Εάν το πρώτο βήμα έγινε το 2000, με την παρουσίαση του 206 CC, σήμερα η Peugeot δηλώνει αποφασισμένη να παραμείνει στην κορυφή, με τον αντικαταστάτη του.
Η σχέση της Peugeot με την κατηγορία των coupe-cabriolet είναι λίγο έως πολύ γνωστή. Από το πρώτο CC της ιστορίας, το 402 Eclipse της δεκαετίας του ΄30 μέχρι την έλευση του 206 CC, του πρώτου σύγχρονου μοντέλου της με σκληρή ανοιγόμενη οροφή, διατηρεί, δικαιωματικά, μία ηγετική θέση στο χώρο. Αυτήν ακριβώς την πρωτοκαθεδρία καλείται να διατηρήσει και το 207 CC, πράγμα που, όπως φαίνεται, δεν θα είναι δύσκολο.
Το νέο αυτό μοντέλο έχει τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με τις συμβατικές, κλειστές εκδόσεις, με μόνη διαφοροποίηση στο ύψος, που είναι χαμηλότερο κατά 7,5 εκατοστά. Αντιθέτως, σε σχέση με το απερχόμενο 206 CC, το μήκος του είναι σημαντικά μεγαλύτερο, κατά 20,2 εκατοστά, γεγονός που ευνοεί τους προσφερόμενους χώρους, την ασφάλεια και γενικότερα τις μεταφορικές δυνατότητες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από το σχεδιασμό, το πάτωμα και τα μηχανικά σύνολα, η Peugeot είναι υπεύθυνη και για την εξέλιξη της οροφής. Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά, καθώς η πάγια τακτική σχεδόν όλων των εταιριών είναι να προμηθεύονται έτοιμα συστήματα από τη Heuliez, την Webasto ή κάποιον άλλο γνωστό υποκατασκευαστή.
Οπως ήταν αναμενόμενο, η εξωτερική του εμφάνιση, καθώς και η σχεδίαση του ταμπλό, δεν αποκλίνουν από τα πρότυπα των υπολοίπων εκδόσεων, με μόνη διαφοροποίηση στις λεπτομέρειες του πίσω μέρους. Το αρκετά κομψό τελείωμα κρύβει στο εσωτερικό του ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο διαμέρισμα αποσκευών, της τάξης των 449 λίτρων, το οποίο όμως περιορίζεται δραστικά με την αναδίπλωση της οροφής.
Πολύτιμο χώρο καταλαμβάνει και ο μηχανισμός εκτίναξης των roll bars, σε περίπτωση ανατροπής, επιβαρύνοντας με τη σειρά του την άνεση του εσωτερικού. Πράγματι, ενώ ο οδηγός με το συνοδηγό δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα, οι θέσεις των πίσω επιβατών συνεχίζουν να είναι απαγορευτικά περιορισμένες για τη μεταφορά ενηλίκων.
Το συγκεκριμένο στοιχείο αποτελεί πιθανότατα το σημαντικότερο αρνητικό γνώρισμα του αυτοκινήτου, αφού, κατά τα άλλα, η Peugeot δεν δείχνει να έχει αφήσει περαιτέρω αφορμές για σχόλια.
Ξεκινώντας από το πλαίσιο, οι ενισχύσεις που έχει δεχτεί έχουν ευνοήσει σημαντικά τη στρεπτική ακαμψία, σε βαθμό που υπερτερεί των υπολοίπων προτάσεων της κατηγορίας. Αυτό, δυστυχώς, με το ανάλογο αντίτιμο, καθώς το συνολικό βάρος, φτάνει και ξεπερνάει τα 1.400 κιλά, ανάλογα με την έκδοση.
Το νούμερο αυτό μπορεί να φαντάζει αποκαρδιωτικό, στην πράξη όμως δεν αποτελεί πρόβλημα για τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αφού ισοσκελίζεται από την αυξημένη ισχύ και την ευστροφία των δύο νέων μηχανικών συνόλων.
Πιο συγκεκριμένα το 207 CC κάνει χρήση των κινητήρων VTi και THP, οι οποίοι προέκυψαν από τη συνεργασία της Peugeot με την BMW. Αμφότεροι διαθέτουν χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., με τον πρώτο να είναι ατμοσφαιρικός 120 ίππων, με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων και τον δεύτερο να είναι υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού, με ονομαστική ισχύ 150 ίππων.
Ειδικά ο δεύτερος, ο οποίος κινούσε την έκδοση που οδηγήσαμε, εντυπωσιάζει με τη γραμμικότητα και τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, ενώ παράλληλα αποδεικνύεται αρκετά φειδωλός στο θέμα της κατανάλωσης. Η μέγιστη ροπή των 240 Nm, που αποδίδεται μόλις από τις 1.400 σ.α.λ., εξασφαλίζει μία ανέλπιστη ελαστικότητα, σε βαθμό που ελαχιστοποιεί την ανάγκη αλλαγής των σχέσεων, ακόμα και κατά τη διαδικασία της προσπέρασης.
Εξίσου ευχάριστη είναι και η οδική συμπεριφορά, που δείχνει να έχει βρει τη χρυσή τομή μεταξύ της άνεσης και του δυναμισμού. Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω και η φιλοσοφία ψευδό-McPherson εμπρός διαχειρίζονται ικανοποιητικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ, σε συνδυασμό με τα διαστάσεων 205/45 R17 ελαστικά, εξασφαλίζουν όλη την απαιτούμενη πρόσφυση.
Η παρουσία του μη απενεργοποιούμενου ESP -από τα 50 χλμ./ώρα και πάνω- πέραν του ότι παραμένει διακριτική, ενισχύει την αίσθηση ασφάλειας, κάτι που ισχύει και για τη στιβαρότητα και τη συμπεριφορά του πλαισίου.
Εάν εξαιρέσει κανείς το αφύσικα μεγάλο σε διάμετρο τιμόνι, με τη μέτρια αίσθηση, το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές. Αντίστοιχα και τα φρένα, θα ικανοποιήσουν με την απόδοση τους.
Στον τομέα των επιδόσεων, η βασική έκδοση των 120 ίππων απαιτεί 10,7 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, αγγίζοντας τα διπλάσια χιλιόμετρα τελικής ταχύτητας. Οι αντίστοιχες τιμές για τη «γρήγορη» έκδοση των 150 ίππων διαμορφώνονται στα 8,6 δευτερόλεπτα και 210 χλμ./ώρα.
Το 207 CC θα ξεκινήσει να διατίθεται στην Ελλάδα από τις αρχές Μαρτίου, με κόστος που ξεκινά από τα 19.990 ευρώ. Αυτό αφορά το 1.6 VTi, στο επίπεδο εξοπλισμού Sport, το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, σπορ καθίσματα, 5 αερόσακους, υπολογιστή ταξιδίου, air-condition, ράδιο-CD και ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών.
Στα 21.590 ευρώ ακολουθεί η έκδοση Sport Pack, όπου φέρει επιπλέον ράδιο-CD με MP3, ESP, αναβαθμισμένες επενδύσεις στο εσωτερικό, αισθητήρες φωτεινότητας και τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών. Επιπροσθέτως διατίθεται και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, με κόστος 1.500 ευρώ.
Η επιλογή αυτή είναι διαθέσιμη και στις δύο εκδόσεις των 120, όχι όμως και σε αυτή των 150 ίππων. Η τελευταία προσφέρεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων, στο επίπεδο εξοπλισμού sport pack και κοστίζει 22.790 ευρώ, τιμή που το κατατάσσει αυτομάτως στις πλέον δελεαστικές προτάσεις της αγοράς.