Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 2013: Η πολυτέλεια της πρακτικότητας

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 2013: Η πολυτέλεια της πρακτικότητας

Η τρίτη και καλύτερη γενιά του Audi A3 ισορροπεί μεταξύ των υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών ενός premium τετράτροχου και της πρακτικότητας που οφείλει να προσφέρει ένα τυπικό πεντάθυρο hatchback.

Γιάννης Αδάναλης

Είναι μάλλον περιττό να αναφερθεί κανείς στα πρακτικά -κατά κύριο λόγο- πλεονεκτήματα που έχει να παρουσιάσει ένα πεντάθυρο hatchback απέναντι στις υπόλοιπες… παραλλαγές αμαξώματος που μπορείς να συναντήσεις στη γκάμα ενός μικρομεσαίου οχήματος.

Μπορεί, λοιπόν, η Audi να παραμένει πιστή στις παραδόσεις, ξεκινώντας την εμπορική πορεία του Α3 με τις τρίθυρες εκδόσεις αμαξώματος, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια το βάρος πέφτει στις «πλάτες» του μεγαλύτερου, σε μήκος, A3 Sportback.

Δύο επιπλέον πόρτες και μερικά… παραπανίσια εκατοστά μετάλλου αποδείχθηκαν αρκετά για να αναδείξουν την πρακτικότερη πλευρά του πρώτου μικρομεσαίου hatchback που θέλησε να υιοθετήσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά μεγαλύτερων, πολυτελέστερων και συνεπώς λιγότερο προσιτών προτάσεων.

Η επιτυχία για το A3 Sportback δεν άργησε να έρθει. Η δυναμική που πρόλαβε να αναπτύξει η πρώτη γενιά του μικρομεσαίου Audi, σε συνδυασμό με το προβάδισμα… ισχύος που εξασφάλισε στη συνέχεια η «στρατιά» των TSI κινητήρων βενζίνης, του επέτρεψαν να ξεχωρίσει ανάμεσα στις λιγοστές, ομολογουμένως, προτάσεις που θα μπορούσαν να θεωρηθούν, εκείνη την εποχή, ευθέως ανταγωνιστικές.

Οι εποχές, βέβαια, αλλάζουν. Με τον πήχη να έχει τεθεί ψηλά και τον ανταγωνισμό να βρίσκει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις απαντήσεις, το έργο του νέου A3 Sportback έγινε σαφώς πιο δύσκολο.

Πόσο μάλλον όταν οι συντηρητικές σχεδιαστικές πρακτικές της γερμανικής φίρμας, «κρύβουν» τα καινοτόμα χαρακτηριστικά που… συχνάζουν πίσω από τις μεταλλικές του επιφάνειες.

Λίγο η σχεδιαστική ατολμία της Audi, λίγο η διατήρηση του συνολικού μήκους στα επίπεδα του πρόσφατου παρελθόντος, θα χρειαστεί να εστιάσεις σε λεπτομέρειες, όπως τα φωτιστικά σώματα ή το αυξημένο κατά 5,8 εκατοστά μεταξόνιο, ώστε να σιγουρευτείς ότι έχεις να κάνεις με ένα πραγματικά νέο A3 Sportback και όχι με την… αναδιατυπωμένη εκδοχή του προγενέστερου μοντέλου.

Στα… κρυφά χαρίσματα που έχει προσδώσει στο μικρομεσαίο Audi η νέα πλατφόρμα του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών VW, θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τον περιορισμό του συνολικού βάρους, που ανάλογα με την έκδοση φτάνει έως και τα 90 κιλά.

Ένας πολύ καλός λόγος για να εκτιμήσεις την απόφαση των Γερμανών να αποφύγουν τις σχεδιαστικές ακροβασίες είναι η πρακτικότητα και η ευρυχωρία του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών.

Με πλήρη εξοπλισμό και ποιότητα κατασκευής που θα δικαιολογήσει και με το παραπάνω τον τίτλο του premium, το A3 Sportback δεν θα θαμπώσει με τον εμπνευσμένο σχεδιασμό των επιφανειών στο εσωτερικό του, παραχωρώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε δευτερευόντως σημασίας τμήματα, όπως είναι οι κυκλικοί αεραγωγοί και η αναδυόμενη ψηφιακή οθόνη.

Την απουσία των παραδοσιακών διακοπτών ελέγχου από την κεντρική κονσόλα υποκαθιστά το πολυχειριστήριο MMI, το οποίο ωστόσο απαιτεί εξοικείωση ώστε να καταφέρεις να αξιοποιήσεις το σύνολο των δυνατοτήτων του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Σε σχέση με την τρίθυρη έκδοση του αυτοκινήτου, η ουσιαστικότερη διαφορά προκύπτει από την προσθήκη 3,5 εκατοστών στο συνολικό μήκος του μεταξονίου και την αντίστοιχη αύξηση του χώρου που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών.

Κατά τ’ άλλα, τα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών, τα οποία φτάνουν τα 1.220 λίτρα με την πλήρη κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων, τοποθετούνται ανάμεσα στις κορυφαίες επιδόσεις της κατηγορίας, υπογραμμίζοντας το πιο… οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου.

