ΒMW 316i: Περιμένοντας το -υπερτροφοδοτούμενο- αύριο
Υπό άλλες συνθήκες η συζήτηση για ένα τετράθυρο sedan 1.425 κιλών που προσπαθεί να αναδείξει τις αδιαμφισβήτητες αρετές του μέσα από τους 122 ίππους ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.600 κ.εκ. θα ήταν, σε κάθε περίπτωση, φιλολογική.
Υπό άλλες συνθήκες η συζήτηση για ένα τετράθυρο sedan 1.425 κιλών που προσπαθεί να αναδείξει τις αδιαμφισβήτητες αρετές του μέσα από τους 122 ίππους ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.600 κ.εκ. θα ήταν, σε κάθε περίπτωση, φιλολογική.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, της… πετρελαιοαπαγόρευσης, των δυσβάσταχτων τελών ταξινόμησης, των τεκμηρίων και των λοιπών φορολογικών… εφευρημάτων, η παρουσία ενός τέτοιου αυτοκινήτου αποκτά ξεχωριστό, σχεδόν εθνικό, ενδιαφέρον.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, όλα ξεκινούν από την εμφανέστατη αδυναμία της BMW να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα την τάση που θέλει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού να αντικαθίστανται από μικρότερα, υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.597 κ.εκ.
Ισχύς:
122 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
160 Nm/4.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,8 δλ
Τελ. ταχύτητα:
210 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
30.700 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
35.350 ευρώ
Δίχως καμία αμφιβολία τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, αν κάτω από το «μακρόσυρτο» καπό της ανανεωμένης τριάρας βρισκόταν το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του MINI Cooper S, αποδίδοντας, με τη χαρακτηριστική άνεση που το διακρίνει, 150 και πλέον ίππους.
Με το «downsizing» στις τάξεις της BMW να καθυστερεί -οι πληροφορίες θέλουν τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρότερου κυβισμού να βρίσκονται υπό εξέλιξη και τουλάχιστον δύο χρόνια μακριά από το πέρασμα στην παραγωγική διαδικασία- το δημοφιλές sedan του βαυαρού κατασκευαστή θα πρέπει να αρκεστεί στις αισθητικές επεμβάσεις που υπέστη πρόσφατα το καλοσχεδιασμένο αμάξωμά του και στη δεδομένη, εδώ και δεκαετίες, κατασκευαστική του ποιότητα.
Η αλήθεια είναι ότι απαιτείται αρκετή προσπάθεια για να διακρίνεις τις σχεδιαστικές τροποποιήσεις που παρουσιάζει η ανανεωμένη Σειρά 3.
Αν και ο αριθμός των ανασχεδιασμένων τμημάτων δεν είναι μικρός, το παρουσιαστικό του γερμανικού sedan δεν έχει επί της ουσίας διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τη δυναμική που το χαρακτήριζε και στο παρελθόν.
Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν ο νέος προφυλακτήρας, τα φωτιστικά σώματα και τα «νεύρα» που διατρέχουν το καπό.
Διακριτικότερες είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα, όπου τα αμφιβόλου αισθητικής φωτιστικά σώματα έχουν αντικατασταθεί.
Σε αντίθεση με το εξωτερικό περίβλημα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει κινηθεί στα, μέχρι σήμερα, γνωστά σχεδιαστικά μονοπάτια.
Η εικόνα ενός απέριττου και αδιαμφισβήτητα λειτουργικού συνόλου, συνοδεύεται από την αίσθηση της απόλυτης ποιότητας, επιβραβεύοντας την προσπάθεια της φίρμας να ενισχύσει τα premium χαρακτηριστικά του.
Το χαρακτήρα και πολύ περισσότερο την τιμή του αυτοκινήτου σπεύδει να δικαιολογήσει και ο εξοπλισμός. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση των 30.700 ευρώ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, DSC (Dynamic Stability Control) διζωνικό κλιματισμό και προβολείς ομίχλης.
Η μοναδική εξοπλιστική έλλειψη έχει να κάνει με το εξωτερικό τμήμα και συγκεκριμένα με τις χαλύβδινες ζάντες των 16 ιντσών, μιας και το αλουμίνιο εισέρχεται στη… ζωή της 316i στην έκδοση «Dynamic» των 33.900 ευρώ.
Κανείς βέβαια δεν περιμένει από την BMW το προσιτό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, ωστόσο η… εξαργύρωση των 11 εκατομμυρίων δραχμών
Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Πληρότητα εξοπλισμού
Κατά
Επιδόσεις
Ανεση ανάρτησης
Κόστος απόκτησης
φαντάζει ανέφικτη με το συγκεκριμένο κινητήρα στα σπλάχνα της τριάρας.
Παρά το σύγχρονο τεχνολογικό του προφίλ -ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου συνοδεύεται από μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων- ο συνδυασμός των 122 ίππων με τα 1.425 κιλά του αυτοκινήτου αποδεικνύεται σχεδόν καταδικαστικός για ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.600 κ.εκ.
Ακόμη και το ισορροπημένο, σε κάθε επίπεδο, το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων δείχνει ανήμπορο να ανατρέψει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που στερείται «νεύρου» και ανταγωνιστικών επιδόσεων.
Στον αντίποδα, το πακέτο εξοικονόμησης ενέργειας «Efficient Dynamics» που περιλαμβάνει συστήματα όπως το «Start&Stop», το «Brake Energy Regenerator» αλλά και τον δείκτη αλλαγής σχέσεων, υπόσχεται τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια τον περιορισμό των εκπομπών CO2.
Στην πράξη βέβαια οι τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν επαληθεύονται, ωστόσο, η συνετή χρήση του δεξιού πεντάλ επιβραβεύει την προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί σε ρυθμούς… οικονομικής ύφεσης.
Αυτό που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι ακόμα και η… ταπεινή 316i των 122 ίππων κουβαλά στο γενετικό της κώδικα, γνωρίσματα που σπάνια συναντά κανείς σε αυτοκίνητα της… κατηγορίας.
Το ιδανικό ζύγισμα πλαισίου και αναρτήσεων συνοδεύει κάθε κίνηση στο εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Γνωρίζοντας με ακρίβεια τη θέση του μπροστινού και πίσω άξονα, σου δίνεται η ευκαιρία να απολαύσεις μια σύντομη, αλλά απαιτητική διαδρομή, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαντλήσεις το όριο στροφών του κινητήρα.
Aλλωστε, το χάρισμα του βαυαρικού sedan να εξιτάρει την οδηγική σου φαντασία, ακόμη και στην έκδοση των 1.600 κ.εκ., εξακολουθεί να αποτελεί το σημαντικότερο λόγο απόκτησής του, καθώς η ποιότητα κατασκευής και πολύ περισσότερο οι επιδόσεις μπορούν να αναζητηθούν και σε ανταγωνιστικές προτάσεις της κατηγορίας.
Κινητήρας
Κυβισμός
1.597 κ.εκ.
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
122/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
160/4.250σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/Διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή
82,0×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
76,3
Μετάδοση
Κίνηση
Πίσω
Κιβώτιο
Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)