Cadillac CTS: CTS Reloaded!
Mε "όπλο" της, τους ισχυρούς κινητήρες της, η CTS στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεών της στην ευρωπαϊκή αγορά. Με κόστος κάτω από τα 50.000 ευρώ δεν υπάρχουν και πολλά οικογενειακά με 257 ίππους και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Βίκτορας Αλεξάνδρου
Η αντίθεση στην κουλτούρα μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης είναι εμφανής. Εκτός από τη διαφορετική αντίληψη περί αισθητικής, διαφορετική είναι και η αντίληψη για το… μέγεθος. Έτσι στην Ευρώπη αυτοκίνητα σαν τη CTS θεωρούνται μεγάλα οικογενειακά ή ακόμα και πολυτελείας, λόγω της χωρητικότητας των κινητήρων, στις ΗΠΑ όμως είναι απλά καθημερινά οικογενειακά αυτοκίνητα.
Ωστόσο η General Motors δεν "φοβήθηκε" τη διαφορετικότητα των αυτοκινήτων και έχει ξεκινήσει εδώ και έναν περίπου χρόνο την "επίθεση" στην Ευρώπη, με κυριότερο εκφραστή τη "μικρή" CTS, χωρίς να αφήνουμε απ" έξω το "μεσαίο" SUV, το SRX.
Μεγαλύτερο όπλο σε αυτήν την "επίθεση" αποτελούν οι νέοι V6 κινητήρες με τους οποίους εξοπλίζεται η CTS. Πρόκειται για δύο νέες κινητήριες μονάδες, με χαρακτηριστικά που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν αντίστοιχοι ευρωπαϊκοί.
Ο "μικρός" με χωρητικότητα 2.800κ.εκ. αποδίδει 215 ίππους στις… 7.000σ.α.λ., διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, όπως και μεταβλητή εισαγωγή αέρα. Ο μεγαλύτερος των 3.600κ.εκ. διαθέτει τα ίδια στοιχεία με το "μικρό", εκτός από την ισχύ που φτάνει τους 257 ίππους στις 6.200σ.α.λ. και τα 340Nm στις 3.200σ.α.λ. έναντι 262Nm του "βασικού".
Οι 257 ίπποι είναι αρκετά ικανοί να… εκτοξεύσουν το αμάξωμα των 1.722 κιλών (ελάχιστο βάρος με αυτόματο κιβώτιο) στα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση σε… 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 230χλμ/ώρα. Αυτή την έκδοση είχαμε την ευκαιρία -και την τύχη- να οδηγήσουμε κατά τη σύντομη παρουσίαση της CTS στην Αθήνα.
Ο ήχος του κινητήρα είναι χαρακτηριστικός V6 και αρκετά σπορτίφ όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ενώ το αυτόματο κιβώτιο στη λειτουργία Sport διατηρει σταθερές τις στροφές όταν αφήνουμε το γκάζι, οι αλλαγές είναι αρκετά γρήγορες, ενώ κατεβάζει ταχύτητες για να φρενάρει το αυτοκίνητο, χωρίς να υπερθερμαίνει τα φρένα. .Να σημειωθεί εδώ πως το ίδιο πεντατάχυτο αυτόματο κιβώτιο εξοπλίζει και την BMW X5. Ωστόσο η βασική έκδοση εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που δεν θεωρούμε όμως ότι ταιριάζει σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Αλλο ευχάριστο στοιχείο της CTS είναι το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Ασχετα αν δεν αρμόζουν οι "πλαγιολισθήσεις" σε τέτοιου τύπου αυτοκίνητα, ο συνδυασμος των 257 ίππων και της ελληνικής ασφάλτου σε προκαλούν. Φυσικά υπάρχει και traction control (με διακόπτη απενεργοποίησης στο ντουλαπάκι του συνοδηγού), αλλά και το StabiliTrak σύστημα ευστάθειας, που επαναφέρουν αυτοκίνητο και οδηγό στην τάξη.
Τα οδικά χαρακτηριστικά της CTS είναι αρκετά καλά, αφού τόσο η ανάρτηση αποτελούμενη από διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω, όσο και η κατανομή του βάρους (53%-47% μπροστά πίσω σύμφωνα με την Cadillac) συνηγορούν σε αυτό, ενώ αρκετά καλή είναι και η αίσθηση του τιμονιού, αν και με 3,5 στροφές από άκρη σε άκρη. Φυσικά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής σημαντικό ρόλο παίζει και η άνεση, τομέα που επίσης τα καταφέρνει ικανοποιητικά, παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα ελαστικά διαστάσεων 225/50 R17.
