Honda Jazz 1.3 i-VTEC 2016: Το μεγάλο μικρό
Το νέο Honda Jazz συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η αμέσως προηγούμενη γενιά του, ενισχύοντας τις γνώριμες από το πρόσφατο παρελθόν πολυχρηστικές ιδιότητές του και βελτιώνοντας θεαματικά τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.
Γιάννης Αδάναλης
Δεν διακρίνεται για το δυναμικό του προφίλ που ενδεχομένως θα του επέτρεπε να διαφοροποιηθεί από το παράδειγμα του ανταγωνισμού του και δίχως αμφιβολία δεν διαθέτει εκείνες τις τεχνικές προδιαγραφές που θα του εξασφάλιζαν μια καλύτερη τύχη εκτός των αστικών τειχών.
Το Jazz ήταν και παραμένει ένα αυτοκίνητο πόλης. Ένα αυτοκίνητο πόλης με φανατικό κοινό, καθώς οι συμπαγείς διαστάσεις του δεν το απέτρεψαν από το να αναπτύξει μια σπάνια, ακόμα και για τα δεδομένα μεγαλύτερων κατηγοριών, χωροταξική «ευφυΐα».
Το «μικρό» Honda, λοιπόν, ποτέ δεν ήταν πραγματικά… μικρό, εκπλήσσοντας ευχάριστα κάθε φορά που επιχειρούσε κανείς να αξιοποιήσει τις μεταφορικές δυνατότητές του.
Σήμερα, στην τρίτη κατά σειρά γενιά του, η αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων κάνει τις συγκρίσεις ακόμα πιο εύκολες. Με 9,5 επιπλέον εκατοστά στο συνολικό μήκος του αμαξώματος, εκ των οποίων τα τρία έχουν προέλθει από το μεταξόνιο, το νέο Jazz φλερτάρει πλέον με τα τέσσερα μέτρα.
Βέβαια δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο μήκος που κάνει το νέο Jazz να διαφέρει απ’ όσα είχαν παρουσιάσει μέχρι τώρα οι δύο προηγούμενες γενιές του, καθώς εξίσου αντιληπτή είναι και η πρόθεση της Honda να προικίσει τη μικρότερη πρόταση στην ευρωπαϊκή γκάμα της με τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων Civic και CR-V.
Στο εσωτερικό η μεγέθυνση των διαστάσεων μεταφράζεται σε μεγαλύτερη άνεση και πρακτικότητα. Συγκεκριμένα η απόσταση που χωρίζει τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών από τα μπροστινά καθίσματα έχει αυξηθεί κατά 11,5 εκατοστά, την ίδια στιγμή που ο όγκος του χώρου αποσκευών έχει κερδίσει 17 λίτρα, ξεκινώντας πλέον από τα 354.
Από το νέο Jazz δεν θα μπορούσαν χαρακτηριστικά όπως το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και τα πίσω καθίσματα με τις… μαγικές ιδιότητες και τις τέσσερις λειτουργίες αναδίπλωσης που απογειώνουν την ευκολία φόρτωσης αντικειμένων μεγάλου όγκου.
Φτάνοντας στη θέση του οδηγού, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις είναι η απόσταση που κατάφερε να διανύσει σε επίπεδο ποιότητας το νέο Jazz δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη.
Αν μιλάμε για τις εκδόσεις Comfort και Elegance, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας «Honda Connect» με την έγχρωμη οθόνη αφής και τις εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα.
Χαμηλότερα, οι συμβατικοί διακόπτες του air condition και ο μαύρος, πλαστικός επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων σε επαναφέρουν στην σκληρή πραγματικότητα ενός αυτοκινήτου πόλης.
Σκληρά είναι και τα πλαστικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό, με την απουσία τριγμών ωστόσο να υποδηλώνει πως το νέο Jazz έχει επενδύσει στην ουσία και όχι στο θέαμα.
Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει κανείς φυλλομετρώντας τις εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας που απαρτίζουν την πλατφόρμας ADAS την οποία το Jazz κληρονόμησε σχεδόν αυτούσια από τα CR-V και Civic.
