Το XL1 χαράζει στο χιόνι το δρόμο του προς τις γραμμές παραγωγής της VW όπου και αναμένεται να βρεθεί από το 2013, προσφέροντας μια πρόταση περιορισμένης παραγωγής με ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Το πρωτότυπο που συστήθηκε από την VW ως το αυτοκίνητο που καταναλώνει 1,0 λίτρο/100 χλμ. (0,9 λίτρα/100 χλμ.) πήρε τελικώς το πράσινο φως για τις γραμμές παραγωγής της γερμανικής φίρμας όπως μαρτυρά ο φωτογραφικός φακός που το απαθανάτισε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια δοκιμών εξέλιξης.
Παραδόξως, το δοκιμαστικό πρωτότυπο δεν καλύπτεται από ίχνος καμουφλάζ, γεγονός που αποκαλύπτει όλες τις πτυχές της παράξενα αεροδυναμικής του σιλουέτας.
Αυτή δεν απέχει και πολύ σε μήκος και πλάτος από ένα Polo, με τη διαφορά ότι η ριζική απόκλιση τους όσον αφορά την απόσταση από το έδαφος και το ύψος εξασφαλίζει στο XL1 τις πράσινες επιδόσεις του.
Σε αυτές, εκτός από το σχήμα, συμβάλλει τα μέγιστα και η κατασκευή κάθε τμήματός του από ελαφρά υλικά στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται τα ανθρακονήματα και το μαγνήσιο. Για την ακρίβεια, όπως είχε ανακοινώσει η VW όταν είχε πρωτοπαρουσιάσει την αρχική εκδοχή του πρωτοτύπου το 2009 ο στόχος για το XL1 ήταν η «περιεκτικότητα» της έκδοσης παραγωγής σε χάλυβα και σίδερο σε ποσοστό μόλις 23%.
Αυτό σε συνδυασμό με το μηχανικό του σύνολο το οποίο θα αποτελείται από έναν πετρελαιοκινητήρα με χωρητικότητα μικρότερη του ενός λίτρου και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αναμένεται να εξασφαλίσει στο XL1 -σύμφωνα με τις προδιαγραφές του concept- κατανάλωση 0,9 λίτρου/100 χλμ. και 24 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του επικεφαλής του ομίλου της VW Martin Winterkorn το XL1 θα περάσει σε περιορισμένη παραγωγή το 2013.