Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Οpel Cascada 1.6 SIDI Turbo: Τόλμη και γοητεία

Οpel Cascada 1.6 SIDI Turbo: Τόλμη και γοητεία

Mε φόντο το παρωχημένο και σχεδόν προκλητικό σκηνικό μιας ξεχασμένης από τον χρόνο σαπουνόπερας, η Opel τολμά και γοητεύει με ένα καλοσχεδιασμένο soft top cabrio μεσαίων διαστάσεων.

Γιάννης Αδάναλης

Την ώρα που οι ιθύνοντες μίας ατελούς ένωσης που θέλει να ονομάζεται «Ευρωπαϊκή» έβαζαν τους τίτλους τέλους του μοναδικού «τραπεζικού παραδείσου» της νοτιανατολικής μεσογείου, ένας άλλος… παραδεισένιος προορισμός «κατατρεγμένων» πλουσίων-το Πριγκιπάτο του Μονακό- φιλοξενούσε την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Opel Cascada.

Με τον πλούτο να περισσεύει στα λιγοστά τετραγωνικά χιλιόμετρα του φημισμένου κρατιδίου, τίποτα δεν φαντάζει ικανό να χαλάσει το πάρτι που έχει «στηθεί» σε αυτήν την πολύ μικρή γωνιά του πλανήτη.

Για μία ακόμη φορά, λοιπόν, θα πρέπει να δείξεις την απαιτούμενη ανωτερότητα και να «προσπεράσεις» χωρίς ίχνος κομπλεξισμού τις Ferrari, τις Rolls, τις Bentley και τις λοιπές εξωτικές κατασκευές που συνωστίζονται στους κατά κανόνα στενούς δρόμους του Πριγκιπάτου.

Άλλωστε ένα καλοσχεδιασμένο cabrio με υφασμάτινη οροφή, χορταστικές διαστάσεις και τέσσερις θέσεις στο εσωτερικό του μόνο «λίγο» δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί απέναντι στην παρωχημένη υπερβολή των Μονεγάσκων.

Σύμφωνα με την Opel το Cascada δεν ξεχωρίζει μόνο για τις διαστάσεις του. Στην πράξη, βέβαια, το μήκος των 4,7 μέτρων είναι αυτό που το διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές του, εξασφαλίζοντας παράλληλα και τον άτυπο τίτλο του μοναδικού «μη premium» cabrio της κατηγορίας.

Σε αντίθεση με τις εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος, που θέλοντας και μη παραπέμπουν στο Insignia, ο εκλεπτυσμένος σχεδιασμός των μεταλλικών επιφανειών του, σε συνδυασμό με τη διαχρονικότητα της υφασμάτινης οροφής, δημιουργεί ένα ελκυστικό και δίχως καμία αμφιβολία διαφορετικό οπτικό αποτέλεσμα.

Τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση υφάσματος στην οροφή του Cascada δεν είναι μόνο σχεδιαστικά. Το χαμηλό βάρος, η δυνατότητα λειτουργίας σε ταχύτητες έως και 50 χλμ./ώρα και τα μόλις 17 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδίπλωσης, συνθέτουν το προφίλ μιας προηγμένης τεχνολογικά κατασκευής.

Αναβαθμισμένες, σε σχέση με ό,τι είχε να παρουσιάσει μέχρι σήμερα η Opel, επιστρέφουν και οι προδιαγραφές του εσωτερικού. Αν και η συντριπτική πλειοψηφία των χειριστηρίων και των διακοπτών προέρχονται από το Insignia, οι επενδύσεις των καθισμάτων αλλά και συγκεκριμένων τμημάτων του ταμπλό υπογραμμίζουν την προσπάθεια της Opel να προσδώσει στο εσωτερικό του Cascada ποιοτικότερα χαρακτηριστικά.

Ακόμα και έτσι, πάντως και παρότι ο εξοπλισμός απαρτίζεται από τις πιο σύγχρονες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει στο «οπλοστάσιό» της η γερμανική φίρμα, εκείνο που επιτρέπει στο Cascada να ξεχωρίζει ανάμεσα στις μικρομεσαίες προτάσεις του ανταγωνισμού είναι η ικανότητα να φιλοξενεί με άνεση στο εσωτερικό του τέσσερις ενήλικες.

