Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
ΒMW 316i: Περιμένοντας το -υπερτροφοδοτούμενο- αύριο

ΒMW 316i: Περιμένοντας το -υπερτροφοδοτούμενο- αύριο

Υπό άλλες συνθήκες η συζήτηση για ένα τετράθυρο sedan 1.425 κιλών που προσπαθεί να αναδείξει τις αδιαμφισβήτητες αρετές του μέσα από τους 122 ίππους ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.600 κ.εκ. θα ήταν, σε κάθε περίπτωση, φιλολογική.

Γιάννης Αδάναλης

Υπό άλλες συνθήκες η συζήτηση για ένα τετράθυρο sedan 1.425 κιλών που προσπαθεί να αναδείξει τις αδιαμφισβήτητες αρετές του μέσα από τους 122 ίππους ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 1.600 κ.εκ. θα ήταν, σε κάθε περίπτωση, φιλολογική.

Στην Ελλάδα, ωστόσο, της… πετρελαιοαπαγόρευσης, των δυσβάσταχτων τελών ταξινόμησης, των τεκμηρίων και των λοιπών φορολογικών… εφευρημάτων, η παρουσία ενός τέτοιου αυτοκινήτου αποκτά ξεχωριστό, σχεδόν εθνικό, ενδιαφέρον.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, όλα ξεκινούν από την εμφανέστατη αδυναμία της BMW να ακολουθήσει τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα την τάση που θέλει τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεσαίου ή μεγάλου κυβισμού να αντικαθίστανται από μικρότερα, υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.597 κ.εκ.
Ισχύς:
122 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
160 Nm/4.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,8 δλ
Τελ. ταχύτητα:
210 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
30.700 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
35.350 ευρώ

Δίχως καμία αμφιβολία τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, αν κάτω από το «μακρόσυρτο» καπό της ανανεωμένης τριάρας βρισκόταν το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του MINI Cooper S, αποδίδοντας, με τη χαρακτηριστική άνεση που το διακρίνει, 150 και πλέον ίππους.

Με το «downsizing» στις τάξεις της BMW να καθυστερεί -οι πληροφορίες θέλουν τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες μικρότερου κυβισμού να βρίσκονται υπό εξέλιξη και τουλάχιστον δύο χρόνια μακριά από το πέρασμα στην παραγωγική διαδικασία- το δημοφιλές sedan του βαυαρού κατασκευαστή θα πρέπει να αρκεστεί στις αισθητικές επεμβάσεις που υπέστη πρόσφατα το καλοσχεδιασμένο αμάξωμά του και στη δεδομένη, εδώ και δεκαετίες, κατασκευαστική του ποιότητα.

Η αλήθεια είναι ότι απαιτείται αρκετή προσπάθεια για να διακρίνεις τις σχεδιαστικές τροποποιήσεις που παρουσιάζει η ανανεωμένη Σειρά 3.

Αν και ο αριθμός των ανασχεδιασμένων τμημάτων δεν είναι μικρός, το παρουσιαστικό του γερμανικού sedan δεν έχει επί της ουσίας διαφοροποιηθεί, διατηρώντας τη δυναμική που το χαρακτήριζε και στο παρελθόν.

Στο μπροστινό τμήμα ξεχωρίζουν ο νέος προφυλακτήρας, τα φωτιστικά σώματα και τα «νεύρα» που διατρέχουν το καπό.

Διακριτικότερες είναι οι αλλαγές στο πίσω τμήμα, όπου τα αμφιβόλου αισθητικής φωτιστικά σώματα έχουν αντικατασταθεί.

Σε αντίθεση με το εξωτερικό περίβλημα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει κινηθεί στα, μέχρι σήμερα, γνωστά σχεδιαστικά μονοπάτια.

Η εικόνα ενός απέριττου και αδιαμφισβήτητα λειτουργικού συνόλου, συνοδεύεται από την αίσθηση της απόλυτης ποιότητας, επιβραβεύοντας την προσπάθεια της φίρμας να ενισχύσει τα premium χαρακτηριστικά του.

Το χαρακτήρα και πολύ περισσότερο την τιμή του αυτοκινήτου σπεύδει να δικαιολογήσει και ο εξοπλισμός. Συγκεκριμένα, η βασική έκδοση των 30.700 ευρώ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, DSC (Dynamic Stability Control) διζωνικό κλιματισμό και προβολείς ομίχλης.

