Με αποφάσεις τακτικής ξεκίνησε το Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας. Η Κατατακτήρια Ειδική Διαδρομή πραγματοποιήθηκε, με τον Jari Matti Latvala να πετυχαίνει χρόνο 2:31.864 (Ford Fiesta RS WRC) στην, μήκους 5,06 χιλιομέτρων, διαδρομή. Δεύτερος ήταν ο Mikko Hirvonen (Citroen DS3 WRC) + 0,367» πιο αργός από τον J. M. Latvala. Ο Petter Solberg (Ford Fiesta RS WRC) ήταν 3ος, μπροστά από τους Sebastien Loeb, T. Neuville, O. Tanak, D. Sordo.
Οι οδηγοί αφού συμβουλεύτηκαν τις ομάδες τους επέλεξαν τη σειρά εκκίνησης, που ευτυχώς για εμάς (και το θέαμα) είναι διαφορετική. Φυσικά οι καιρικές συνθήκες εχουν το δικό τους ρόλο σε αυτή.
Ο J. M. Latvala διάλεξε να ξεκινά τελευταίος από τους οδηγούς του WRC (στην 13η θέση), καθώς πιστεύει ότι οι Ειδικές Διαδρομές έχουν πολύ σαθρό χώμα στην επιφάνεια τους. Έτσι ξεκινώντας τελευταίος, ακόμα κι αν βρέξει θα βρίσκει καθαρό δρόμο.
Αντίθετα, ο M. Hirvonen εμφανίστηκε βέβαιος ότι η βροχή θα κάνει την εμφάνισή της. Πιστεύει πως ο πρώτος που θα μπαίνει στις Ειδικές Διαδρομές θα έχει πλεονέκτημα και έτσι αποφάσισε να ξεκινά πρώτος.
Όπως καταλαβαίνετε μόνο οι δύο πρώτοι έχουν επιλογή και οι υπόλοιποι οδηγοί ακολουθούν αυτό που επιβάλει η ομάδα. Έτσι η Ford για να καλύψει τα νώτα της από την επιλογή του J.M. Latvala βάζει τον Petter Solberg, να ξεκινά 2ος.
Από την άλλη πλευρά η Citroen βλέποντας την κίνηση της Ford φέρνει τον S. Loeb να εκκινεί 3ος, ενώ ο T. Neuville ακολουθεί την τακτική J. M. Latvala και επέλεξε τη 12η θέση εκκίνησης.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΑΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