται με τρόπο παρόμοιο με εκείνον που δίδαξε πρώτη η Opel με το Zafira.



Ένα επταθέσιο MPV όμως δεν αρκεί να έχει μόνο χώρους αλλά να είναι και εύκολο στην διαμόρφωση του εσωτερικού του. Το 5 είναι ένα από αυτά τα μοντέλα που δεν θα παιδευτείς για να μεταμορφώσεις το εσωτερικό του, από πενταθέσιο σε επταθέσιο, ή το αντίστροφο. Η όλη διαδικασία είναι εύκολη και γρήγορη ενώ το γεγονός πως τα τελευταία καθίσματα βυθίζονται στο δάπεδο -και δεν προσθαφαιρούνται- σε γλιτώνουν από μεγάλους μπελάδες. Να σημειώσουμε πως στην πενταθέσια διάταξή του, το 5 προσφέρει 538 λίτρα χώρου για τις αποσκευές ενώ στην επταθέσια, όπως είναι λογικό, το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 112 λίτρα.



Οι Ιάπωνες έχουν δώσει μεγάλη προσοχή στο εσωτερικό του 5 και αυτό φαίνεται και από τους υπεραρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα, ανάμεσα και κάτω από τα καθίσματα. Η εικόνα του ταμπλό δεν ξεφεύγει από την λογική των υπόλοιπων μοντέλων της Mazda, χαρακτηρίζεται από τα καλής ποιότητας υλικά και το σκουρόχρωμο φινίρισμά τους που έρχεται σε όμορφη αντιπαράθεση με το χρώμιο που καλύπτει την κεντρική κονσόλα και ορισμένα σημεία στις πόρτες.



Χώροι και σχεδίαση τάσσονται υπέρ του 5. Ωστόσο, τι γίνεται όμως με τις ικανότητες του αυτοκινήτου στον δρόμο; Αν ρωτήσετε τους ανθρώπους της Mazda, θα σας μιλήσουν για σπορτίφ οδική συμπεριφορά που σπανίζει στην κατηγορία των MPV. Πράγματι, το 5 είναι ένα πολυμορφικό μοντέλο που χαίρεσαι να οδηγείς. Βασισμένο στο, αρκετά μικρότερο, Mazda 3, το πολύ καλό στήσιμό του καταφέρνει και κρύβει τον όγκο του αυτοκινήτου ακόμη και όταν κινείσαι σε οριακές καταστάσεις.



Λόγω της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες, ο επιλογέας ταχυτήτων έχει σπορ καταβολές ενώ το τιμόνι είναι κάτι παραπάνω από ακριβές για τα δεδομένα των MPV. Η θετική εικόνα που αποκομίζεις στο δρόμο σε κάνει να ξεχνάς την μέτρια απόσβεση της ανάρτησης ενώ ο κινητήρας κάνει περισσότερο θόρυβο στις υψηλές στροφές λειτουργίας του από εκείνον που θεωρείται αποδεκτός.



Εν τούτοις, το ερώτημα που δημιουργείται είναι πόσο σπορ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί -έστω και αν πρόκειται για MPV- την στιγμή που ο βασικός κινητήρας των 1,8 λίτρων αποδίδει, μόλις, 115 ίππους. Ιδιαίτερα αν σκεφτεί κανείς το, επίσης, επταθέσιο Opel Zafira με ιδίου κυβισμού κινητήρα που διατίθεται ήδη με 140 ίππους ή το VW Touran που διαθέτει την ίδια ιπποδύναμη στα 1.600κ.εκ.


Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις του Mazda είναι αξιοπρεπείς και χάρη στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου η εικόνα που αποκομίζεις είναι θετική. Μάλιστα, οι διαφορές από την μεγαλύτερη δίλιτρη έκδοση των 145 ίππων, σου δίνουν την εντύπωση πως δεν είναι δραματικά μεγάλες. Εκεί, όμως, που φαίνεται η διαφορά της ισχύος είναι όταν όλες οι θέσεις των επιβατών είναι κατειλημμένες.

Το Mazda 5 διατίθεται ήδη προς πώληση σε δύο εκδόσεις και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Φαινομενικά, οι τιμές πώλησης ανά έκδοση δείχνουν να είναι υψηλότερες από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού αλλά ο πλούσιος εξοπλισμός της βασικής έκδοσης -που περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ABS+EBD, air-condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, θερμαινόμενους ηλεκτρικούς καθρέπτες, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, κεντρικό κλείδωμα, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, ράδιο-CD με τέσσερα ηχεία, χειριστήρια στο τιμόνι και απλούς τροχούς 15 ιντσών- αντισταθμίζει την κατάσταση.


Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι ίσως να θεωρήσουν κάπως τσιμπημένη την τιμή του ιαπωνικού μοντέλου αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνούν τον σπορτίφ χαρακτήρας του. Ωστόσο, το σίγουρο είναι πως το 5 θα γνωρίσει πολύ μεγαλύτερη απήχηση από το Premacy, στον υπόλοιπο κόσμο και στην Ελλάδα. Οι 58 ταξινομήσεις του Premacy, σε έξι χρόνια, μόνο ρεκόρ δεν μπορεί να θεωρηθεί!




auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο