Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Τα σημεία βελτίωσης της νέας Ducati GP10

Τα σημεία βελτίωσης της νέας Ducati GP10

Με στόχο την επιστροφή στην κορυφή του MotoGP, η ιταλική ομάδα παρουσίασε τη νέα GP10 - η οποία υιοθετεί νέα φιλοσοφία και βελτιώσεις στην αξιοπιστία του κινητήρα και έχει βελτιωμένη πρόσφυση.

2

Η ευκολία στο χειρισμό, η βελτίωση της πρόσφυσης και η μείωση της νευρικότητας / ενίσχυση της αξιοπιστίας του κινητήρα είναι οι κεντρικοί τομείς βελτίωσης της νέας Ducati GP10 του προσεχούς πρωταθλήματος του MotoGP, την οποία η ιταλική ομάδα παρουσίασε στην εκδήλωση της Μαντόνα ντι Καμπίλιο.

Η βασική αλλαγή είναι η τροποποίηση του V4 κινητήρα στον τομέα της ανάφλεξης, με την υιοθέτηση της διάταξης Big Bang που η Ducati χρησιμοποιούσε στους κινητήρες 990 κ.εκ., πριν τη μετάβαση στα 800 κ.εκ.

Από τότε που έγινε η αλλαγή στα 800 κ.εκ. είχαμε ρύθμιση τύπου Screamer, η οποία μας επέτρεπε να έχουμε μέγιστη ισχύ. Έτσι γνωρίσαμε αρκετή επιτυχία, όμως φτάσαμε σε ένα σημείο που αναρωτηθήκαμε αν θα άξιζε νακινηθούμε ξανά στην κατεύθυνση που ακολουθούσαμε στο παρελθόν είπε ο γενικός διευθυντής της Ducati, Claudio Domenicali.

Οι τελευταίοι μας κινητήρες στα 1000 κ.εκ. είχαν διάταξη Big Bang και αυτό μας είχε δώσει σημαντική αξιοπιστία. Επαναφέραμε αυτή τη φιλοσοφία τώρα – αρχικά στο δυναμόμετρο, μετά τον δοκιμαστή μας και έπειτα με τον Nicky και τον Casey.

Εκτιμούμε ότι για το 2010 έχουμε μια μοτοσικλέτα με καλύτερη πρόσφυση, που κάνει πιο εύκολη την προσπάθειά μας να εντοπίσουμε σωστές ρυθμίσεις. Είναι μέρος της δουλειάς να βελτιώσουμε τη δυνατότητα της μοτοσικλέτας να προσαρμόζεται στις διάφορες πίστες.

Ο Casey Stoner, ο μοναδικός αναβάτης στα 800 κ.εκ. που ήταν σε θέση να εκμεταλλεύεται την πλήρη δυναμική της desmosedici, συμπλήρωσε: Αλλάξαμε τη διαμόρφωση του κινητήρα με στόχο να κάνουμε τη μοτοσικλέτα λίγο πιο εύκολη στις χαμηλές στροφές και για να έχουμε λίγη περισσότερη πρόσφυση.

Είναι μεγάλη βελτίωση. Ελπίζω αυτό να μας βοηθήσει στις πίστες που πέρσι είχαμε προβλήματα πρόσφυσης. Ο κινητήρας δεν έχει εξελιχθεί ακόμα. Τα τελευταία τρία χρόνια όλοι οι κατασκευαστές είχαν την ίδια διάταξη στον κινητήρα και ήταν σε θέση να τον εξελίσσουν. Τώρα πρέπει να ξεκινήσει ένα νέο στάδιο εξέλιξης.

Είμαι βέβαιος ότι ο Filippo [Preziosi, τεχνικός διευθυντής] και τα παιδιά θα σκεφτούν κάτι. Χάνουμε λίγο σε ανώτατη ταχύτητα, αλλά στη Βαλένθια έβγαινα από την τελευταία στροφή λίγο πιο γρήγορα εκμεταλλευόμενος την επιπλέον πρόσφυση, με αποτέλεσμα να φτάνω την ίδια τελική.

Ίσως χάσουμε λίγο στις μεγάλες ευθείες, αλλά θα έχουμε κέρδη σε άλλους τομείς. Σε πίστες που παίζει ρόλο η ελαστικότητα του κινητήρα, η μοτοσικλέτα θα είναι πολύ πιο εύκολη στο χειρισμό, κατέληξε ο Αυστραλός.

Ο κινητήρας της νέας Ducati GP10, επίσης, έχει βελτιωθεί στον τομέα την αξιοπιστίας – καθώς κάθε αναβάτης θα έχει στη διάθεσή του μόνο έξι κινητήρες για όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς, για 18 αγώνες.

Ο S. Domenicali εξηγεί: Δεν είναι εύκολο να κατασκευάσεις έναν κινητήρα με ρυθμό περιστροφής που ξεπερνά τις 19.000 σ.α.λ., που να καλύπτει σχεδόν δύο χιλιάδες χιλιόμετρα. Ο Filippo [Preziosi] και τα παιδιά έχουν μεγάλες προκλήσεις σε αυτό τον τομέα. Όλα τα βασικά εξαρτήματα του κινητήρα επανασχεδιάστηκαν.

Ο κεντρικός μας στόχος ήταν να περιορίσουμε την απώλεια ισχύος και να βελτιώσουμε την ανθεκτικότητα. Είναι μια χρήσιμη και ενδιαφέρουσα αλλαγή, διότι εκτός των άλλων στους αγώνες η ανθεκτικότητα δεν είναι ο βασικός στόχος.

Σχετικά με τις υπόλοιπες αλλαγές της νέας μοτοσικλέτας, ο Ιταλός συμπλήρωσε: Ένα άλλο μέρος της δουλειάς αφιερώθηκε στο πλαίσιο και για να μειωθούν οι κραδασμοί ανασχεδιάστηκε όλο το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας. Η δομή του πίσω μέρους που βρίσκεται ο αναβάτης υποστηρίζει παράλληλα την ανάρτηση.

Με τον ανασχεδιασμό η συνδεσμολογία έχει πλέον έξι αντί για τέσσερα σημεία και αυτό κάνει τη μοτοσικλέτα πιο στιβαρή από μια άποψη, ενώ εγγυάται και μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση.

Επίσης, έχουν γίνει και αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την περσινή μοτοσικλέτα, με το ανασχεδιασμό φέρινγκ που είδαμε ήδη στο Εστορίλ. Αυτό το φέρινγκ είναι λιγότερο ευαίσθητο στον εγκάρσιο άνεμο και κάνει τη μοτοσικλέτα πιο ευέλικτη. Αυτό το σύνολο αλλαγών, μαζί με κάποιες στο ηλεκτρονικό κύκλωμα, αντιπροσωπεύει τη φετινή μας βελτίωση.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο