Τα κιβώτια εννέα σχέσεων ίσως αποτελέσουν το τέλος της άτυπης μάχης των… γραναζιών, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΖF.
O Stefan Sommer κατέστησε τις εννέα σχέσεις ως το «φυσικό όριο» ενός κιβωτίου, καθώς προσθέτοντας επιπλέον ταχύτητες σε μία μονάδα, τα οφέλη που προκύπτουν από τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου αντισταθμίζονται από το επιπλέον βάρος και την πολυπλοκότητα ενός τέτοιου κιβωτίου.
Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία κατασκευής συστημάτων μετάδοσης, τα κιβώτια οκτώ σχέσεων -τα οποία παράγει τα τελευταία 3 χρόνια- περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 11%, σε σχέση με μία εξατάχυτη μονάδα.
Αντιστοίχως, τα κιβώτια εννέα σχέσεων που η ZF πρόκειται να περάσει στην παραγωγή μέσα στο 2013 αυξάνουν το παραπάνω ποσοστό στο 16%.
Παρά το θεωρητικό όριο των εννέα σχέσεων, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Hyundai έχει ήδη επιβεβαιώσει την εξέλιξη κιβωτίων με δέκα σχέσεις μετάδοσης, κάτι που ίσως επιχειρήσει και η Ford σε συνεργασία με την GM.