Ενός αυτοκινήτου που δεν στέκεται στα υψηλά ποιοτικά του στάνταρ ή στον σεβασμό που εμπνέουν οι τέσσερις κύκλοι της μπροστινής του μάσκας, επενδύοντας περισσότερο από ποτέ στην εμπειρία που θα βιώσεις στο αριστερό του κάθισμα.

Αφήνοντας στην άκρη έναν φαινομενικά γνωστό κινητήρα -τον TFSI των 1,4 λίτρων- το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η αλλαγή στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης.

Καλορυθμισμένο και με το επιθυμητό «βάρος», το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν. Αντιθέτως, προσφέρει ένα επιπλέον κίνητρο ώστε να αναζητήσεις -ακόμη και στην έκδοση των 122 ίππων- την ικανότητα του A3 Sportback να προσφέρει κάτι παραπάνω από την ασφαλή και άνετη μετακίνηση από το σημείο Α στο Β.

Έχοντας αξιοποιήσει στο μέγιστο βαθμό τη μείωση του συνολικού βάρους και ενισχύσει ακόμη περισσότερο την ευελιξία του, το νέο A3 Sportback δεν απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες.

Εντός πόλης το σύστημα start&stop είναι αυτό που αναλαμβάνει τη «βρώμικη δουλειά», αδρανοποιώντας με την πρώτη ευκαιρία τον κινητήρα και εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο ότι δεν θα καταναλώνεις άσκοπα καύσιμο.

Η ακρίβεια του επιλογέα λειτουργεί σε κάθε περίπτωση υπέρ σου, ενώ πριν ακόμη καταλήξεις στο απαιτητικότερο επαρχιακό δίκτυο είναι σχεδόν σίγουρο ότι νωρίτερα θα έχεις εκτιμήσεις τον τρόπο με τον οποίο η ανάρτηση αναλαμβάνει να «ισιώσει» την ελληνική άσφαλτο.

Όλα αυτά στο πλουσιότερο εξοπλιστικό επίπεδο Ambition, όπου οι δυναμικές ρυθμίσεις των ελατηρίων-αμορτισέρ, οι τροχοί των 17 ιντσών και το Audi Drive Select ανήκουν -μεταξύ άλλων- στον βασικό εξοπλισμό, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το οδηγοκεντρικό προφίλ του μικρομεσαίου Audi.

Κάπου εκεί στην εξίσωση μπαίνει και ο 1.400άρης TFSI κινητήρας των 122 ίππων και των 200 Nm ροπής, ο οποίος επιστρέφει βελτιωμένος, τόσο ως προς την αποδοτικότητα όσο και ως προς την αξιοπιστία του.

Την αρχή κάνει η χρήση αλουμινίου -και όχι χυτοσιδήρου- για το μπλόκ. Η αλλαγή αυτή έχει επιφέρει από μόνη της κέρδος 27 κιλών, με το συνολικό βάρος του μοτέρ να μην ξεπερνά πλέον τα 107 κιλά.

Εξίσου ευεργετική είναι και η ενσωμάτωση της πολλαπλής εξαγωγής καυσαερίων στην κυλινδροκεφαλή, καθώς επιτρέπει στον κινητήρα να φτάνει πολύ πιο σύντομα στην επιθυμητή θερμοκρασία λειτουργίας και να αποφεύγει τον εμπλουτισμό του μείγματος αέρα-καυσίμου ώστε να πετύχει τον ίδιον ακριβώς σκοπό.

Με επιδόσεις που ενισχύουν την αίσθηση πως ο,τιδήποτε πάνω από τους 122 ίππους του 1.400άρη TFSI θα μπορούσε να θεωρηθεί υπερβολή, το ελαφρύτερο και σαφώς αποδοτικότερο A3 Sportback δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.

Με γόνατα McPherson στον μπροστινό άξονα, πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης να συμπληρώνει το εξαιρετικά ρυθμισμένο ESP, το νέο A3 Sportback θέτει από την πρώτη κιόλας στροφή νέα στάνταρ.

Αγνοώντας, επί της ουσίας, τι μπορεί να σημαίνει υποστροφή ισχύος και με το Audi Drive Select να προσφέρει, στη θέση Dynamic, το κάτι παραπάνω βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα και μειώνοντας την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, τίποτα δεν δείχνει ικανό να διαταράξει την απόλυτη ισορροπία στην κίνηση του μικρομεσαίου Audi.

Και σε αυτήν την περίπτωση η μείωση του συνολικού βάρους έχει παίξει το ρόλο της, επιτρέποντας -σε συνδυασμό με το αριστοτεχνικά σεταρισμένο ESP- να διατηρήσεις τον έλεγχο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.

Ξεπερνώντας τον «άνευρο» σχεδιασμό του αμαξώματος αλλά και το επιπλέον κόστος το οποίο προκύπτει από τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η επανατοποθετήση του Audi A3 Sportback ανάμεσα στα κορυφαία μικρομεσαία hatchback με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, φαντάζει σχεδόν αυτονόητη.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο