Έχοντας να κάνεις με την ταχύτερα αναπτυσσόμενη φίρμα στην Ευρώπη και το δημοφιλέστερο προϊόν της στην γηραιά ήπειρο, οφείλεις να προσπεράσεις τους κακοτράχαλους δρόμους της πολωνικής επαρχίας και να εστιάσεις την προσοχή σου στα χαρακτηριστικά του τρίθυρου Chevrolet Aveo.
Παρότι οι αλλαγές, σε σύγκριση με την πεντάθυρη εκδοχή του, είναι στην καλύτερη περίπτωση δυσδιάκριτες, η απουσία των δυο επιπλέον θυρών έχει ενισχύσει το δυναμικό προφίλ του μικρού Chevrolet.
Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, τα νεύρα που σχηματίζονται στο πλευρικό τμήμα του αμαξώματος και πολύ περισσότερο η τραπεζοειδής εισαγωγή αέρα με το έμβλημα της Chevrolet στο μέσον της, διαμορφώνουν μια ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα, που μεταξύ άλλων φανερώνει την προσπάθεια εξευρωπαϊσμού της φίρμας.
Προσπάθεια που δεν έχει να κάνει μόνο με το σχεδιασμό του αμαξώματος, αλλά και με το τόπο παραγωγής του αυτοκινήτου. Το νέο Aveo κατασκευάζεται στην Πολωνία, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο ευρωπαϊκό προϊόν της Chevrolet.
Πέρα από τις καλοσχεδιασμένες λαμαρίνες του αμαξώματος, την ευρωπαϊκή του καταγωγή επιχειρεί να υπερασπίσει και το εσωτερικό τμήμα του αυτοκινήτου.
Όπως ήταν αναμενόμενο τα χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών δεν διαφοροποιούνται από αυτά του πεντάθυρου αμαξώματος.
Ο σχεδιασμός και ιδιαίτερα η ποιότητα κατασκευής συναντούν τα στάνταρ της κατηγορίας, καθώς τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά δεν παρουσιάζουν ατέλειες στη συναρμογή ή το φινίρισμα τους.
Πλήρης, στις πλουσιότερες τουλάχιστον εκδόσεις, μπορεί να θεωρηθεί και ο εξοπλισμός, περιλαμβάνοντας κλιματισμό, τέσσερις αερόσακους, ABS, ηχοσύστημα και όλες τις απαιτούμενες ηλεκτρικές ευκολίες.
Σε ότι αφορά τους χώρους, το γεγονός ότι οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί -το μήκος παραμένει σταθερό στα 3,92 μέτρα- χρυσώνει το χάπι της δυσχρηστίας που κρύβει κάθε τρίθυρη πρόταση.
Στην πραγματικότητα το Aveo έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας τεσσάρων επιβατών και των αποσκευών τους, αρκεί οι τελευταίες να μην ξεπερνούν σε όγκο τα 220 λίτρα.
Σε περίπτωση, πάντως, που επιλέξεις να κινηθείς… πλήρης φορτίου, τον πρώτο λόγο έχει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.400 κ.εκ.
Το τετρακύλινδρο μοτέρ της GM κινεί με αξιοπρεπείς ρυθμούς τα 1.070 κιλά του τρίθυρου αμαξώματος, χωρίς ωστόσο να πείθει για τους 101 ίππους και τα 131 Nm μέγιστης ροπής που αποδίδει.
Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα και φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα, η έκδοση των 1.400 κ.εκ. αποτελεί ό,τι ταχύτερο έχει να παρουσιάσει η γκάμα του Αveo την συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Παράλληλα, η δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου τέσσαρων σχέσεων -αντί για το χειροκίνητο των πέντε σχέσεων- διατηρεί ανέπαφο τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Πιο προσιτή και σαφώς πιο… αστική είναι η έκδοση των 1.200 κ.εκ. Και σε αυτήν την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 84 ίππους και 114 Nm ροπής.
Αν και η συγκεκριμένη έκδοση δεν συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο, οι επιδόσεις και η μέση κατανάλωση των 5,5 λίτρων/100 χλμ. φανερώνουν τον πραγματικό του προορισμό.
Ανεξάρτητα από την έκδοση, πάντως, η συμπεριφορά του Aveo δεν θυμίζει σε τίποτα το κορεατικό του παρελθόν.
Η επαρκής, για τα δεδομένα της κατηγορίας, πληροφόρηση που σου προσφέρει το σύστημα διεύθυνσης και το στιβαρό πλαίσιο υπογραμμίζουν την αναβάθμιση του συνόλου.
Η ρύθμιση της ανάρτησης ευνοεί την απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καταφέρνει να εξαλείψει τους κραδασμούς που περνούν στο θάλαμο επιβατών.
Ασαφής παραμένει και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, ενώ μέτρια είναι και η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το πεντάλ των φρένων.
Δίχως πάντως καμία αμφιβολία, το νέο Aveo αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου για την Chevrolet, που δείχνει να ανταποκρίνεται όχι μόνο στις απαιτήσεις της γηραιάς ηπείρου, αλλά και στις ανάγκες των αναπτυσσόμενων αγορών της Ασίας.
Στην Ελλάδα το τρίθυρο Aveo βρίσκεται ήδη στο επίσημο δίκτυο της φίρμας, ξεκινώντας στα 1.200 κ.εκ. από τα 9.990 ευρώ. Αντίστοιχα, η έκδοση των 1.400 κ.εκ. πωλείται από 11.990 ευρώ, φτάνοντας μέχρι και τα 13.690 ευρώ (έκδοση Auto).