Επί της ουσίας, ο μοναδικός χωροταξικός συμβιβασμός επιβάλλεται από το μικρό άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο οδηγεί στα 380 λίτρα του χώρου αποσκευών (280 λίτρα μετά την αναδίπλωση της οροφής).

Από εκεί και πέρα ο λόγος περνά στον συνδυασμό πλαισίου-κινητήρα. Το πρώτο, το πλαίσιο δηλαδή, προέρχεται από το Insignia έχοντας φυσικά δεχτεί τις απαραίτητες ενισχύσεις που επιβάλλει η απουσία σταθερής οροφής.

Το αποτέλεσμα είναι σε κάθε περίπτωση αποδεκτό, μιας και η στρεπτική ακαμψία αυξήθηκε κατά 41% σε σχέση με το παρελθόν (βλέπε Astra TwinTop), υποστηρίζοντας και με το παραπάνω τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Ποια είναι αυτά; Πριν ακόμη φτάσεις στον νέο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού που για πρώτη φορά τοποθετείται στο Cascada, οφείλεις να σταθείς στα γόνατα ΗyperStrut που η Opel επέλεξε για τους μπροστινούς τροχούς του.

Τα τελευταία προέρχονται από τις εκδόσεις OPC των Insignia και Astra και μεταξύ άλλων εξασφαλίζουν ότι ακόμη και σε οριακές συνθήκες η γεωμετρία των μπροστινών τροχών θα παραμείνει σταθερή.

Η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και η προαιρετικά διαθέσιμη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση FlexRide, συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του νέου Opel.

Προδιαγραφές που δεν θα είχαν ιδιαίτερη αξία αν ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού δεν χάριζε στο βάρους 1.700 κιλών cabrio τη δυνατότητα να κινείται με αξιοπρεπείς ρυθμούς.

Μπορεί η υστέρηση κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. να παραμένει και οι 170 ίπποι να μην «φαίνονται» στο βαρύ σκαρί του Cascada, ωστόσο οι επιδόσεις ικανοποιούν -η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,6 δευτερόλεπτα- και το πλαίσιο ανταποκρίνεται στην πίεση, «κρύβοντας» στις περισσότερες των περιπτώσεων την απουσία σταθερής οροφής.

Την γκάμα του Cascada στην ελληνική αγορά θα συμπληρώνει η επίσης υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων και απόδοσης 140 ίππων, καθώς οι δίλιτροι κινητήρες diesel βρίσκονται για την ώρα εκτός πλάνων.

Περισσότερα στα τέλη Ιουνίου όταν το soft top cabrio της Opel «πατήσει» επί ελληνικού εδάφους, στις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις Cosmo και με τιμή εκκίνησης που δεν θα ξεπερνά τα 30.000 ευρώ

ToΟpel Cascada με μία ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):Μ/Π/Υ: 4,696/ 1,839 / 1,443

Μεταξόνιο (μέτρα):2,695

Κινητήρας (κ.εκ.):1.364 (1.4Τ ecoFLEX), 1.598 (SIDI Turbo)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):140/4.900 (1.4Τ ecoFLEX), 170/4.000 (SIDI Turbo)

Ροπή (Νm/σ.α.λ.):200/1.850 (1.4Τ ecoFLEX), 260/1.650 (SIDI Turbo)

Βάρος (κιλά):Aπό 1.701

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) :6,3ecoFLEX, 6,3 (SIDI Turbo)

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):148 ecoFLEX, 148 (SIDI Turbo)

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):10,9 ecoFLEX, 9,6 (SIDI Turbo)

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):207 ecoFLEX, 222 (SIDI Turbo)

auto.in.gr

Sports in

Από τον Ολυμπιακό στη Χιροσίμα

Τα γιεν της JT Thunders έπεισαν τον Ντανιέλ Καστελάνι να πάρει το αεροπλάνο για την Ιαπωνία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024