Η CTS βέβαια βρίσκεται στο στοιχείο της στους ανοιχτούς δρόμους, όπου αφήνεις το V6 να "γουργουρίζει" στις 2.000σ.α.λ. και το ταχυμετρο να δείχνει… 100χλμ./ώρα, απολαμβάνοντας το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Bose. Αρκεί όμως ένα πάτημα του διακόπτη του κιβωτίου στη θέση "sport" και το βύθισμα του δεξιού pedal, ώστε η CTS να φτάσει εύκολα τη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων.
Είναι όντως τόσο καλή η CTS; Εξαρτάται από την οπτική γωνία που το βλέπει κανείς και τις προτιμήσεις. Παραβλέποντας το φουτουριστικό στυλ (πρωταγωνίστησε άλλωστε στο Matrix Reloaded) αλλά και τη γεμάτη ακμές εμφανισή της (που είναι υποκειμενικός παράγοντας άλλωστε) κάποια στοιχεία στο εσωτερικό "ενοχλούν" Μπορεί να μην ακούγεται κάποιος τριγμός, ωστόσο η εικόνα των πλαστικών είναι κατώτερη των προσδοκιών, όπως επίσης και η διάταξη του ταμπλό που δείχνει "φλύαρο" .
Επιπρόσθετα οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες δεν είναι αντίστοιχοι των σεβαστών εξωτερικών διαστάσεων, παρόλο το μεταξόνιο των περίπου 2.89 μέτρων, ενώ ούτε και ο χώρος αποσκευών των 420 λίτρων (ελέω διαφορικού) είναι ανάλογος της κατηγορίας.
Αντίθετα όμως ο εξοπλισμός είναι (υπερ)υπερπλήρης, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων θερμαινόμενα, ηλεκτρικά πολυρυθμιζομενα, δερμάτινα καθίσματα, DVD και CD 6 δίσκων, προβολείς Xenon, κλιματισμό δύο χωνών, αυτορυθμιζόμενη σε ύψος ανάρτηση ανεξάρτητα από το βάρος και φυσικά όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Ωστόσο ο πιο κρίσιμος ίσως παράγοντας που θα επηρεάσει την εμπορική πορεία στης CTS στην Ευρώπη είναι το κόστος. Στη χώρα μας θα ξεκινά από τα 43.450 ευρώ η "μικρή" έκδοση και από 47.950 ευρώ η κορυφαία, (ενδεικτικά στη Γερμανία 32.950 – 36.450 ευρώ αντίστοιχα) τιμές που μοιραία τη θέτουν αντιμέτωπη με μοντέλα όπως το Audi A6 2.4, (177 ίπποι) την BMW 520 (2.200κ.εκ. 170 ίπποι) και την E-Class 200 (1.800κ.εκ. -163 ίπποι).
Η υπεροχή βέβαια της CTS σε επιδόσεις είναι δεδομένη, ενώ σίγουρα έχει και ξεχωριστή -αν και όχι ευρέως αποδεκτή- εμφάνιση και αποκλείεται να περάσετε απαρατήρητος. Επίσης είναι απίθανο να τη δείτε σε κίτρινο χρώμα…
auto.in.gr
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
- Τσερνόμπιλ: Η προστατευτική κατασκευή δεν μπλοκάρει πλέον τη ραδιενέργεια οκτώ μήνες μετά το πλήγμα
- Κακοκαιρία Byron: Συναγερμός στη Λάρισα – Πλημμύρισαν τα πρώτα σπίτια από την υπερχείλιση του Ενιπέα
- Ο Μπόρζες αποθέωσε τον Ιωαννίδη μετά από το Μπενφίκα – Σπόρτινγκ
- Ποιοτική απασχόληση: Για την εργασιακή Ιθάκη… είναι μακρύς ο δρόμος
- Γιατί και πώς να παίξετε με τον σκύλο σας
- Πιο αγγλικό δεν έχει – Θα γράψουν οι Oasis το κομμάτι για την επόμενη ταινία του Τζέιμς Μποντ;
- ΗΠΑ: Υπό κράτηση 30χρονος που φέρεται να είχε τοποθετήσει βόμβες την παραμονή της επίθεσης στο Καπιτώλιο το 2021
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442