MotoGP Ιαπωνίας 2009: Ταχύτερος ο Valentino Rossi στα ελεύθερα
Ο Ιταλός ήταν οριακά ταχύτερος του Casey Stoner στις πρώτες δοκιμές του Μοτέγκι και δήλωσε ότι η Yamaha έχει τη δυναμική να απειλήσει τη Ducati στον δεύτερο φετινό αγώνα του MotoGP.
Μόλις στον τελευταίο του γύρο και με διαφορά 56 χιλιοστών του δευτερολέπτου κατάφερε ο Valentino Rossi να ρίξει από την κορυφή -για πρώτη φορά φέτος- τη Ducati GP9 του Casey Stoner, στις ελεύθερες δοκιμές του MotoGP Ιαπωνίας.
H Yamaha M1 του Ιταλού δείχνει να πολύ πιο ανταγωνιστική της Ducati, σε σχέση με τον πρώτο φετινό αγώνα στο Κατάρ. Ίσως αυτή η πίεση να οδήγησε τον C. Stoner σε δύο ανώδυνες εξόδους, πριν σημειώσει ο Αυστραλός τον ταχύτερος γύρο του – επίσης στα τελευταία λεπτά των δοκιμών.
Ο Valentino Rossi είπε, στο τέλος των δοκιμών: Είναι πολύ σημαντικό ότι ξεκινήσαμε ταχύτεροι. Στις σημερινές καιρικές συνθήκες (σ.σ.: νέφωση και χαμηλή θερμοκρασία) δυσκολευτήκαμε να βρούμε το όριο της μοτοσικλέτας και των ελαστικών, αλλά φαίνεται ότι έχουμε καλή δυναμική και είμαι χαρούμενος.
Είναι σημαντικό ότι είμαστε πρώτοι, παρότι είναι Παρασκευή, διότι στο Κατάρ ήμασταν δεύτεροι σε όλες τις χρονομετρημένες περιόδους και δεν μας αρέσει η δεύτερη θέση και τόσο. Σίγουρα η πρώτη είναι πολύ καλύτερη!
Το μετεωρολογικό δελτίο στο Μοτέγκι δίνει πολύ υψηλή πιθανότητα βροχής για το Σαββατοκύριακο και ο γιατρός δεν έχει πρόβλημα με αυτό: Είναι πιθανό να βρέξει αύριο και πιστεύω ότι αυτή είναι η μεγάλη ευκαιρία να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά τα νέα βρόχινα ελαστικά της Bridgestone. Ελπίζω να είναι καλά.
Η διαφορά του Jorge Lorenzo από τους δύο πρωταγωνιστές του φετινού MotoGP παρέμεινε σημαντική, περίπου στα τέσσερα δέκατα, αλλά ο Ισπανός δήλωσε ικανοποιημένος από τη δουλειά της πρώτης ημέρας και τις ρυθμίσεις στην εργοστασιακή του Yamaha M1.
H Suzuki συνέχισε να αποδίδει καλά, αφού οι Chris Vermeulen και Loris Capirossi σημείωσαν τον 4ο και 6ο χρόνο αντίστοιχα, έχοντας ανάμεσά τους τον Colin Edwards της Tech3 Yamaha. Ο Marco Melandri έκανε ξανά την έκπληξη, σημειώνοντας τον 8ο χρόνο με τη Hayate Kawasaki.
Αντίθετα, στην έδρα της (αφού η πίστα του Μοτέγκι ανήκει στη Honda), η Repsol Honda με τους Andrea Dovizioso και Dani Pedrosa ήταν περισσότερο από ενάμισι δευτερόλεπτο μακριά από το ρυθμό των κορυφαίων. Οι ελεύθερες δοκιμές κύλησαν εξίσου άσχημα για τον Nicky Hayden της Ducati (12ος), αλλά ακόμα περισσότερο για τον Mika Kallio της Pramac Ducati. Ο Φινλανδός είχε μια σφοδρή πτώση έπειτα από highsiding, χωρίς όμως να τραυματιστεί.
Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα των ελεύθερων δοκιμών του MotoGP Ιαπωνίας και εδώ περισσότερες πληροφορίες για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.