To συμπαγών διαστάσεων crossover που η γαλλική φίρμα παρουσίασε ως πρωτότυπο το Σεπτέμβριο του 2013 από το «floor» της Φρανκφούρτης, συνεχίζει τις δοκιμές εξέλιξης εν όψει της παρουσίασης του, ως έκδοσης παραγωγής, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, απέχει πλέον ελάχιστα από την παρουσίασή της.
Παρόλο που τόσο οι απομακρυσμένες λήψεις όσο και το ψυχεδελικό καμουφλάζ δεν αφήνουν να διαγραφεί παρά μόνο η σιλουέτα ενός compact crossover, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των Γάλλων, το Cactus θα διατηρήσει τα Airbumps που διέθετε στην πρωτότυπη εκδοχή του.
Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα κυψελίδων αέρα που αποτελούνται από ανθεκτικό και βιώσιμο υλικό και οι οποίες τοποθετούνται σε «επίμαχα» σημεία του αμαξώματος (βλ. προφυλακτήρες και πλευρικά τμήματα) αναλαμβάνοντας να προστατέψουν από τις γρατζουνιές και τις φθορές που προκαλούνται στο αστικό περιβάλλον.
Στοιχεία από το πρωτότυπο Cactus αναμένεται να διατηρηθούν και σε ό,τι αφορά το εσωτερικό, με την έκδοση παραγωγής να υιοθετεί την «lounge» -όπως την είχε περιγράψει η Citroen- αίσθηση του θαλάμου, ενώ, στο ίδιο πλαίσιο, το παρών θα δώσει και η πανοραμική ηλιοροφή.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, όπως είχε ανακοινώσει ο Pierre Monferini επικεφαλής της Citroen για τη σειρά «C», «…μην περιμένετε να δείτε τον ΤΗP των 155 ίππων στην γκάμα του Cactus».
Έτσι, η γκάμα αναμένεται να αποτελείται από μια σειρά μικρών σε χωρητικότητα, αποδοτικών συνόλων τα οποία θα αναλάβουν, μαζί με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του μοντέλου να στοιχειοθετήσουν, το προφίλ ενός προσιτού αυτοκινήτου.
Για λόγους προσιτότητας το Citroen Cactus δεν αναμένεται να έχει ως αφετηρία τη νέα πλατφόρμα του γαλλικού ομίλου EMP2, ωστόσο, δεν αποκλείεται να είναι το πρώτο νέο μοντέλο της φίρμας που θα εντάξει στην γκάμα του τον τρικύλινδρο κινητήρα THP των 1,2 λίτρων.