Μιχάλης Κατωπόδης Το να εισέλθει ένας νέος κατασκευαστής στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων -και μάλιστα με αξιώσεις- ευελπιστώντας στη διάκριση του μοντέλου του, αυτό φανερώνει ή άγνοια του κινδύνου, ή κρύβει πίσω του μία μακροχρόνια και ιδιαίτερα εντατική δουλειά, η οποία είναι πλέον έτοιμη να αποδώσει καρπούς. Κάτι τέτοιο ισχύει πιθανότατα για το Cee΄d, το […]
Το να εισέλθει ένας νέος κατασκευαστής στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων -και μάλιστα με αξιώσεις- ευελπιστώντας στη διάκριση του μοντέλου του, αυτό φανερώνει ή άγνοια του κινδύνου, ή κρύβει πίσω του μία μακροχρόνια και ιδιαίτερα εντατική δουλειά, η οποία είναι πλέον έτοιμη να αποδώσει καρπούς.
Κάτι τέτοιο ισχύει πιθανότατα για το Cee΄d, το πρώτο μοντέλο της Kia που όχι μόνο σχεδιάστηκε αλλά και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ευρώπη, στο νέο, υπερσύγχρονο εργοστάσιο της εταιρίας στη Σλοβακία.
Η ευρωπαϊκή του καταγωγή, βεβαίως, δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι έχει τα φόντα να κοντράρει επί ίσοις όροις τις κραταιές προτάσεις των VW, Ford και Opel. Στην πράξη όμως αποδεικνύεται ότι είναι κατά πολύ καλύτερο από οτιδήποτε άλλο έχει παρουσιαστεί κατά καιρούς σε εκείνη την ανατολική γωνιά του πλανήτη.
Εστιάζοντας στην εξωτερική του εμφάνιση, δύσκολα θα ενθουσιαστεί κανείς, αφού το αποτέλεσμα δείχνει μεν μοντέρνο αλλά όχι πρωτοποριακό, ενώ παρουσιάζει και ορισμένες ομοιότητες με άλλες, ανταγωνιστικές προτάσεις. Αυτό, σύμφωνα με τους υπευθύνους σχεδιασμού, έγινε όχι λόγω έλλειψης φαντασίας αλλά για να εξασφαλιστεί ότι το τελικό αποτέλεσμα είναι εύπεπτο από όλους και όχι μόνο από μία μικρή μερίδα του κοινού.
Ανάλογα αδιάφορη είναι και η αεροδυναμική μελέτη του αμαξώματος, καθώς πέραν των σχετικών θορύβων που παρατηρούνται από τα 100 χλμ./ώρα και επάνω, ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd= 0,33 δεν αποτελεί επίτευγμα.
Στον αντίποδα, εκείνο που θα εκπλήξει είναι οι τιμές στρεπτικής ακαμψίας που επιτυγχάνει το ίδιο το πλαίσιο, κατά 27% υψηλότερες από αυτές του VW Golf! Σε συνδυασμό δε με τους έξι αερόσακους και τα λοιπά στοιχεία παθητικής προστασίας υπόσχεται υψηλότατα επίπεδα ασφάλειας για τους επιβάτες, τα οποία όμως μένουν να αποδειχτούν από τις σχετικές δοκιμές του EuroNCAP.
Ο συγκρατημένα νεανικός χαρακτήρας που αποπνέει η εξωτερική εμφάνιση διατηρείται αναλλοίωτος και εντός. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και από άποψης εργονομίας, το όλο σύνολο βρίσκεται σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δείχνουν ασυνήθιστα καλά για τα δεδομένα της Kia, ενώ και το επίπεδο εξοπλισμού χαρακτηρίζεται υπερπλήρες.
Διαθέτοντας το μεγαλύτερο εσωτερικό μήκος και πλάτος στην κατηγορία, καθώς και ένα διαμέρισμα αποσκευών της τάξης των 340 λίτρων, το Cee΄d δεν θα δυσκολευτεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβάτες, με σχετική άνεση. Ενώ όμως στη γλώσσα των αριθμών τα πηγαίνει περίφημα, η πράξη δεν συμβαδίζει απόλυτα με τη θεωρία.
Το πρώτο θέμα ανακύπτει από τη σχετικά σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, που αδυνατεί να απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το δεύτερο πλήγμα προέρχεται από την ελλιπή ηχομόνωση της καμπίνας, ειδικά σε σχέση με τους θορύβους που εισέρχονται από το διαμέρισμα του κινητήρα.
Σε γενικές γραμμές -και παρόλη την πρόοδο που έχει επιτευχθεί- η συνολική ποιότητα κύλισης υπολείπεται των σύγχρονων ευρωπαϊκών προτάσεων. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τη συμπεριφορά των κινητήρων, που εκτός από θορυβώδεις είναι σχετικά τραχείς και υποτονικοί.
Προτού όμως βιαστεί κανείς να βγάλει τα όποια συμπεράσματα στο συγκεκριμένο θέμα, καλό θα είναι να ρίξει μία ματιά στο γενικότερο υπόβαθρο των διαθέσιμων συνόλων. Αφήνοντας κατά μέρος το δίλιτρο κινητήρα που δεν πρόκειται να εισαχθεί στην Ελλάδα, καθώς επίσης και τους diesel, τα νέα σύνολα των 1,4 και <A href="http://assets.in.gr/dGenes