Η μοναδική εξοπλιστική έλλειψη έχει να κάνει με το εξωτερικό τμήμα και συγκεκριμένα με τις χαλύβδινες ζάντες των 16 ιντσών, μιας και το αλουμίνιο εισέρχεται στη… ζωή της 316i στην έκδοση «Dynamic» των 33.900 ευρώ.

Κανείς βέβαια δεν περιμένει από την BMW το προσιτό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, ωστόσο η… εξαργύρωση των 11 εκατομμυρίων δραχμών

Υπέρ
Οδική συμπεριφορά
Ποιότητα κατασκευής
Πληρότητα εξοπλισμού
Κατά
Επιδόσεις
Ανεση ανάρτησης
Κόστος απόκτησης

φαντάζει ανέφικτη με το συγκεκριμένο κινητήρα στα
σπλάχνα της τριάρας.

Παρά το σύγχρονο τεχνολογικό του προφίλ -ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου συνοδεύεται από μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα των βαλβίδων- ο συνδυασμός των 122 ίππων με τα 1.425 κιλά του αυτοκινήτου αποδεικνύεται σχεδόν καταδικαστικός για ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.600 κ.εκ.

Ακόμη και το ισορροπημένο, σε κάθε επίπεδο, το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων δείχνει ανήμπορο να ανατρέψει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που στερείται «νεύρου» και ανταγωνιστικών επιδόσεων.

Στον αντίποδα, το πακέτο εξοικονόμησης ενέργειας «Efficient Dynamics» που περιλαμβάνει συστήματα όπως το «Start&Stop», το «Brake Energy Regenerator» αλλά και τον δείκτη αλλαγής σχέσεων, υπόσχεται τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια τον περιορισμό των εκπομπών CO2.

Στην πράξη βέβαια οι τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν επαληθεύονται, ωστόσο, η συνετή χρήση του δεξιού πεντάλ επιβραβεύει την προσπάθεια του οδηγού να κινηθεί σε ρυθμούς… οικονομικής ύφεσης.

Αυτό που σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι ότι ακόμα και η… ταπεινή 316i των 122 ίππων κουβαλά στο γενετικό της κώδικα, γνωρίσματα που σπάνια συναντά κανείς σε αυτοκίνητα της… κατηγορίας.

Το ιδανικό ζύγισμα πλαισίου και αναρτήσεων συνοδεύει κάθε κίνηση στο εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Γνωρίζοντας με ακρίβεια τη θέση του μπροστινού και πίσω άξονα, σου δίνεται η ευκαιρία να απολαύσεις μια σύντομη, αλλά απαιτητική διαδρομή, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξαντλήσεις το όριο στροφών του κινητήρα.

Aλλωστε, το χάρισμα του βαυαρικού sedan να εξιτάρει την οδηγική σου φαντασία, ακόμη και στην έκδοση των 1.600 κ.εκ., εξακολουθεί να αποτελεί το σημαντικότερο λόγο απόκτησής του, καθώς η ποιότητα κατασκευής και πολύ περισσότερο οι επιδόσεις μπορούν να αναζητηθούν και σε ανταγωνιστικές προτάσεις της κατηγορίας.

Κινητήρας
Κυβισμός1.597 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)122/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)160/4.250σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/Διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή82,0×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)76,3
Μετάδοση
ΚίνησηΠίσω
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/4.323
:1/2.456
:1/1.659
:1/1.230
:1/1.000
:1/0.848
Τελική σχέση διαφορικού3.385
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα
ΠίσωΑνεξάρτητη πέντε συνδέσμων
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνMichelin Primacy
Ελαστικά205/55/16
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής11 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος4.531 μέτρα
Πλάτος1.817 μέτρα
Ύψος1,421 μέτρα
Μεταξόνιο2,760 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.506/1.535
Χώρος αποσκευών460 λίτρα
Βάρος1.425 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο11,6
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη7,7
Εκτός4,9
Μέση5,9
Ρεζερβουάρ (λίτρα)63
Αυτονομία1067 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα210 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,8 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο