Διαβουλεύσεις της κυβέρνησης με τους ακτοπλόους για φθηνότερα εισιτήρια
Σε «συμφωνία κυρίων» μεταξύ του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και των ακτοπλοϊκών εταιρειών για φθηνότερα εισιτήρια στοχεύει η κυβέρνηση, με πιθανό αντάλλαγμα την κατάργηση κάποιων κρατήσεων κρατήσεων υπέρ τρίτων. Ο υπουργός Γ.Διαμαντίδης αναμένεται να πραγματοποιήσει τις επόμενες ημέρες συνάντηση με εκπροσώπους των εταιρειών για το ζήτημα.
Σε «συμφωνία κυρίων» μεταξύ του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και των ακτοπλοϊκών εταιρειών για φθηνότερα εισιτήρια στοχεύει η κυβέρνηση, με πιθανό αντάλλαγμα την κατάργηση κάποιων κρατήσεων κρατήσεων υπέρ τρίτων. Ο υπουργός Γ.Διαμαντίδης αναμένεται να πραγματοποιήσει τις επόμενες ημέρες συνάντηση με εκπροσώπους των εταιρειών για το ζήτημα.
Στόχος είναι το θέμα να έχει κλείσει το αργότερο μέχρι τα μέσα Μαΐου, καθώς ήδη έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος. Η κατάργηση κάποιων κρατήσεων υπέρ τρίτων είναι πάγιο αίτημα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, υποστηρίζοντας πως επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο συνολικά κατά 35% περίπου.
Κάποιες εταιρείες από την πλευρά τους εμφανίζονται προβληματισμένες, και βάζουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και τη συνεχιζόμενη αύξηση της τιμής του πετρελαίου.
Προς το παρόν πάντως, το ΥΘΥΝΑΛ προσανατολίζεται στην κατάργηση μη ανταποδοτικών τελών όπως είναι τα αχθοφορικά και λεμβουχικά τέλη αλλά και το τέλος του ΚΑΕΟ (Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων) που επιβαρύνει τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας σε ποσοστό 6,5% και εισπράττεται από το ΝΑΤ.
Αυτό που εξετάζεται επίσης είναι η κατάργηση τελών διαφυγούσης εργασίας φορτοεκφορτώσεων το οποίο επιβαρύνει κατά 4% τις εμπορευματικές μεταφορές από την Κρήτη και κατά 8% περίπου τα φορτία από τον Πειραιά προς τα λιμάνια του νησιού.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το όφελος στις τιμές των εισιτηρίων για κάθε επιβάτη, όχημα και φορτηγό από κάποιες καταργήσεις κρατήσεων υπέρ τρίτων εκτιμάται πως θα είναι από 8% έως 12%, αρκεί όπως τονίζουν κύκλοι στο ΥΘΥΝΑΛ να υπάρξει συμφωνία των ακτοπλόων πως η μείωση αυτή θα λειτουργήσει προς όφελος του πολίτη.