Ένα συμπαγών διαστάσεων πρωτότυπο SUV με αφετηρία την πλατφόρμα του up! επεφύλαξε η γερμανική φίρμα για τη διεθνή έκθεση του Sao Paolo στη Βραζιλία.
Aν και με βάση το up! το Taigun, όπως υποδηλώνει και το όνομα του που προέρχεται από αναγραμματισμό του Tiguan, θα αποτελέσει μέρος της SUV οικογένειας της VW και σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες δεν θα προορίζεται μόνο για τις αγορές της Λατινικής Αμερικής.
Έχοντας ως αφετηρία μια επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας του νέου μικρού της VW, το Taigun υπερέχει κατά 31,9 εκ. σε μήκος, κατά 8,3 εκ. σε πλάτος και κατά 8,1 εκ. σε ύψος, σε σχέση με το up! ενώ διαθέτει και κατά 5,0 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο.
Από το up! δανείζεται και τον κινητήρα του, καθώς εξοπλίζεται με μια αναβαθμισμένη εκδοχή του τρικύλινδρου TSI κινητήρα του 1,0 λίτρου. Πρόκειται για μια υπερτροφοδοτούμενη και άμεσου ψεκασμού εκδοχή η οποία αποδίδει 110 ίππους και 175 Nm ροπής και η οποία, στο άμεσο μέλλον, θα εξοπλίζει και την έκδοση GT του up!. Κατά δήλωση του κατασκευαστή η κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται σε 4,5 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 110 γρ./χλμ.
Παρά τα SUV χαρακτηριστικά του Taigun, η ισχύς μεταδίδεται μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς, στοιχείο που δεν πρόκειται να αλλάξει στην έκδοση παραγωγής, καθώς, όπως επεσήμανε ο επικεφαλής προγραμματισμού και εξέλιξης προϊόντων στη VW, Δρ. Ulrich Hackenberg: «Δεν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση, πρόκειται για ένα αστικού προσανατολισμού αυτοκίνητο για μετακίνηση εντός των τειχών».
Όσον αφορά τις επιδόσεις, το βάρους 985 κιλών γερμανικό SUV –μόλις 40 κιλά επιπλέον από τη βασική έκδοση του up!- υπόσχεται την ολοκλήρωση του sprint από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 186 χλμ./ώρα.
Σε επίπεδο χωρητικότητας το Taigun διαθέτει πορτ μπαγκάζ 280 λίτρων, μέγεθος που αυξάνεται σε 987 λίτρα με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων. Παράλληλα, η θύρα αποσκευών του γερμανικού SUV είναι δύο τμημάτων, ενώ το προφίλ του συμπληρώνουν τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας του, όπως η αυξημένη αποσταση απο το έδαφος, οι διογκωμένοι θόλοι με τα ελαστικά 17 ιντσών και το εκτός δρόμου bodykit με τα προστατευτικά τμήματα.