Aνάμεσα σε αυτές ξεχωρίζει το «City Brake Active System» το οποίο έχει τη δυνατότητα να αποτρέπει μια ενδεχόμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο όχημα επεμβαίνοντας αυτόματα στο σύστημα πέδησης μέχρι την ταχύτητα των 32 χλμ./ώρα.
Ασφάλεια δεν εμπνέει παρόλα αυτά μόνο η πληρότητα του εξοπλισμού ή οι κορυφαίες -για τα δεδομένα της κατηγορίας- επιδόσεις του «μικρού» Honda στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, αλλά και οι αντιδράσεις του πλαισίου.
Το Jazz του 2016 βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, χαμηλότερου βάρους και υψηλότερης -κατά 12%- ακαμψίας. Η διάταξη της ανάρτησης δεν έχει επί της ουσίας διαφοροποιηθεί (γόνατα McPherson για τους μπροστινούς τροχούς και ημιάκαμπτος άξονας για τους πίσω), ωστόσο, η χρήση ελαφρύτερων υλικών και η επιλογή ρυθμίσεων βάσει των απαιτήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς επέτρεψαν στο μικρό Honda να αποκτήσει χαρακτήρα στην άσφαλτο.
Το σύστημα διεύθυνσης διατηρεί το σωστό βάρος ανεξάρτητα από την ταχύτητα κίνησης, όντας ταυτόχρονα άμεσο και ακριβές. Την ίδια ακριβώς λογική ακολουθεί και ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου, θυμίζοντας με το εξαιρετικό «κούμπωμα» και τις μικρές διαδρομές μεγαλύτερες-ισχυρότερες προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας.
Με λίγα λόγια, το νέο Jazz δεν θα αργήσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη σου. Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο και οικονομικό, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ελαστικότητα του ατμοσφαιρικού κινητήρα των 1,3 λίτρων, το σύστημα start&stop και τη σφικτή κλιμάκωση που εξασφαλίζει η μία επιπλέον -έξι στο σύνολο- σχέση μετάδοσης.
Σε αυτές τις συνθήκες οι 102 ίπποι και τα 123 Nm ροπής αρκούν ώστε το «μικρό» Honda να υπηρετήσει τον σκοπό για τον οποίο έχει κατασκευαστεί. Η ανάρτηση διαχειρίζεται με ευκολία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, το πλαίσιο δεν ευνοεί τη μετάδοση κραδασμών και η ηχομόνωση δεν δυσκολεύεται να κρατήσει μακριά από τον θάλαμο επιβατών τους ανεπιθύμητους θορύβους.
Η παραπάνω εικόνα δεν αλλάζει σημαντικά αυξάνοντας τον ρυθμό σου. Το Jazz ανταποκρίνεται στην πίεση, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι το ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,3 λίτρων θα καταφέρει να υποστηρίξει κάτι παραπάνω από την αξιοπρεπή παρουσία σου στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.
Είναι σχεδόν βέβαιο, λοιπόν, πως καταβάλλοντας 16.040 ευρώ για τη βασική μεν, πλήρως εξοπλισμένη δε, έκδοση του νέου Jazz, οι αστικές ως επί το πλείστον δεξιότητες του δεν μοιάζουν αρκετές για να δικαιολογήσουν την επιλογή σου.
auto.in.gr
- «Καραγκιόζη… Χάσαμε τον Αϊ Βασίλη!»: Με τη Ματίνα Νικολάου στο θέατρο Σκιών του Π. Χατζηαναγνώστου
- Γιατί η πολιτική φαντασία έχει πεθάνει – και πώς να την αναστήσουμε
- Διαφθορά μετρημένη σε δισ.: Από τα βοσκοτόπια του ΟΠΕΚΕΠΕ στα σαλόνια των Βρυξελλών
- Ποιοι δρόμοι έχουν κλείσει στην Αττική λόγω της κακοκαιρίας Byron
- Αρκάς: Η καλημέρα της Παρασκευής σε κλίμα κακοκαιρίας
- Κακοκαιρία Byron: Κλειστά τα διόδια Ελευσίνας στο ρεύμα προς Κόρινθο – Ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς
- Προπονήσεις: Γιατί είναι πιο δύσκολες τον χειμώνα;
- Τα SOS της τελευταίας στιγμής για το επίδομα θέρμανσης: Εκπνέει η προθεσμία – Τα ποσά που θα δοθούν
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442