Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Alfa Romeo MiTo1.3 JTDM-2 85hp: H ελκυστική όψη της αποδοτικότητας

Alfa Romeo MiTo1.3 JTDM-2 85hp: H ελκυστική όψη της αποδοτικότητας

Χωρίς να αφορίζει τα δυναμικά της χαρακτηριστικά και το γνώριμο οδηγοκεντρικό της προφίλ, η πετρελαιοκίνητη MiTo των 85 ίππων και των 1.248 κ.εκ. υπόσχεται τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Γιάννης Αδάναλης

Πάει καιρός από την πρώτη φορά που μία Alfa Romeo MiTo, βαμμένη σε εκείνο το βαθύ κόκκινο χρώμα του ένδοξου ιταλικού παρελθόντος, βρέθηκε στα χέρια μας.

Τότε ήταν το άγνωστο που θα μπορούσε να δικαιολογήσει τον ενθουσιασμό μας. Βλέπετε είναι η πρώτη φορά που η Alfa Romeo επιχειρεί -επισήμως- στην κατηγορία των supermini, περνώντας στην παραγωγή ένα αυτοκίνητο που μετά βίας ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα.

Σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά, η MiTo έχει καταφέρει να διατηρήσει τη λάμψη που τις εξασφαλίζουν οι σμιλεμένες επιφάνειες του αμαξώματός της, παραμένοντας το ελκυστικότερο δείγμα της κατηγορίας.

Το γεγονός, λοιπόν, ότι δεν έχεις να κάνεις με την πανίσχυρη Quadrifoglio Verde των 170 ίππων και με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν την κορυφαία έκδοση του αυτοκινήτου, δεν φαντάζει ικανό να σου στερήσει το πλατύ χαμόγελο που προκαλεί η επιστροφή σου στο αριστερό κάθισμα της «Ιταλίδας».

Από τη στιγμή μάλιστα που θα εξοικειωθείς με το θόρυβο που παράγει ο πετρελαιοκινητήρας των 1.248 κ.εκ. αλλά και με τη διαφορετικότητα στον προσανατολισμό της συγκεκριμένης έκδοσης, δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο ώστε να γυρίσεις την πλάτη στη ρεαλιστικότερη, ίσως, πρόταση στη σημερινή γκάμα της ιταλικής φίρμας.

Χωρίς σχεδιαστικές ή εξοπλιστικές διαφοροποιήσεις, η πετρελαιοκίνητη MiTo δεν παρουσιάζει αξιοσημείωτες ιδιαιτερότητες. Ακόμη και το χαρακτηριστικό «manetinno» του «Alfa DNA» έχει διατηρηθεί στην παραδοσιακή του θέση, εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα προκαθορισμένα προγράμματα οδήγησης (Normal, Dynamic, All Weather).

Αργά ή γρήγορα, λοιπόν, η συζήτηση επιστρέφει γύρω από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προσδίδει στο ιταλικό supermini ο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,3 λίτρων.

Ο JTDM-2, όπως είναι η κωδική του ονομασία, αποδίδει -στη μικρότερη σε ισχύ έκδοσή του- 85 ίππους και 200 Nm ροπής, αναλαμβάνοντας το δύσκολο έργο του συγκερασμού δύο αντιφατικών, στα χαρτιά τουλάχιστον, ιδιοτήτων.

Πέρα από την αποδοτικότητα και συνεπώς την οικονομία καυσίμου που ένας κινητήρας πετρελαίου οφείλει να εξασφαλίζει, ο τετρακύλινδρος κινητήρας diesel των 1.248 κ.εκ. θα πρέπει -μεταξύ άλλων- να υπερασπιστεί και το κατά παράδοση δυναμικό προφίλ μίας αυθεντικής Alfa Romeo.

Ικανό να κλέψει τη… δόξα από τον κινητήρα πετρελαίου, φαντάζει το start&stop, όχι τόσο με τη δεδομένη και ευρέως αναγνωρισμένη προσφορά του στη μάχη του περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά με την όχι και τόσο… προβλέψιμη λειτουργία του.

Περιθώρια βελτίωσης διαθέτει και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς πέρα από την προφανή απουσία έκτης σχέσης, η αίσθηση του επιλογέα δεν είναι αυτή που ίσως περίμενες.

Στον αντίποδα, το γεγονός ότι θεωρητική κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 3,5 λίτρα/100 χλμ. (μέση τιμή) και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα τα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, σου επιτρέπει να αισιοδοξείς και έως ένα σημείο να αδιαφορείς για τις διεθνείς τιμές των ορυκτών καυσίμων και το εξίσου ευμετάβλητο ύψος των τελών κυκλοφορίας στη χώρα μας, καθώς απαλλάσσεται από αυτά.

Δεδομένου του χαρακτήρα αυτής της MiTo, η διαφοροποιημένη ποιότητα κύλισης θα μπορούσε να θεωρηθεί δικαιολογημένη. Πόσο μάλλον αν στο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου συνυπολογίσει κάποιος και το αυξημένο βάρος, που λόγω του πετρελαιοκινητήρα έχει να διαχειριστεί ο μπροστινός άξονας.

Αν και εφόσον η συνέχεια δοθεί στο εθνικό ή ακόμη καλύτερα στο επαρχιακό δίκτυο, δεν έχεις από το να «γυρίσεις» τον διακόπτη του DNA στη θέση «Dynamic», περιορίζοντας το βαθμό υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης και μεταβάλλοντας την απόδοση του κινητήρα.

Μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου αρκούν ώστε το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι να αποκτήσει το απαιτούμενο βάρος και η απόκριση του κινητήρα να δικαιολογήσει την παρουσία των 85 ίππων και των 200 Nm ροπής.

Η πετρελαιοκίνητη MiTo αναδεικνύει χωρίς καθυστέρηση τον οδηγοκεντρικό προσανατολισμό της, έστω και αν ο χειρισμός της, ιδιαίτερα σε οριακές καταστάσεις, επιβάλλει την προσαρμογή των οδηγικών σου συνηθειών.

Πέρα από τις όποιες ιδιαιτερότητες παρουσιάζει η συμπεριφορά της «μικρής» Alfa Romeo στην άσφαλτο, και ο ρυθμός κίνησης που εξασφαλίζει ο κινητήρας diesel των 1,3 λίτρων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,9 δευτερόλεπτα) μαρτυρά πως δεν έχουμε να κάνουμε με μία έκδοση επιδόσεων, αλλά αντιθέτως με ένα αυτοκίνητο που «βγάζει το ψωμί» του εξασφαλίζοντας το χαμηλότερο δυνατό κόστος χρήσης.

Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικότερος λόγος που θα κληθείς να καταβάλλεις 17.500 ευρώ (τιμή χωρίς όφελος απόσυρσης) για την έκδοση Distinctive ή 18.600 ευρώ(τιμή χωρίς όφελος απόσυρσης) για την έκδοση Progression, χωρίς να μπεις στη διαδικασία να αξιολογήσεις τις βενζινοκίνητες εναλλακτικές που η ίδια η γκάμα της Alfa Romeo ΜiTo προσφέρει.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο