Με καθυστέρηση τριών ετών, το Boeing Dreamliner γίνεται πραγματικότητα
H ιαπωνική All Nippon Airways έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που εντάσσει στο στόλο της το 787 Dreamliner, το πρωτοποριακό, πλαστικό αεροπλάνο της Boeing που θα προσφέρει πιο οικονομικές αλλά και πιο άνετες πτήσεις.
H ιαπωνική All Nippon Airways έγινε η πρώτη αεροπορική εταιρεία που εντάσσει στο στόλο της το 787 Dreamliner, το πρωτοποριακό, πλαστικό αεροπλάνο της Boeing που θα προσφέρει πιο οικονομικές αλλά και πιο άνετες πτήσεις.
Το πρώτο Dreamliner παραδόθηκε την Κυριακή με καθυστέρηση τριών ετών, λόγω αλλεπάλληλων προβλημάτων στην ανάπτυξη, στη γραμμή παραγωγής αλλά και στις πτητικές δοκιμές.
Το 787 είναι το πρώτο αεροσκάφος με άτρακτο από σύνθετα πολυμερή υλικά, αντί από αλουμίνιο. Έχει 52% μεγαλύτερη εμβέλεια από το Boeing 767, το αεροπλάνο που προορίζεται να αντικαταστήσει, ενώ χάρη στο μειωμένο βάρος του καταναλώνει 20% λιγότερα καύσιμα για την ίδια διαδρομή.
Με χωρητικότητα που φτάνει μόλις τους 290 επιβάτες, το νέο μοντέλο της Boeing είναι πολύ μικρότερο από το Boeing 747 ή το Airbus A380. Προορίζεται όμως για απευθείας δρομολόγια σε προορισμούς μικρής ζήτησης, τα οποία είναι ασύμφορα για τις αεροπορικές εταιρείες και συνήθως πραγματοποιούνται με ανταποκρίσεις.
Η Airbus επενδύει κι αυτή σε αυτή την αγορά, αφού αναπτύσσει το αντίστοιχο A350, του οποίου οι παραδόσεις προγραμματίζονται να αρχίσουν το 2013.
Εκτός του ότι θα μπορούσε να αποδειχθεί συμφέρον για τις αεροπορικές εταιρείες, το Dreamliner αναμένεται να κάνει το ταξίδι πιο άνετο για τους επιβάτες. Ο αέρας της καμπίνας δεν θα είναι τόσο ξηρός όσο στα σημερινά αεροπλάνα, ενώ τα παράθυρα είναι μεγαλύτερα και μπορούν να σκοτεινιάζουν αυτόματα.
Μέχρι σήμερα η Boeing έχει δεχθεί 821 παραγγελίες για 200 εκατομμύρια δολάρια έκαστη. Από το 2013, η εταιρεία σχεδιάζει να παράγει δέκα 787 Dreamliner το μήνα.
Ο αριθμός των παραγγελιών και το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων θα κρίνουν τελικά αν το νέο μοντέλο να αποδειχθεί κερδοφόρο για τη Boeing.
Όπως αναφέρει το Reuters, το μέσο κόστος για την ανάπτυξη ενός νέου επιβατικού αεροπλάνου είναι περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα όμως με δημοσίευμα των Seattle Times, το οποίο αρνήθηκε να σχολιάσει η Boeing, το κόστος του 787 έχει φτάσει ήδη τα 32 δισ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Μένης Κουμανταρέας: Μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό
- Μαθητής συνελήφθη με μεγάλη χασίς στην Κρήτη
- Σκύλος στο αεροπλάνο – Προετοιμάστε τον για να έχετε ένα ομαλό ταξίδι
- Κακοκαιρία Byron: «Πνίγηκε» στη λάσπη η Μονή Επανωσήφη – Δυνατοί άνεμοι σάρωσαν καταστήματα στον Άγιο Νικόλαο
- Κακοκαιρία Byron: Ήχησε το 112 στην περιοχή «Ποντιακά» Ελευσίνας – Πιθανή υπερχείλιση του ποταμού
- Ο Μανδάς αναφέρθηκε στο μέλλον του: «Δεν έχω μιλήσει με κανέναν»
- Ο Κουέντιν Ταραντίνο τελικά «δεν αντέχει» τους μισούς ηθοποιούς του Χόλιγουντ – Και πιο πολύ τον Όουεν Γουίλσον
- Πούτιν: Θερμή υποδοχή του Ρώσου προέδρου στην Ινδία – Στο επίκεντρο το πετρέλαιο, υπό την πίεση των ΗΠΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)














































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442